آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري
آتليه كودك آتليه نوزاد آتليه بارداري
ماهنامه ايران فردا - آرش موسوي: عكاسي واقعيت را در يك لحظه ثبت مي كند، از همين رو امروز يكي از مهم ترين شيوه هاي مستندسازي افراد و وقايع و احساسات است. با نگاهي به تاريخ عكاسي مي بينيم كه اين شيوه بازنمايي در لحظات دشوار باعث تاثرات فراواني شده است. بحث ها و گفت و گوهاي مهمي را سبب شده و توانسته است افكار عمومي را به شدت تحت تاثير خود قرار دهد. مي توان ادعا كرد كه عكاسي مستند جهان را تغيير داده است. راز تاثيرگذاري آن در بيان كردن واقعيت نيست، بلكه در نشان دادن آن است. احساسي كه از طريق عكس منتقل مي شود بسيار پرقدرت و باطنين است. عكاسي كودك
 عكس لاشخوري كه در كمين كودكي در حال مرگ از قحطي، عكس بدن هاي رو هم انباشته غيرنظاميان  كشته شده در جنگ ويتنام، عكس كودكان برهنه در حال فرار از ذوب شدن در بمب هاي ناپالم، يا عكسي از مردي ايستاده جلوي چهار تانك در ميدان تيان آنمن- همه لحظه هايي هستند كه اگر ثبت نمي شدند تو گويي كه انگار هيچ گاه اتفاق نيافتاده اند و در مخروبه هاي تاريخ مدفون مي شدند. عكاسي از مهم ترين منابع انتقال تجربه جنگ به حوزه عمومي است. عكاسي جنگ تقريبا قدمتي به اندازه تاريخ عكاسي دارد. گفته مي شود اولين بار راجر فنتون در سال 1855 مامور شده بود كه درگيري هاي كريمه را با دوربين هاي ابتدايي (كند و سنگين) آن زمان ثبت كند. از آن روزگار تا به حال جنگ هاي زيادي به وقوع پيوسته است.
 
عكاسي از جنگ؛ بحران بازنمايي واقعيت
 
اما تا امروز تفكر و تكنولوژي هم در جنگ و هم در عكاسي پا به پاي هم بسيار دگرگون شده اند. امروزه هم دوربين ها بسيار سبك و سريع شده اند، هم جنگ ها خشن تر و ويران گرتر. به دليل قدرت عظيم بازنمايي و انتقال احساسات، عكاسي با محدوديت ها و نظارت هاي مختلف و متعددي از سوي قدرت ها و دولت ها مواجه بوده است. اگر تاريخ عكاسي جنگ را بنويسند بخش عمده آن، كشمكش عكاسان مستقل و دولت ها بوده است. در جنگ جهاني اول دولت آمريكا با نظارت سخت گيرانه اي اجازه انتشار عكس هايي از سربازان كشته شده و يا حتي مجروح شده آمريكايي را نمي داد. دولت مارگارت تاچر هم نظارت سرسختانه اي بر انتشار عكس هاي درگيري هاي فاكلند در سال 1982 داشت. دولت جورج بوش پدر هم در جنگ خليج فارس در سال 1991 همين سياست را دنبال كرد.
 اما در اين روزها كنترل و نظارت به روش هاي قبل سخت شده، دولت ها به اشكال ديگري اين نظارت ها را اعمال مي كنند، سياست «خبرنگار تحت پوشش» در دولت جورج بوش پسر خبرنگاران را مجبور مي كرد با امضاي تفاهم نامه اي زير نظر و كنترل نيروهاي نظامي (البته به بهانه امنيت خودشان) درآيند. صدها خبرنگار اين جام شوكران را سركشيدند. دولت آمريكا با سياست «خبرنگاران تحت پوشش» اميدوار بود، شرايطي به وجود آيد كه خبرنگاران با برقراري حس همذات پنداري در ارتباط نزديك با نيروهاي نظامي و كساني كه امنيت آن ها را تامين مي كنند بتواند روايت جنگ را تحت كنترل خود دربياورد. و همچنين بتواند از حس به وجود آمده براي نوعي تبليغات بلندپروازي هاي نظامي دولت ايالات متحده بهره بگيرد.
 اين روش بيشتر ايدئولوژيك و مبتني بر نوعي خودسانسوري از طرف خبرنگاران و عكاساني بود كه حس ملي گرايي و وطن دوستي در آن ها جوشيده است. اين نوع از كنترل دولتي به هيچ وجه منفعل نبود بلكه عكاسان و خبرنگاران را بدل به بخشي از ماشين جنگ مي كرد. به طوري كه به گفته كالين ياكوبسن «عملا هيچ تصويري كه طبيعت اين درگيري را به سوال و چالش بكشد يا چيزي را افشا كند از اين ارتش خبرنگاران منتشر نشد». در اين حالت اغلب، بخش هايي از واقعيت بازنمايي مي شود و به طور فعال نگاه هاي آلترناتيو را كه از ديدگاه نظامي مورد پسند نيستند، حذف مي شوند.
 
عكاسي از جنگ؛ بحران بازنمايي واقعيت 
 
«خبرنگاران تحت پوشش» به واسطه همذات پنداري با نيروهاي نظامي به تدريج ديدگاه مستقل خود را از دست مي دهند و با خودسانسوري، ضعف ها و خشونت ها و خطاها را بازنمايي نمي كنند و تمركزشان به جنبه هاي قهرمانانه نيروهاي در خطر جلب مي شود. به گفته مارتا گلهورن، همسر ارنست همينگوي و روزنامه نگار جنگ، در درگيري هاي فاكلند، گرانادا، پاناما و خليج فارس دولت ها مهارت خود را در كنترل و دستكاري مطالب و خبرهاي رسانه ها نشان دادند. رسانه ها چيزي را بازنمايي و روايت مي كردند كه دولت ها مي پسنديدند. البته اين ها به اين معني نيست كه قدرت ها در كنترل بازنمايي عكاسانه كاملا موفق بوده اند، همواره عكاسان مستقل يا حتي آماتور توانسته اند در اين روايت سفت و سخت رسمي شكاف هايي ايجاد كنند.آتليه بارداري
يكي ديگر از چالش هاي قابل توجه در كنترل هاي دولتي و نظامي در عكاسي، دراماتيزه كردن جنگ و خشونت بوده است. در بسياري از روايت هاي رسمي با دراماتيزه كردن و صيقل دادن نقاط تيز و خشن درگيري ها، از جنگ چيزي خواستني و جذاب ساخته اند. چيزي كه شايد از طرفي تبليغاتي باشد براي تامين نيروي نظامي ماشين جنگي و از طرف ديگر كم كردن انتقادات به سبب تلفات زياد جنگي. بدني ترتيب هم مي توان نيروي تازه نفس گرد آورد و هم از داغ دل بازماندگان است. دان مك كالن در عكس معروفي از جنگ ويتنام كه در آن سربازي آمريكايي، كه كودكي از ويتنام شمالي را از مهلكه جنگ نجات داده و به ويتنام جنوبي برده بازنمايي كرده است. در اين عكس مردم با تعجب به سرباز نگاه مي كنند.
 اين عكس نوع دوستي و مهرباني آن سرباز آمريكايي را مي نماياند، اما چيزي كه در پشت اين عكس حماسي و درام ديده نمي شود سبعيت و خشونتي هست كه همين سربازان به كار برده اند و احتمالا پدر و مادر آن كودك را كشته اند. اين لبه ديگر تيغ تيز جنگ است. عكاسي و بحران بازنمايي جنگ و خشونت موضوعي هست كه در كتاب ها و مقاله ها و يادداشت و مستندهاي زيادي به آن ها پرداخته شده ولي همچنان موضوعي مهم باقي مانده است. جنگ هشت ساله ايران و عراق پر از حوادث و اتفاقات بوده است اما متاسفانه كمتر به طور مستقل به آن پرداخته شده و بيشتر پرداخت ها ايدئولوژيك بوده است. اين جنگ هشت ساله جنبه هاي متفاوت و متعددي دارد كه شايسته است بيشتر مورد مطالعه قرار گيرد.

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۲:۴۵ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

وب سايت فارنت - حسين سلطانلو: اصل و جوهره اين سبك از عكاسي، يعني عكاسي خياباني، ثبت گذر زندگي روزمره انسان و جامعه در قاب تصوير است كه هر تصوير مي تواند مفاهيم خاص و زيادي را در خود بگنجاند. پيدا كردن سوژه هم البته براي اين كار سخت نيست و اگر حوصله گشت و گذار در گوشه و كنار شهر را داشته باشيد مي توانيد به نتايج خوبي برسيد. عكاسي از نوزاد

ين ژانر از عكاسي معمولاً داوطلبانه و بدون نياز به مجوز خاصي انجام مي گيرد. نكته مهم عكاسي خياباني اين است كه سوژه نبايد از تصويربرداري اطلاعي داشته باشد تا ثبت تصوير در طبيعي ترين حالت ممكن باشد. براي جذابيت بيش تر حتي عكاس مي تواند از غريبه ها اجازه گرفته و از آن ها پرتره هم ثبت كند. آتليه نوزاد

۱۰ نكته كه حتما بايد براي موفقيت در عكاسي خياباني در نظر بگيريد!


با همه اين اوصاف، مهم ترين ركن در عكاسي خياباني آن است كه عكاس با عشق و علاقه دوربين خود را در دست بگيرد، به دل شهر بزند و پي شكار لحظه ها و احساسات مختلف برود. البته با رعايت ۱۰ نكته زير، شما هم مي توانيد خلاقيت خود را شكوفا كنيد و تصاوير ثبتي را به استانداردهاي لازم برسانيد.

۱- انتخاب بهترين لنز

يكي از فاكتورهاي مهم در عكاسي خياباني، انتخاب لنز مناسب است. بسياري از افراد ممكن است در اولين انتخاب به دنبال لنز تله فتو بروند؛ اما غافل از اين كه توجه مردم با ديدن لنزي بزرگ جلب مي شود و ديگر نمي توان نام عكاسي خياباني را روي اين كار نهاد. اگر مي خواهيد زياد جلب توجه نكنيد، بايد يك لنز وايد انتخاب كنيد و به دل سوژه ها بزنيد. اين كار باعث مي شود تا بتوانيد تصاويري ثبت كنيد كه شلوغي و تلاطم زندگي شهري را به خوبي نشان دهد. بسياري از عكاسان خياباني حتي به جاي دوربين هاي دي اس ال آر از دوربين هاي كامپكت استفاده مي كنند كه سبك و جمع و جور هستند و مي توانند پاسخگوي بسياري از نيازهاي اوليه براي عكاسي خياباني باشند.

۱۰ نكته كه حتما بايد براي موفقيت در عكاسي خياباني در نظر بگيريد!

 



۲– تنظيمات دوربين

آسان ترين و سريع ترين تنظيمات موجود براي عكاسي خياباني را مي توان در حالت AV يا همان اولويت گشادگي ديافراگم يافت. در اين حالت خود كاربر به صورت دستي گشادگي ديافراگم و ISO را تعيين مي كند و سرعت شاتر را هم خود دوربين به طور خودكار و متناسب با ديگر پارامترها تنظيم مي كند. تنظيمات معمول براي يك روز آفتابي شامل f/16 و ISO بين ۲۰۰ تا ۴۰۰ است. در اين حالت اگر دوربين سرعت شاتري سريع تر از يك دويستم ثانيه را برگزيند، يعني شرايط خوب است و مي توانيد عكاسي را شروع كنيد.

در غير اين صورت، اگر سرعت شاتر دوربين كندتر از يك هشتادم ثانيه باشد، به احتمال زياد با تصاوير ثبتي تار مواجه خواهيد شد. براي غلبه بر اين مشكل هم تنها چاره زياد كردن ISO يا گشادگي ديافراگم است. اگر هم مبتدي هستيد مي توانيد از همان ابتدا حالت خودكار يا برنامه اي دوربين را انتخاب كنيد و با اين تنظيمات درگير نشويد. در اين حالت هم مي توانيد با استفاده از پارامتر EV، نور را به دلخواه تنظيم كنيد.

گرچه حالت خودكار دوربين مي تواند در شرايطي كه وقت تنظيم كردن به صورت دستي را نداريد، كمك حال شما باشد، اما استفاده از اين حالت در نور كم پيشنهاد نمي شود؛ چراكه سرعت شاتر پايين مي آيد و نمي توان تصاويري ثبت كرد كه به اصطلاح فريز شده باشند.

۱۰ نكته كه حتما بايد براي موفقيت در عكاسي خياباني در نظر بگيريد!

 



۳– به سوژه نزديك شويد

درست برخلاف لنزهاي تله، استفاده از يك لنز وايد به شما اين امكان را مي دهد كه به خوبي به سوژه ها نزديك شويد و اين احساس را تلقي مي كند كه عكاس در لحظه و در مكان بوده و توانسته حس موجود در فضا را به خوبي به تصوير بكشد. بهترين تصاوير خياباني هميشه موقعي ثبت شده اند كه عكاس به دل جمعيت و شلوغي زده و توانسته سوژه هاي نابي پيدا كند. به تعبيري ديگر در اين تصاوير حتي در مواقعي عكاس به قدري به سوژه نزديك مي شود كه تنها چند سانتي متر با آن فاصله دارد.

۱۰ نكته كه حتما بايد براي موفقيت در عكاسي خياباني در نظر بگيريد!

 



۴– دوربين را با خود به همه جا ببريد

در يك كلام بايد بگوييم عكاسي خياباني زمان و مكان نمي شناسد! در اين سبك هيچ سوژه اي منتظر عكاس نيست تا از راه برسد و آن را به تصوير بكشد. مي توان گفت عكاسي خياباني، عكاسي لحظه هاست و فرصتي است براي به اشتراك گذاري چيزي كه عكاس با چشمانش مي بيند. دروازه اي است از چشمان عكاس به چشمان مخاطب و يك عكاس حرفه اي نمي تواند به سادگي از كنار سوژه هاي لحظه اي عبور كند؛ پس بايد دوربينش را جزئي از خود بداند.

با اين اوصاف مي توان اصطلاح «لحظه طلايي» را به اين مواقع اطلاق كرد كه در آن لحظه، عكاس فقط چند صدم ثانيه فرصت ثبت سوژه را دارد.

۱۰ نكته كه حتما بايد براي موفقيت در عكاسي خياباني در نظر بگيريد!

 



۵– به نداي دروني تان اهميت ندهيد!

بعضي از عكاسان با پديده اي به نام ترس از سوژه دست و پنجه نرم مي كنند كه آن ها را از وارد شدن به اين سبك بازمي دارد. اين ترس چيزي نيست جز اين كه هنگام عكاسي، سوژه خشمگين شود، عكاس را تهديد جاني كند و يا حتي با پليس تماس بگيرد. اين ها همه منطقي به نظر مي رسند اما مي توان با به كارگيري روش هايي بر اين ترس غلبه كرد.

براي شروع مي توانيد به جاي ايستادن در وسط خيابان با دوربيني در دست كه سوژه ها را مي ترساند، در پياده روها و كافه ها جايي را براي نشستن انتخاب كنيد و منتظر عبور سوژه ها باشيد. با اين كار كم تر موردتوجه مردم قرار خواهيد گرفت و آسايش بيشتري براي عكاسي خواهيد داشت.

راه ديگري كه مي توان پيشنهاد كرد اين است كه هنگام عكاسي، از هندزفري استفاده كنيد و به موسيقي گوش فرا دهيد. اين كار باعث آرامش بيشتر مي شود اما مبتديان بايد با مراقبت بيش تري به مكان هاي شلوغ و پرجمعيت بروند تا از گزند خطرات احتمالي در امان باشند.

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۱:۳۶ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

چهار وسيله ي ارزان قيمت كه ميتوانند تغيير زياري در كار عكاسي در آتليه كودك شما ايجاد كنند:
Think Tank كيف حافظه ارزان قيمت براي عكاسي


Demb Flash Flip-It! ارزان قيمت براي عكاسي
اين بازتاب دهنده ي ساده و ارزان قيمت  نور فلاش شما را در آتليه نوزاد تا حد زيادي سافت ميكند.

Accessory Power LightLINK Rechargeable LED Light ارزان قيمت براي عكاسي

اگر نميتوانيد پول فلاش هاي گرانقيمت را بدهد هيچ مشكلي نيست! تا حد زيادي ميتوان جاي خالي آنرا با نور هاي LED ارزانقيمت پر كنيد.

قيمت هر كدام در آمازون برابر ۲۴$ مي باشد.




SLR Lounge Workflow Battery Case ارزان قيمت براي عكاسي

داشتن باطري اضافه ميتواند خيلي زمان ها نجات دهنده باشد. مخصوصا با اين كيف باطري!

داشتن اين كيف باعث ميشود باطري هاي بدون شارژ از باطري هاي پر جدا شوند كه در وقت شما صرفه جويي ميكند.



Label Maker ارزان قيمت براي عكاسي
با استفاده از اين وسيله اسم خود را روي وسايل خود بزنيد تا مثلا در هنگام عكاسي عروس و داماد وسايلتان با همكارانتان جا به جا نشود.


منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۵۸:۳۸ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

معمولاً مي گوييم وسط روز در نور شديد خورشيد عكاسي نكنيد، اما گاهي اوقات چاره ديگري نداريد و مجبور هستيد كه در چنين شرايطي عكاسي كنيد. در اين مطلب  قصد داريم 3 راه براي عكاسي در نور شديد را به شما آموزش دهيم.

1.از آن استفاده كنيد


واضح ترين راه براي عكاسي در نور شديد استفاده از آن است، تا اينكه سعي كنيد با آن مقابله كنيد.و اين بدين معني نيست كه بدون در نظر گرفتن مسائل ديگر عكس بگيريد، بلكه بايد نور شديد را ارزيابي كنيد، تأثير آن را بر روي سوژه خود ببينيد و به شكلي مناسب از آن استفاده كنيد.در وسط روز، خورشيد در بالاترين حالت خود قرار دارد، در چنين حالتي با اينكه سايه ها خيلي تيره هستند اما مي توانند بسيار كوتاه باشند. عكاسي كودك

اگر مي خواهيد وسط روز عكس پرتره بگيريد بايد انتظار اين را داشته باشيد كه در زير ابرو ( روي چشم ) و زير بيني سوژه خود سايه تيره اي بيفتد.كه اگر سوژه شما صورت خود را كمي به عقب خم كند و به خورشيد نگاه كند اين سايه ها از بين مي روند.
اما مشكل اساسي اين كار اين است كه در اين صورت اگر سوژه شما سعي كند چشمان خود را رو به آفتاب شديد خورشيد باز نگه دارد، چشمان او مقاومت خواهند كرد و ظاهر زيبايي نخواهد داشت، اما در چنين شرايطي با چشمان بسته مي توان بدون داشتن سايه عكس گرفت.
همه ما دوست داريم هر از گاهي رو به آسمان كنيم و چشمان خود را ببنديم!در چنين نوري مي توانيد به نزديك ترين پارك برويد، تابش نور شديد پشت برگ ها و گل برگ ها بافت و رنگ آنها را خيلي زيبا نشان مي دهد.
درون شهر هم سايه ها و روشنايي هاي شديدي وجود دارد كه مي تواند در عكس هاي سياه و سفيد جلوه بسيار زيبايي داشته باشد.

2.از تلطيف كننده ( Diffuser ) استفاده كنيد


قرار دادن يك Diffuser بين منبع نور و سوژه مي تواند نور شديد را كمي نرم تر كند و كنتراست ( تضاد نوري ) را كمتر كند تا جزئيات موجود در نور شديد و سايه هاي تيره بهتر ديده شوند.
Diffuser هاي زيادي براي خريد وجود دارند كه مي توانيد آن ها را تهيه كنيد، معمولاً Diffuser ها كوچك و قابل حمل هستند.بعضي مدل هاي آن آنقدر كوچك مي شوند كه مي توان آنها را در كيف دوربين جاي داد، و بعد با باز كردن آنقدر بزرگ مي شوند كه مي توان از آنها براي گرفتن عكس پرتره استفاده كرد.مشكل استفاده از Diffuser اين است كه بايد به يك شكل اين Diffuser را در جاي مناسب نگه داريد، و همه ما امكان استفاده از يك فرد براي كمك را نداريم.
ساده ترين راه براي مقابله با اين مشكل اين است كه دوربين را روي سه پايه بگذاريد و خود Diffuser را نگه داريد.اما پايه ها و نگه دارنده هايي وجود دارند كه مي توان Diffuser را بر روي آنها نصب كرد، مانند Wimberley Plamp II كه به شما اجازه مي دهد Diffuser را به سه پايه وصل كنيد.

۶ راه براي عكاسي در نور شديد


3.از رفلكتور (Reflector) استفاده كنيد
رفلكتور هاي موجود خيلي شبيه به Diffuser ها هستند، با اين تفاوت كه به جاي اينكه نور را از خود عبور دهند، آن را بازتاب مي دهند.رفلكتور را رو به منبع نوري مي گيرند تا نور را به قسمت هاي سايه شده سوژه بازتاب دهند و از تيرگي سايه ها كم كنند.بعضي شركت ها Diffuser هايي ساخته اند كه با اضافه كردن لايه اي مي توان آنها را به Reflector تبديل كرد. عكاسي بارداري
اگر نمي خواهيد هزينه كنيد مي توانيد از يك كاغذ سفيد به عنوان رفلكتور استفاده كنيد، و يا براي تأثير بيشتر مي توانيد از يك ورقه آلومينيوم استفاده كنيد ( اگر اين ورقه را به يك مقوا وصل كنيد استفاده از آن ساده تر مي شود ).
اگر به همراه خود رفلكتور نداشتيد بسياري وسائل هستند كه مي توانيد از آنها براي بازتاب نور استفاده كنيد. ( در مكان هايي كه حمل رفلكتور دشوار است، پوشيدن يك تي شرت سفيد به عنوان يك رفلكتور به شما كمك خواهد كرد. )
ساختمان هاي با رنگ روشن، آب و حتي شن همه نور را بازتاب مي دهند، شما فقط بايد بدانيد سوژه خود را چطور قرار دهيد كه بازتاب نور آنطور كه مي خواهيد روي سوژه بيفتد.

۶ راه براي عكاسي در نور شديد

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۵۷:۲۹ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

ياد بگيريد كه چگونه با استفاده از قابليت عكاسي متوالي دوربين احتمال داشتن يك عكس عالي در آتليه كودك را افزايش دهيد.
فرقي ندارد كه از چه چيزي عكس مي گيريد، ماشين هاي سوپر اسپرت يا بچه هاي در حال بازي در باغ، ثبت يك لحظه خاص از حركت سوژه نيازمند مهارت بالا و تمركز است. عكاسي بارداري
حتي حرفه اي ترين عكاس هاي ورزشي هم به عكاسي تك فريم فكر نمي كنند، آنها هم براي عكاسي از سوژه هاي متحرك از عكاسي متوالي استفاده مي كنند.


حالت عكاسي متوالي (Continuous) به اين شكل است كه تا زماني كه دكمه شاتر را پايين نگه مي داريد دوربين به صورت پشت سر هم عكس مي گيرد. با استفاده از اين حالت احتمال اينكه بتوانيد از يك لحظه خاص عكس بگيريد بالا مي رود، پس هر وقت مي خواهيد از سوژه هاي متحرك عكس بگيريد از اين حالت استفاده كنيد.

اما چه سوژه هايي متحرك تلقي مي شوند؟ خب، از حركت سريع موتور سيكلت گرفته تا حركات ورزشكاران همه سوژه هاي متحرك هستند.

اگرچه، براي عكاسي از سوژه هاي با سرعت حركت پايين استفاده از حالت عكاسي متوالي هم مي تواند مناسب باشد، مثلاً وقتي مي خواهيد در خيابان از شخصي در حالتي خاص و بدون اينكه به او بگوييد از او عكس بگيريد، عكاسي متوالي مي تواند كمك خوبي باشد.

همچنين براي عكاسي در شرايط كم نور استفاده از عكاسي متوالي مفيد است، يا براي عكاسي با سرعت شاتر پايين وقتي دوربين را با دست گرفته ايد. چرا كه زماني كه شما انگشت خود را روي دكمه شاتر فشار مي دهيد دوربين حركت كمتري دارد نسبت به زماني كه بخواهيد براي گرفتن يك عكس دكمه شاتر را فشار دهيد.

حالت عكاسي را تنظيم كنيد


اغلب دوربين هاي عكاسي دكمه اي خاص براي تنظيم حالت عكاسي در پشت بدنه خود دارند. اگر دوربين شما چنين دكمه اي ندارد، حالت عكاسي متوالي جايي در Menu دوربين قرار گرفته. ياد بگيريد كه كجاست و چطور بايد آن را فعال كنيد تا در زماني كه به آن احتياج داشتيد به راحتي بتوانيد به آن دسترسي پيدا كنيد .

Fps (تعداد عكسي كه دوربين در ثانيه مي گيرد) را مطابق با سوژه انتخاب كنيد


بعضي از دوربين هاي DSLR در حالت متوالي قابليت انتخاب تعداد عكس ها را در يك ثانيه دارند. براي عكس گرفتن از سوژه هاي با سرعت بالا در اين قسمت بالاترين گزينه را انتخاب كنيد، اما اگر از سوژه اي با سرعت معمولي عكس مي گيريد بهتر است براي اشغال نشدن بيهوده حافظه دوربين از تعداد عكس پايين تري در ثانيه استفاده كنيد.

از سرعت شاتر بالا استفاده كنيد


براي داشتن بهترين نتيجه از حالت S (اولويت با سرعت شاتر) استفاده كنيد و حواستان باشد كه سرعت شاتر آنقدر پايين نباشد كه سوژه تار ثبت شود. براي عكاسي معمولي حداقل از سرعت ۱/۶۰ ثانيه و براي عكاسي از سوژه هاي با سرعت بالا حداقل از سرعت ۱/۵۰۰ ثانيه استفاده كنيد.

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۵۶:۲۰ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

رفتن يك عكس خوب بدون اينكه از ISO، كار با آن و تاثيراتش بدانيد، خيلي سخت و چالش‌برانگيز خواهد بود. در واقع ISO يكي از سه ستون عكاسي (دو تاي ديگر اپرچر و سرعت شاتر هستند) است. هر عكاسي بايد كار با آتليه بارداري اين ويژگي مهم را بداند تا بتواند از تجهيزاتي كه در اختيار دارد حداكثر بهره را ببرد. با ادامه مقاله همراه باشيد تا از ISO در عكاسي نوزاد بيشتر بدانيد.


ISO چيست؟

به بيان بسيار ساده، ISO سطح حساسيت دوربين شما به نور موجود در محيط است. هر چه ميزان اين معيار كم باشد، دوربين به نور حساسيت كمتري دارد و طبيعتا با بالا بردن ISO حساسيت دوربين به نور بيشتر خواهد شد. اما شايد بپرسيد كه با كدام قسمت دوربين مي‌توان اين حساسيت را كم يا زياد كرد؟ در پاسخ بايد بگوييم كه اين كار بر عهده سنسور است. در واقع سنسور مهم‌ترين بخش يك دوربين است كه مي‌تواند نور مورد نياز را جمع و آن را به يك تصوير تبديل كند. زماني كه حساسيت بالا مي‌رود، دوربين در گرفتن عكس بدون فلش و در نور كم، تواناتر نشان مي‌دهد. البته همه چيز به همين خوبي‌ها نخواهد بود. زيرا بالا رفتن حساسيت نويز را نيز افزايش  مي‌دهد و اين جا است كه كار مشكل مي‌شود. به عكس زير اگر توجه كنيد، تفاوت را خواهيد ديد.
 
 آشنايي با مفهوم ISO در عكاسي و كاربرد آن

در هر دوربين پيش فرضي براي ISO است كه در آن حالت دستگاه مي‌تواند بهترين عكس ممكن را بگيرد. به طور معمول عدد ISO از 200-100 آغاز مي‌شود. نكته‌اي كه در رابطه با اعداد ايزو وجود دارد اين است كه بين هر عدد تا عدد بعدي حساسيت دو برابر مي‌شود. اين يعني در ايزوي 200 دوربين دو برابر حالت 100 حساسيت به نور دارد. حالا احتمالا مي‌پرسيد كه مثلا اينكه سنسوري شانزده برابر به نور حساسيت دارد يعني چه؟ پاسخ چنين است: دوربين در اين حالت تا شانزده برابر به زمان كمتري براي عكس گرفتن نياز دارد.

چه زماني از ايزوي كم استفاده كنيم؟

همانطور كه پيش از اين هم گفتيم بايد تا آنجايي كه مي‌شود مقدار ISO را در پايين‌ترين حد نگه داريد. زماني كه نور به اندازه كافي وجود دارد بايد مقدار ISO را در كم‌ترين حالت نگه داريد. البته زمان‌هايي هم هست كه حتي در نور كم هم مي‌توان مقدار ايزو را كم‌ترين مقدار انتخاب كرد و آن وقتي است كه دوربين روي سه پايه يا يك سطح صاف بدون تكان قرار گرفته است. به خاطر داشته باشيد كه در اين حالت دوربين به زمان بيشتري براي انداختن عكس نياز خواهد داشت و هر چيزي كه در اين مدت تكان بخورد به مانند يك روح ظاهر خواهد شد.
 
 آشنايي با مفهوم ISO در عكاسي و كاربرد آن


چه زماني مقدار ISO را افزايش دهيم؟

مقدار ايزو را بايد زماني افزايش داد كه نور به اندازه كافي وجود ندارد. مثلا زماني كه عكاسي در محيط‌هاي داخلي انجام مي‌شود و فلش مورد استفاده قرار نمي‌گيرد بهتر است ايزو افزايش يابد تا از هر گونه تاري اجتناب شود. در مواقع ديگري هم مي‌توان ايزو را افزايش داد، مثل وقتي كه مي‌خواهيد عكسي با سرعت بسيار بالا بگيريد. البته بايد بدانيد كه در اين مدل عكاسي حضور نويزها تقريبا صد در صد است.

در بسياري از DSLRهاي جديد گزينه‌اي تحت عنوان Auto ISO وجود دارد كه در نور بسيار كم بهترين عملكرد را خواهد داشت. خوبي اين تنظيمات جديد اين است كه مي‌توانيد حداكثر مقدار ايزو را تعيين كنيد و در اين حالت دوربين در حالت خودكار از مقدار تعيين شده شما تجاوز نخواهد كرد.

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۵۵:۱۰ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

كي از اولين قوانين عكاسي اين است كه سوژه بايد واضح و شارپ باشد. اغلب دوربين هاي مدرن عكاسي چندين راه براي گرفتن عكس هاي شارپ پيشنهاد مي كنند. در اين مقاله قصد داريم تا به مهمترين تكنيك هاي فوكوس دوربين ها نگاهي بيندازيم و بهترين تنظيمات براي استفاده ي آن ها را بررسي كنيم. همچنين به چگونگي انتخاب نقطه فوكوس خودكار (AF point) و استفاده از حالت هاي فوكوس نگاهي خواهيم انداخت. عكاسي كودك

فوكوس دستي


اگرچه تقريبا همه ي دوربين هاي عكاسي جديد در آتليه نوزاد مي توانند به صورت خودكار فوكوس كنند (دوربين هاي Leica M9، Leica M9-P و Leica Monochrom استثنا هستند) اما آنها اغلب امكان فوكوس دستي را نيز به شما مي دهند. فوكوس دستي قطعا براي عكاسي ماكرو يك انتخاب خوب است چون اغلب دوربين ها براي قفل شدن روي سوژه هاي بسيار نزديك مشكل دارند. لنز وقتي دكمه شاتر فشرده مي شود دچار اين مشكل شده و دائم فوكوس عقب و جلو مي شود. در اين حالت تغيير حالت دوربين به فوكوس دستي و انجام كار به دست خودتان مي تواند كمتر خسته كننده باشد. به علاوه تكنولوژي نمايشگر زنده (Live View: نمايش منظره از نمايشگر دوربين به جاي نماياب، حين عكاسي) فوكوس دستي را بسيار آسان كرده است زيرا معمولا اين امكان وجود دارد كه عكس را بزرگنمايي كنيد تا نقطه مورد نظرتان را بهتر ببينيد و سپس فوكوس را روي آن تنظيم كنيد تا به طور كامل شارپ شود.


فوكوس تك عكس – Single shot autofocus

فوكوس تك عكس معمولا با single autofocus يا به طور خلاصه single AF معرفي مي شود. اين تنظيم دوربين را در حالتي قرار مي دهد كه وقتي دكمه شاتر تا نيمه فشرده مي شود روي سوژه فوكوس شده و اين فوكوس ثابت مانده تا عكس گرفته شود و دكمه شاتر رها گردد. اگر شما به فوكوس مجدد نياز داشته باشيد لازم است تا انگشت خود را از روي دكمه شاتر رها كنيد و دوباره فشار دهيد تا فوكوس مجدد انجام شود. حالت فوكوس تك عكس (single AF) براي سوژه هاي ثابت مانند منظره ها و اشياي بي جان مناسب است.


فوكوس متوالي – Continuous autofocus

وقتي اين حالت از فوكوس را انتخاب مي كنيد، دوربين تا وقتي كه دكمه شاتر تا نيمه فشرده است به فوكوس كردن خود ادامه مي دهد. اين ويژگي باعث مي شود اين حالت از فوكوس انتخاب مناسبي براي عكاسي از سوژه هاي متحرك باشد چرا كه دوربين فاصله فوكوس را متناسب با جا به جايي سوژه تنظيم مي كند. دوربين هاي حرفه اي مانند Canon EOS 7D و Nikon D7000 قابليتي دارند كه به شما امكان مي دهد نقطه ي فوكوس خودكار درون فريم عكس را مشخص كنيد كه دوربين سوژه را در آن نقطه دنبال و مرتبا فوكوس كند. برخي از دوربين ها حتي به شما اجازه مي دهند كه مشخص كنيد دوربين با چه سرعتي بايد به تغييرات سوژه واكنش نشان دهد تا از خارج شدن سوژه از فوكوس حين تغييرات سريع جلوگيري شود. حين استفاده از فوكوس متوالي معمولا پيشنهاد مي شود كه نقطه شروع فوكوس (AF point) را به صورت دستي تنظيم كنيد تا دوربين بداند كه سوژه ي هدف چيست تا بتواند آنرا دنبال كند. اگر شما به عكاسي ورزشي يا عكاسي از حركات سريع علاقه داريد مطمئن شويد كه گزينه عكاسي متوالي را در دوربين خود انتخاب كرده ايد.


انتخاب نقطه فوكوس – AF point

حين عكاسي با فوكوس اتوماتيك يكي از نقاط فوكوس فعال بايد روي سوژه باشد تا به صورت واضح درون عكس ثبت شود. به طور كلي، دو راه براي انتخاب نقطه فوكوس درون دوربين وجود دارد. راحت ترين راه اين است كه به دوربين اجازه دهيد به جاي شما تصميم بگيرد و از انتخاب خودكار نقطه فوكوس استفاده كنيد. در بسياري از موقعيت ها دوربين، خود اين كار را به خوبي انجام مي دهد و براي موقعيت هايي كه وقت زيادي براي عكاسي نداريد مناسب است. اگر چه، در اكثر مواقع دوربين شما سعي بر فوكوس كردن روي نزديك ترين سوژه به مركز فريم را دارد و براي فوكوس كردن روي سوژه هاي كوچكتر يا با جزئيات ريز خوب عمل نمي كند. به اين دلايل بهتر است اغلب خودتان درباره نقطه فوكوس تصميم بگيريد و آن را تنظيم كنيد.


انتخاب دستي نقطه فوكوس

تنظيم دستي نقطه فوكوس به شما بيشترين حد كنترل بر روي جايي كه دوربين فوكوس خواهد كرد را مي دهد. اين قابليت براي عكاسي منظره، اشيا بي جان و پرتره (وقتي كه شما زمان كافي براي انجام تنظيمات لازم را داشته باشيد) مناسب است. براي انجام اين تنظيم، دكمه انتخاب نقطه فوكوس (AF point selection) را بزنيد و حين نگاه كردن درون نماياب از كليد هاي جهت نما استفاده كنيد تا نقطه مورد نظرتان انتخاب شود. وقتي شما به نقطه ي فوكوسي رسيديد كه روي سوژه ي شما قرار دارد مي توانيد فوكوس كرده و عكس بگيريد.

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۵۴:۰۱ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

براي اين كه مسافرت ها خاطرات خوبي را به جاي بگذارند بايد با قوانين هر كشوري تا حدودي آشنايي داشته باشيم. هر كشوري قانون هاي مخصوص خودش را دارد كه توريست هاي آن كشور مجبور به رعايت كردن آن هستند. در بعضي از كشورها عكاسي با دوربين ديجيتال در برخي مناطق ممنوع است و جريمه خواهيد شد.

كره جنوبي: جريمه عكاسي بدون اجازه ۵ سال زندان

كشورهايي كه عكاسي در آن ها ممنوع است
 
در اين كشور عكاسي از زنان بدون كسب اجازه از آن ها حتي در اماكن عمومي ممنوع است. ناديده گرفتن اين قانون حكم تجاوز جنسي دارد و متخلف محكوم به ۵ سال زندان و يا پرداخت ۱۰ ميليون يورو جريمه مي شود.عكاسي نوزاد
  ايالات متحده آمريكا: عكاسي از ملك هاي خصوصي ممنوع

كشورهايي كه عكاسي در آن ها ممنوع است
در ايالات متحده جرايم مربوط به عكاسي ملايم تر از كره جنوبي است. اما در برخي موارد ممكن است به دردسر بزرگي بيفتيد. براي عكس گرفتن از ملك هاي خصوصي ابتدا بايد از مالك اجازه بگيريد. پس در اين كشور هميشه به علامت هاي ممنوعه توجه كنيد.
 
امارات متحده عربي: عكاسي از قصرها ممنوع

كشورهايي كه عكاسي در آن ها ممنوع است

در امارات جريمه عكاسي از مكان هاي ممنوعه يك تا ۳ ماه زندان و يا پرداخت ۱٫۳۶۱ دلار جريمه است. در بسياري از مناطق اين كشور به دليل خرافه هاي بومي عكاسي ممنوع است. پس عكاسي از ساختمان هاي دولتي، پل ها و قصرها ممنوع است.
 
كره شمالي: اقدام به هر كاري بدون اجازه ممنوع

كشورهايي كه عكاسي در آن ها ممنوع است

اگر تصميم داريد از اين كشور ديدن كنيد بايد خودتان را براي محدوديت هاي شديد در حركات و رفتارهاي تان آماده كنيد. در كره شمالي هرگز نبايد هتل را بدون راهنما ترك كنيد و بدون اجازه راهنما هم نمي توانيد عكاسي كنيد. اگر چنين اشتباهاتي را مرتكب شويد بايد جريمه سنگيني را بابت آن بپردازيد.
 
انگليس: عكس هاي تبليغاتي ممنوع

كشورهايي كه عكاسي در آن ها ممنوع است

توريست ها در هر نقطه از اين كشور اجازه گرفتن عكس هاي مبتدي و غير حرفه اي دارند اما اجازه گرفتن عكس هاي تبليغاتي ممنوع است. به عنوان مثال عكاسي در ميدان ترافالگار و ميدان پارلمان لندن فقط با اجازه شهردار لندن امكان پذير است.
 ژاپن: عكاسي از مجسمه ها و معبدهاي بودا ممنوع

كشورهايي كه عكاسي در آن ها ممنوع است

در ژاپن عكاسي از بعضي معبدها و مجسمه هاي خاص ممنوع است و به اعتقاد آن ها عكاسي ارواح را آزار مي دهد. قبل از رفتن به اين كشور ليست مكان هايي كه عكاسي در آن ها ممنوع است را پيدا كنيد. البته در زمان هاي خاصي از سال اين ممنوعيت وجود ندارد
منبع:
وب سايت بدونيم

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۵۲:۵۲ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

مثل همه هنرها، عكاسي هم انواع مختلف دارد چرا كه اين نوع از هنر چه به عنوان يك سرگرمي و چه در جايگاه يك شغل و حرفه بسيار مورد علاقه و توجه قرار گرفته است. در اين مقاله سعي داريم شما را با برخي از سبك‌هاي عكاسي كه از جايگاه بالايي در هنرهاي خلاق برخوردارند آشنا كنيم.

نمي‌توان عكس را فقط نمايشي از واقعيت دانست، بلكه اغلب قادر به نمايش چيزي است كه توسط يك ناظر معمولي ديده نمي‌شود. يك عكس قطعا ارزشي برابر با هزاران كلمه و قدرتي براي انتقال مفهومي متفاوت از وضعيتي خاص دارد.

عكاسي همان طور كه ارائه دهنده‌ي راه‌هاي مختلفي به مشتاقان اين شكل از هنر است، براي عده‌اي سرگرمي و براي قشري ديگر حرفه‌اي كامل محسوب مي‌شود. جذاب‌ترين و ديدني‌ترين عكس‌هاي جهان نيازي به تجهيزات گران قيمت نداشته‌اند.

يك عكس خيره‌كننده، تخصص ماهرانه چشمي است كه ياد گرفته، لحظات را در بهترين زمان ممكن ثبت كند

نياز واقعي براي يك عكس خيره‌كننده، تخصص ماهرانه چشمي است كه ياد گرفته، لحظات را در بهترين زمان ممكن ثبت كند.

اگرچه عكاسي رنگي به مرور زمان محبوبيت بيشتري به دست آورده اما عكاسان از پتانسيل موجود در تصاوير سياه و سفيد نيز كاملا آگاه هستند.

اگر عكاسي برايتان جالب است ادامه مطلب را از دست ندهيد تا با انواع عكاسي كه برخي از آنها، حتي موقعيت‌هاي شغلي فوق‌العاده‌اي نيز هستند آشنا شويد.

۱ - عكاسي مد

عكاسي مد يكي از پر سودترين انواع آن است. عكس‌ها يكي از مؤثرترين راه‌هاي ارتباطي در جهان مد هستند. در اينجا براي جلب توجه بيشتر به لباس‌ها و لوازم تزئيني از عكاسي استفاده مي‌شود. مدل‌ها منحصرا براي به نمايش گذاشتن محصولات در بهترين حالت ممكن انتخاب مي‌شوند. رسالت عكاسان مد روز ايجاد نگاهي خاص به محصولات است؛ فارغ از اينكه عكس‌ها در محيطي طبيعي يا در استديو گرفته شوند. معمولا اين عكس‌ها، راه خود را به مجلات پيشرو در حوزه مد باز مي‌كنند. اين مجلات نياز مردمي كه علاقه‌مند به آخرين تغييرات روز درباره لباس‌ها و لوازم تزئيناتي هستند را تامين مي‌كنند. آتليه كودك

۲ - عكاسي تبليغاتي

اين سبك درباره بهترين راه ايجاد فضاي مناسب براي برجسته كردن محصولي است كه تبليغ مي‌شود. عكاسان اين رشته به طور كلي ذهني پر از تصاوير و ايده‌هاي متفاوت دارند. برخي اوقات شركت‌هاي طراحي نيز به منظور رسيدن به نتايجي مشخص‌تر، عكاسان را راهنمايي مي‌كنند كه اين عكس‌ها همواره با هماهنگي شركت تبليغاتي برنامه‌ريزي مي‌شوند.

۳ - عكاسي اشياء

عكاسي اشياء درباره ثبت اشيايي است كه براي ايجاد يك تركيب خاص، به عمد در كنار يكديگر قرار داده شده‌اند. اين شكل از هنر عكاسي نيازمند توانايي و درك بالاي عكاس از تركيب‌بندي و نورپردازي است. عكاسان اين سبك توانايي ايجاد بافت‌هاي متفاوت و همچنين اضافه كردن اشياء مختلف براي جذابيت بخشيدن به يك تركيب غيرطبيعي را دارند. عكاسي كودك

۴ - عكاسي عروسي

عكاسي عروسي رشته‌اي ويژه در اين هنر است كه مختص ثبت لحظات خاطره‌انگيز عروسي به انواع و اقسام روش‌هاي خلاقانه است. يك عكاس مي‌تواند رويكردي متفاوت در قبال هر كدام از عروس يا داماد در اين مقوله داشته باشد. در حالي كه برخي ترجيح مي‌دهند از فيگور‌هاي سنتي استفاده كنند، بعضي‌ها هم مبناي عكس خود را صرفا معطوف به لحظه و اتفاقات آني آن مي‌كنند.

همچنين عكاسان مي‌توانند در صورت موافقت مشتري تصاويري بسيار شيك (شبيه عكاسي مد) با تم‌هاي خاص بگيرند. موارد بسياري مانند عروسي‌هاي پر زرق و برق وجود دارند كه عكس‌ها به طور اختصاصي در استديوها گرفته مي‌شوند. امروزه، بسياري از مردم كه به دنبال كشف ايده‌هاي جديد هستند؛ راه را براي عكاسان حرفه‌اي اين رشته به منظور خلاقيت بيشتر باز كرده‌اند.

 

منبع:

كجارو

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۵۱:۴۴ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

عكاسي مينيماليسم :

عكاسي مينيماليستي يك هنر كمتر شناخته شده است. بهره گيري از  تصاوير آرام ،  متمركز ساختن  كادر در عناصر اصلي براي خلق تركيبي بي نقص، صراحت بيان و سادگي از ويژگيهاي اين سبك از عكاسي بارداري  است.

اين سبك از عكاسي با طرح يك چالش با  تنطيم يك يا دو عنصر و حذف تمام اضافات در كادر به بيان يك موضوع  و پيام مي پرداد.

در تعاريف آمده است كه اساس هنر مينيمال خلاصه گرايي در فرم و تاكيد بر محتوا ي اثر است و پيش از آنكه به احساسات شخصي و بيان آنها علاقه مند باشد،سعي دارد از قوانين فيزيك و رياضي و استعاره و نشانه در خلق آثار استفاده كند.آتليه كودك

بنابراين مي توان عنوان كرد كه يك مكتب هنري است، مكتبي كه اساس آثار و بيان خود را بر پايه سادگي بيان روش‌هاي ساده و خالي از پيچيدگي معمول فلسفي و يا شبه فلسفي بنيان گذاشته‌است.

Minimal Photography

ويژگيهاي يك عكس مينيمال:

1- توجه بيننده را به شدت جلب مي‌كند: براي تاكيد بر روي يك سوژه يا قسمت كوچكي از عكس، راه‌هاي مختلفي وجود دارد از جمله كم كردن عمق ميدان. اما هيچ كدام مثل از كادر حذف كردن نقاط ديگري كه توجه بيننده را از سوژه‌ي اصلي پرت مي‌كنند جواب نمي‌دهد.

2- اين عكس‌ها از نظر تجاري حكم طلا را دارند: اگر اهل فروش عكس‌هايتان هستيد بدانيد كه عكس‌هاي ميني‌ماليستي خيلي خريدار دارند. يكي از مهم‌ترين دلايلش اين است كه عكس‌هاي ميني‌مال فضاي كافي براي افزودن متن تبليغاتي را دارند.

3- عكاسي مينيماليستي چالش‌برانگيز است: هر كسي مي‌تواند يك دوربين بردارد و براي خودش فرت و فرت از اين طرف و آن طرف عكس بگيرد. اما برخورد با يك منظره به نيت گرفتن يك عكس ميني‌ماليستي سخت‌تر است. بايد محل درست را پيدا كنيد، نقشه بكشيد و درست زمان‌بندي كنيد تا سوژه‌ي اصلي‌تان در جاي مناسب قرار بگيرد. اين چيزها حتي براي عكاسان باتجربه هم چالش‌برانگيزند.

– سادگي و ايجاز.

– تكرار و سريال گونه بودن.

– كاهش شي به اشكال اصلي هندسي، دقيق، خشك وبا كناره هاي تيز و استفاده از فرمهاي واحد.

– استفاده از رنگهاي عموماَسرد و صنعتي.

– نفي مفاهيم عميق فلسفي، سياسي و اجتماعي .

– نفي هر گونه تاريخ گرايي و تاكيد بر ادراك مستقيم، يكباره و كلي، مواجهه بيننده با شي.

از نكات قابل توجه ي اين سبك از عكاسي است.

منبع:

آرتي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۵۰:۳۴ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 14767
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب