آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري
آتليه كودك آتليه نوزاد آتليه بارداري

از نظر آماري كودكان محبوب ترين سوژه عكاسي در تمام دنيا هستند. آنها جذاب هستند. به همين دليل عكاس هنگام عكاسي از كودكان احساس راحتي مي كند و خلاصه سوژه فوق العاده اي براي عكاسي هستند. فقط بايد هنگام عكاسي از كودكان در آتليه كودك صبور بود و البته بايد مهارت هايي را هم كسب كرد. تا بتوان عكس هاي خوبي گرفت.

نكات عكاسي از كودكان

ــ چشم هاي بزرگ كودكان بايد مورد توجه دقيق عكاس باشد و به اندازه كافي در عكس واضح باشد. با خاموش كردن فلاش دوربين خود از قرمزي چشم ها جلوگيري كنيد. سعي كنيد از نور طبيعي براي عكاسي از كودكان استفاده كنيد. البته اگر نور كافي در اختيار نداريد. ولي اگر نور كافي نيست مي توانيد بعداً مشكل قرمزي چشم ها را در كامپيوتر خود با كمك نرم افزارهاي گرافيكي حل كنيد.

ــ كودكان غير قابل پيش بيني اند و تمايل به حركت و جنب و جوش دارند كه اين حركت ها سبب تار شدن سوژه عكاسي كه همان كودك است مي شود از ISO با سرعت بالا و aperture بالا (حداكثر گشادي لنز) استفاده كنيد تا در كمترين زمان ممكن عكس خود را بگيريد. همين طور بايد تعداد زيادي عكس بگيريد تا بهترين را انتخاب كنيد. اين هم به لطف دوربين هاي ديجيتال امكان پذير است چون ديگر با هر عكس يك فيلم حرام نمي كنيد.

ــ پشت زمينه را ساده نگه داريد. چون معمولاً كودكان در محيطي پر از اسباب بازي و اسباب و وسايل هستند معمولاً پشت زمينه بيشتر از خود عكس جلب توجه مي كند. و در اغلب موارد در عكاسي از كودك محيط اطراف اصلاً مهم نيستند و فقط از زيبايي عكس مي كاهند. به كودك خود نزديك شويد و تا حد امكان زوم كنيد. اگر از لنز وايد استفاده مي كنيد فاصله خود را با كودك حفظ كنيد مگر اينكه بخواهيد يك عكس خنده دار يا ... بگيريد. لباسهاي رنگارنگ و پر نقش نگار توجه را از صورت كودك به جاهاي قسمتهاي ديگر عكس جلب مي كنند. براي گرفتن بهترين عكس از نور معمولي و لباسهايي با رنگ محدود استفاده كنيد.

ــ سعي كنيد طيف رنگ هاي موجود در عكس را كاهش دهيد.

ــ بهترين لحظات براي عكاسي در كسري از ثانيه از دست مي روند هميشه دوربين خود را آماده نگه داريد.

ــ شايد عكس هايي كه شما از كودك خود مي گيريد، برايتان جالب باشد ولي براي ديگران اين گونه نباشد. بنابراين سعي كنيد در شرايط غير عادي و غير معمول از كودك عكس بگيريد.

متفاوت باشيد.

در اينجا به چيزهايي كه منجر به يك عكس غير معمول و جالب از كودك مي شود به اختصار اشاره مي شود:

ــ كل اندام كودك را در عكس نمايش ندهيد مثلاً يك پا يا يك دست را مي توانيد خارج از كادر عكس بيندازيد. اين سبب مي شود كه بيننده در ناخودآگاه خود بدنبال آن عضو غايب بگردد؟!

ــ به جاي عكس گرفتن از كودك از اسباب بازي هاي رنگ وا رنگ كودك عكس بگيريد.

ــ عكس را از ديد يك بزرگسال نگيريد بلكه از ديد يك خردسال عكس بگيريد.

ــ از كودكان در شرايط نامتعارف عكس بگيريد.

ــ از كودكان در شرايطي كه به خود قيافه بزرگسالان را مي گيرند عكس بگيريد.

ــ از آينه ها استفاده كنيد، عكاسي از كودك در حاليكه روي يك آينه چهار دست و پا كردن يا خزيدن تجربه جالبي است. البته اگر آنقدر خوش شانس هستيد كه مي توانيد از دو قلوها و چند قلوها عكس بگيريد كمتر به آينه احتياج پيدا مي كنيد.

ــ تار كردن پشت زمينه در مورد كودكان نتيجه خوبي مي دهد. براي اين منظور از لنز بلند و aperture بالا استفاده كنيد تا پشت زمينه را تار كنيد بعد از گرفتن عكس مي توانيد از فيلترهاي Blur براي مات كردن پشت زمينه استفاده كنيد.

ــ كودكان از قرار گرفتن در جاهاي عجيب و غريب احساس خوبي دارند و رفتارهاي جالبي از خود نشان مي دهند.

ــ لوازم حتي لوازم شخصي معمولي مي توانند نتيجه جالبي در عكس كودك داشته باشند مثلاً كفش ها يا عينك بزرگسال يا لباس بزرگي كه تن كودك مي كنيد در عكس جالب خواهد بود.

ــ سعي كنيد از زواياي مختلف عكس بگيريد.

ــ متضاد عمل كنيد. يك كودك را كوچك نشان ندهيد بكله سعي كنيد آن را مانند يك بزرگسال يا حتي يك غول در عكس خود نشان دهيد.

ــ براي پشت زمينه عكس از فيلتر motion blur در نرم افزارهاي ويرايش تصوير (مانند فتوشاپ) استفاده كنيد. تا پشت زمينه منحرف كننده افكار بيننده را تار كنيد. ولي صورت و چشمهاي كودك بايد واضح و شفاف باشند. البته اين كار به سادگي و سرعت امكان پذير نيست.

تفاوت ها را نشان دهيد:

ــ نشان دادن ابعاد اجزاي بدن كودكان به نسبت ديگران مي تواند عكس ها جالبي خلق كند.

ــ غذا خوردن كودكان با كثيف كاري هاي آنها هميشه جالب است.

ــ پوست خيلي صاف و نازك كودك را در عكس ها نشان دهيد.

ــ احساسات شديد كودكان را ثبت كنيد. شادي، پريشاني، بداخلاقي، حماقت ها و شيطنت هاي آنها عكس زيبايي مي سازند.

ــ فقط نزديك نشويد تا جائيكه لنز دوربين شما اجازه مي دهد به كودكان نزديك شويد.

منبع:

يادبگير


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۵۴:۱۳ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

يكي از چالش هاي عكاسي اين است كه ما سعي داريم با يك رسانه دو بُعدي يك دنياي سه بُعدي را به تصوير بكشيم. ايجاد عمق و حس بُعد به شما كمك خواهد كرد تا بينندگان را فريب داده و آنها را بيشتر به سمت تصاوير خود بكشيد. در اين مقاله آموزشي، من چهار نكته براي ايجاد عمق در عكس هايتان به شما خواهم گفت.

۱

از زاويه دوربين درست استفاده كنيد

اولين كاري كه مي توانيد انجام دهيد تا به تصاوير خود عمق ببخشيد اين است كه پاهاي خود را در جاي مناسب قرار دهيد، و دوربين خود را در جهت مناسب بگيريد.

منظورم اين است كه وقتي شما به طور مستقيم از چيزي تخت عكس مي گيريد، تصوير شما نيز تخت به نظر خواهد رسيد. به اين نمونه نگاه كنيد. تصوير زير از يك طرف رودخانه گرفته شده و رو به طرف ديگر به سمت طلوع آفتاب است. توجه كنيد كه چطور رودخانه يك خط مستقيم را درست در ميان تصوير ترسيم مي كند، و در واقع هيچ چيزي وجود ندارد كه توجه بيننده را جلب كند و او را به سمت تصوير بكشد.

يك طلوع يا غروب خورشيد زيبا براي ايجاد يك عكس قدرتمند و قوي كافي نيست. اين عكس به دليل زاويه دوربين مورد استفاده فاقد عمق است.

در اين تصوير بعدي، تمام كاري كه من انجام دادم اين بود كه كمي به سمت چپ چرخيدم، در نتيجه مستقيما از سرتاسر رودخانه عكس نمي گرفتم.

اين عكس كمي بهتر از عكس اول است.

اكنون بياييد ببينيم وقتي من تنها كمي پاهايم را جابجا كردم، چه اتفاقي براي اين صحنه افتاد. من از لحاظ فيزيكي به يك نقطه جديد چند قدم آنطرف تر رفتم و به جاي اين كه دوربين را مستقيما رو به سمت رودخانه بگيرم، كمي چرخيدم تا رو به سمت بالاي رودخانه قرار گيرم.

خيلي بهتر شد! مي بينيد چطور در اين تصوير رودخانه بيشتر نگاه شما را به سمت صحنه مي كشد؟

خب، اين عكس بهتر است، اما من مي خواستم آن را يك گام جلوتر ببرم، بنابراين دامنه كوهي كه بر روي آن ايستاده بودم را نيز به تصوير اضافه كردم. تصوير زير را ببينيد.

بهتر شد، اما مي بينيد كه در اينجا چطور رودخانه نگاه شما را به جاي داخل، به خارج از صحنه هدايت مي كند؟

اما من احساس كردم كه رودخانه در تركيب بندي بالا به ضرر من عمل مي كند، بنابراين تصوير نهايي را وارونه (به صورت افقي برعكس) كردم. اكنون رودخانه از سمت چپ وارد تصوير مي شود و به داخل صحنه پيچ و تاب مي خورد. نگاه ما به طور طبيعي از چپ به راست (فارسي زبانان راست به چپ)، و از بالا به پايين حركت مي كند، بنابراين سعي كنيد تركيب بندي هايتان در اين جهات جريان داشته باشند. در اين صورت بيننده راحت تر آن را احساس خواهد كرد، و او را در تصوير نگه مي دارد.

رودخانه نگاه شما را به سمت صحنه هدايت مي كند، جزئيات دامنه كوه شما را علاقه مند نگه مي دارد.

تفاوت چشمگير بين تصوير اول تا تصوير آخر را از لحاظ عمق مي بينيد؟

اين مرا به نكته دوم رساند كه كار بعدي است كه مي توانيد براي ايجاد عمق در تصاوير خود انجام دهيد.

۲

تصاوير خود را لايه بندي كنيد

من به نوعي به كار بعدي كه مي توانيد براي ايجاد عمق در تصاوير خود انجام دهيد اشاره كردم، كه در واقع اضافه كردن لايه هاست. اين بدين معني است كه چيزهايي در صحنه داشته باشيد كه در فاصله هاي مختلف نسبت به دوربين قرار دارند. در واقع شما به يك المان پيش زمينه (چيزي نزديك)، يك زمينه مياني، و يك پس زمينه (چيزي دور) نياز داريد.

چشم هاي ما عمق را درك مي كنند، بنابراين مي توانيم اشياي دور و نزديك را همزمان ببينيم. اين وظيفه شماست كه المان هاي مناسب را به صحنه اضافه كنيد تا به اين طريق تصوير خود را لايه بندي نيز بكنيد. ساده ترين راه براي انجام اين كار اين است كه سوژه اي كه مي خواهيد از آن عكس بگيريد را پيدا كنيد و سپس چيزي به پيش زمينه اضافه كنيد. بياييد چند نمونه ببينيم.

در تصوير بالا من لبه بستر رودخانه، و همچنين نماي كل دره را به صحنه مقابل خودم اضافه كردم. اما واقعا زياد هم خوب از كار درنيامد، مي توانيد ببينيد چرا؟ سه المان جداگانه در تصوير وجود دارد – آسمان، علف ها در پيش زمينه، و دره. اما آنها اصلا متصل به هم به نظر نمي رسند و لبه تپه و خط افق هر دو خطوط راست هستند – نتيجه بسيار ايستا است.

اين عكس خيلي موفقيت آميزتر است.

اكنون من بر روي يك بوته در پيش زمينه فوكوس كرده ام و دره پشت آن بيشتر به پس زمينه اي تبديل شده است كه از آن پشتيباني مي كند. اين عكس بسيار موفقيت آميزتر است چون عمق را نشان مي دهد.

چه چيزي در پيش زمينه قرار دهيم

اما چه مي شود اگر نتوانيد يك المان پيش زمينه جالب پيدا كنيد؟ چرا يك المان انساني اضافه نكنيد؟

من اغلب اوقات پاهاي خودم را در عكس هايم قرار مي دهم. اين يك المان انساني و پيش زمينه به عكس اضافه مي كند. اين عكس با يك لنز سوپر وايد، ۸mm Rokinon بر روي Fuji X-T1 من گرفته شده است.

شركت كنندگان در يكي از كارگاه هاي من تبديل به سوژه مي شوند. استفاده از يك لنز بلندتر در اينجا (۱۳۵mm بر روي دوربين فول فريم) آنها را نزديك آورده و پس زمينه را به خوبي مات مي كند كه به تصوير جدايي و عمق مي بخشد.

اين نمونه برعكس نمونه بالاست. اين يكي با يك لنز ۲۴mm در f/14 براي به دست آوردن عمق ميدان بيشتر و نگه داشتن سوژه و پس زمينه در فوكوس شارپ گرفته شده است.

اين دوباره دامنه كوه است كه بخش ديگري از آن حتي نزديك تر است و در پايين تصوير خارج از فوكوس مي باشد. چند لايه مي توانيد در اينجا ببينيد؟ تفاوت فاصله بين نزديك ترين و دورترين چيز به دوربين چقدر است؟ خيلي! اين چيزي است كه در اينجا يك حس عمق ايجاد مي كند.

بر روي كجا فوكوس كنيم؟

در نمونه هاي بالا سوژه اصلي در فوكوس است و پيش زمينه يا پس زمينه مات هستند. اما شما مي توانيد اين را نيز تغيير دهيد و باز هم عمق ايجاد كنيد.

بر روي بوته كوچك در پيش زمينه فوكوس شده، و دره تبديل به پس زمينه مي شود.

با نقطه كانوني در زمينه مياني، دره سوژه مي شود و بوته به عنوان يك المان پيش زمينه مات مي شود (اما هنوز هم آنجا هست تا به تصوير عمق اضافه كند).

كدام يك از دو تصوير زير را ترجيح مي دهيد؟ فوكوس شده در جلوي تصوير بر روي علف هاي بلند، يا دورتر بر روي رودخانه؟ هيچ كدام از آنها نه درست است و نه اشتباه، بلكه به كاوش صحنه و قصد شما بستگي دارد. به ياد داشته باشيد، اولين عكس شما معمولا بهترين عكستان نيست. از اولين عكس خود انتظار عالي بودن نداشته باشيد.

فوكوس شده بر روي دره.

فوكوس شده از نزديك

نوع ديگري از همان طلوع خورشيد از نكته #۱ بالا.

۳

از نور براي افزودن عمق استفاده كنيد

مورد بعدي كه وقتي مي خواهيد به تصوير خود عمق اضافه كنيد بايد در نظر بگيريد، روشنايي است. به نوري كه بر روي سوژه قرار دارد نگاه كنيد. آيا يك حس سه بُعدي به آن مي بخشد يا تخت و بي روح است؟ در عكاسي، نور همه چيز است، بنابراين اطمينان از اين كه نور شما صحنه را تكميل كرده و حالت و احساسي كه شما مي خواهيد را به آن مي بخشد، كليد گرفتن تصاوير موفقيت آميز است.

براي برجسته كردن سوژه، از پشت نورپردازي كنيد

نورپردازي از پشت راهي براي برجسته كردن سوژه و جدا كردن آن (يا آنها) از پس زمينه، و افزودن عمق به تصوير است. نگاهي به اين نمونه ها بياندازيد:

در اينجا نور قوي از يك پنجره در يك معدن قديمي طرحي پيرامون مدل من مي كشد و او را برجسته مي كند. اين همان تكنيك مورد استفاده در استوديو توسط عكاسان پرتره است.

همان تكنيك در اينجا هم وجود دارد و اين خانم توسط نور خورشيد از پشت روشن شده است كه در اطراف او يك طرح زيبا مي كشد و او را از پس زمينه جدا كرده و به تصوير لايه اضافه مي كند.

اين دختران نمايش (رژه) خوشحال از پشت روشن شده و از پس زمينه جدا شده اند.

سايه دوچرخه يك المان عمق ديگر اضافه مي كند.

من عمدا منتظر ماندم تا اين مرد كوچك در مقابل درب تاريك به عنوان پس زمينه قرار گيرد، تا در نور برجسته شود.

نور خورشيد كه از پشت به اين برگ زرد كوچك مي تابد، آن را برجسته مي كند.

نور كناري براي نشان دادن بُعد و شكل

نوري كه از كنار مي آيد به شما اجازه مي دهد تا شكل، بافت، و بُعد سوژه خود را ثبت كنيد.

در تصوير ساختمان زير، اگر هر دو طرف به طور يكنواخت روشن شده بودند، نمي توانستيد گوشه و در نتيجه شكل آن را درك كنيد.

در اين پرتره از اين مرد تُرك دوست داشتني، نور از كنار به ويژگي هاي چهره او مي افزايد و بُعد را در تصوير نشان مي دهد.

راه هاي ديگر براي استفاده از نور

راه هاي زيادي براي استفاده از نور به نفع خودتان در تصاوير وجود دارد، اينها فقط چند ايده هستند. مِه مي تواند جلوه هاي جالبي ايجاد كند و اگر شما تمام المان هاي ديگر را در كنار هم قرار دهيد، اين نيز مي تواند به تصوير شما عمق ببخشد. رد نور ماشين ها در شب، به تصوير خطوط هدايتگر اضافه مي كند و نگاه بيننده را به اطراف تصوير شما هدايت مي كند.

لايه ها در مِه در ماچوپيچو، پرو.

۴

استفاده از كادربندي در تركيب بندي ها

اين كه شما چطور تصوير خود را تركيب بندي يا تنظيم مي كنيد نيز مي تواند به ايجاد يك حس عمق در تصاويرتان كمك كند. يكي از المان هاي تركيب بندي كه به ويژه در اين زمينه مفيد است، كادربندي است.

با اضافه كردن چيزي در پيش زمينه به تصوير لايه اضافه مي كنيد (#۲ بالا را ببينيد). اما چه مي شود اگر بتوانيد كمي بيشتر تلاش كرده و چيز جالب تري ايجاد كنيد؟ پيدا كردن چيزي به عنوان كادر در اطراف سوژه به تصوير جذابيت مي بخشد و بيننده براي نگاه دقيقتر به داخل تصوير كشيده مي شود.

بيشتر بخوانيد: نكات آموزشي عكاسي با كادربندي طبيعي

اينها يك سري تصوير هستند كه منظور من را نشان مي دهند.

در اين تصوير اول، روشنايي از كنار وجود دارد كه به تصوير كمي عمق اضافه مي كند اما هيچ لايه يا پيش زمينه اي وجود ندارد.

بنابراين من يك لنز بازتر برداشتم و حصار را در پيش زمينه جاي دادم.

در آخر، حتي بيشتر تا روي زمين پايين آمدم و از ميان سيم هاي حصار عكس گرفتم تا بالابر غلات را كادربندي كنم. من فكر مي كنم كه اين تصوير قوي ترين عكس مجموعه است.

اينها چند نمونه ديگر هستند كه در آن من سوژه را با استفاده از چيزهايي كه آنجا وجود داشت، كادربندي كردم – چارچوب در، درخت، گذرگاه.

نور و سوژه از پشت روشن شده توجه شما را جلب كرده و چارچوب در نگاه شما را درست به سمت او هدايت مي كند.

من از اين معبد در هاوايي دور شدم، از درخت بزرگ گذشتم، و رويم را برگرداندم. من مي دانستم كه اگر آن را به عنوان يك المان كادربندي اضافه كنم، به هدايت نگاه شما به سمت معبد كمك خواهد كرد. مسير نيز به خطوط هدايتگر مي افزايد.

اين خانه استمن كداك است – خانه جورج استمن، بنيانگذار كداك. اينجا در حال حاضر يك موزه است كه مي توانيد در روچستر نيويورك از آن بازديد كنيد (اگر شما در اين منطقه هستيد به شدت توصيه مي كنم اين كار را بكنيد و كمي در مورد تاريخچه عكاسي ياد بگيريد). من از شاخه اين درخت بزرگ براي كادربندي خانه استفاده كردم تا توجه بيننده را به سمت آنجا جلب كنم.

خلاصه

اينها تنها چهار روش هستند كه با استفاده از آنها مي توانيد به تصاوير خود عمق و بُعد اضافه كنيد، اما ممكن است راه هاي ديگري نيز وجود داشته باشد. با افزودن يك حس عمق و سه بُعدي بودن، تصاوير شما روح و جذابيت بيشتري خواهند داشت. اما به ياد داشته باشيد كه بايد تعادل نيز وجود داشته باشد و قرار دادن چيزهاي خيلي زياد در كادر مي تواند اين تعادل را بر هم بزند. بنابراين هدفمند تركيب بندي كنيد و تمام المان ها و نحوه قرار گيري آنها در كنار يكديگر را در نظر بگيريد.

اين نكات را تمرين كرده و به اين فكر كنيد كه چطور مي توانيد توجه بينندگان را بيشتر به سمت عكس هاي خود جلب كنيد. لطفا ايده هاي خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراك بگذاريد.

نويسنده: دارلين هيلدبرانت (Darlene Hildebrandt)

منبع:

لنزك


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۴۷:۳۷ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

لوازم مورد نياز عكاسي بارداري
لوازم مورد نياز عكاسي بارداري : عكس سونوگرافي ، لباسهاي رنگي نوزاد ، كفشهاي نوزاد

عروسك يا اسباب بازي  كه علاقه داريد در جلسه عكاسي مورد استفاده قرار گيرد

چند دست لباس اسپورت و رسمي براي پدر و مادر

لباسهاي ست پدر مادر در صورت در اختيار داشتن

شلوار جين  و تي شرت هم رنگ

لباس بارداري هر تعداد كه در اختيار داريد.

در آتليه بارداري سويل استوديو  تورهاي رنگي موجود است كه براي عكاسي بارداري استفاده مي شود .

منبع:

گوگل


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۰۷:۳۳ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]
چيدمان و دكوراسيون اتاق كودكان ميتواند بسيار جذاب و هيجان انگيز باشد. استفاده از رنگ هاي جذاب و درخشان، وسايل فانتزي، عروسك ها و اسباب بازي هاي خوشرنگ و زيبا و حتي چيدن لباس هاي كوچك و دوست داشتني كودك دلبندتان قطعا ميتواند يكي از شيرين ترين تداركات پدر يا مادر شدن باشد. نكته ي اولي كه دقت به آن بسيار مهم است اين نكته است كه تمام وسايل و دكوراسيون مربوط به كودكان دوست داشتني و زيبا هستند، پس در انتخاب دقت كنيد و گزيده خريد كنيد. زيرا اگر با اين منطق پيش برويد كه هرچيز زيبايي ديديد براي فرزندتان تهيه كنيد، به زودي با كمبود بودجه مواجه خواهيد شد. طرحي را در ذهنتان در نظر بگيريد و طبق اين طرح و نقشه براي دكوراسيون اتاق كودكتان خريد كنيد. نكته بعدي اينكه هر دكوراسيون اتاق كودكي كه زيباست لزوما از وسايل گران تشكيل نشده، بلكه اين خلاقيت شماست كه به آن بها ميدهد. در آتليه كودك و عكاسي كودك نيز دكوراسيون بسيار مهم است.
  •  

    چند ايده و نكته كاربردي در مورد دكوراسيون اتاق كودك

  • خلاق باشيد و خود را به طراحي هاي معمول محدود نكنيد. فضايي با المان هاي نو و خلاق و با قابليت اكتشاف به هوش هيجاني و خلاقيت فرزند شما كمك خواهد كرد. دكوراسيون اتاق كودكتان را پررمز و راز طراحي كنيد.

  • به اين فكر كنيد كه دوست داريد فرزند شما در چه محيطي قرار بگيرد؟ به تم هاي كارتوني و بي هدف اكتفا نكنيد. دوست داريد فرزند شما چه باشد؟ ورزشكار؟ موزيسين؟ فضانورد؟ يا جهانگرد و مكتشف؟ او را در اين فضا قرار دهيد تا علاقه اش را پيدا كند. دكوراسيون اتاق كودكتان را به گونه اي بچينيد كه كودكتان در رويايش زندگي كند.

  • كتاب را فراموش نكنيد. حتما در دكوراسيون اتاق كودكتان كتابخانه را بگنجانيد. تا جاي ممكن سعي كنيد كتاب ها طوري قرار بگيرند كه جلد آنها در معرض ديد بچه ها باشد و كنجكاويشان را تحريك كند. عادت كتابخواني از سنين بسيار پايين در بچه ها شكل ميگيرد.

  • با طرح هاي ساده و مينيمال، ديوارها را از سادگي دربياوريد. طرح هاي ساده اي مثل خال خالي، يا راه راه، يا ستاره و ماه روي ديوارها حالتي رويايي و فانتزي به دكوراسيون اتاق كودك شما خواهند داد. حتي با درست كردن شابلون يك ابر كوچك ميتوانيد روي زمينه ي آبي روشن، ديوارهاي اتاق كودكتان را به آسماني زيبا تبديل كنيد.

  • ديوار نقاشي براي كودكتان در نظر بگيريد

با نصب كردن چند طناب و گيره هاي رنگي زيبا جايي براي آويزان كردن نقاشي در دكوراسيون اتاق كودكتان ايجاد كنيد. با اينكار اين حس را به او منتقل ميكنيد كه او يك هنرمند است و هر نقاشي يا كاردستي او آنقدر ارزشمند است كه بايد ديده شود. يا ميتوانيد چند قاب خالي رنگي در ابعاد مختلف به ديوار اتاق كودك نصب كنيد و هربار يك نقشي يا كاردستي او را در آنها بچسبانيد.

  • بجاي رنگ كردن يا نقاشي كردن ديوار اتاق كودكتان از رنگ سفيد استفاده كنيد و براي دكوراسيون اتاق كودك از تابلوها و المان هاي تزئيني رنگي استفاده كنيد. با اين روش براي تغيير دكوراسيون احتياجي به دوباره رنگ آميزي ديوارها نخواهيد داشت و با تغيير تابلوها و وسايل ميتوانيد دكوراسيون اتاق كودكتان را به سادگي تغييير دهيد.

  • با يك نقاشي ساده درهاي اتاق و كمد ديواري ها را به يك عروسك بامزه تبديل كنيد. اين نوع طراحي ها در دكوراسيون اتاق كودك بدون كوچكتر كردن فضا به فانتزي تر شدن آن كمك ميكند. امتحان كنيد و ببينيد كودكتان چگونه عاشق اين حيوانات بامزه خواهد شد.

  • يك فضاي كوچك شخصي براي كودكتان ايجاد كنيد. بچه ها عاشق اين فضاهاي دنج ميشوند. الخصوص اگر آن را به شكل يك خانه ايجاد كنيد. درست كردن اين دكوراسيون اتاق كودك احتياج به فضاي كمي بزرگ خواهد داشت. البته با كمي دقت ميتوانيد از فضاهاي مرده ي اتاق براي اينكار استفاده كنيد.

  • فضايي براي نقاشي كردن كودكتان روي ديوار ايجاد كنيد. با كمي خلاقيت ميتوانيد شرايظي ايجاد كنيد كه كودكتان بدون كثيف كردن ديوار اتاق، بتواند نقاشي كند. در دكوراسيون اتاق كودك فقط به زيبايي توجه نكنيد، سعي كنيد فضايي ايجاد كنيد كه كودكتان در ان راحت باشد و بتواند كشف و تجربه كند.

  • يك تاب در دكوراسيون اتاق كودكتان بگنجانيد. بچه ها عاشق تاب بازي هستند. در مواقع بي حوصلكي كودكتان ميتواند وسيله ي بسيار مفيدي باشد. و درست كردن يك تاب قشنگ و فانتزي اصلا كار سختي نيست.

  • در آخر جايي براي رويابافي فرزندتان در دكوراسيون اتاق او ايجاد كنيد. بچه ها ساعت ها با داستان ها و رويا بافي هايشان سرگرم ميشوند. براي او امكاني ايجاد كنيد تا مثل آليس به سرزمين عجايب سفر كند.

 

 
 
 

 

منبع:

راديو كودك


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۰۶:۲۹ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

تزئين و آماده سازي اتاق كودك ان ميتواند بسيار كار جذاب و سرگرم كننده اي باشد. ايده هاي مختلفي براي دكور اتاق كودك وجود دارد كه ما در صفحه ي عكاسي كودك در آتليه كودك انواع مختلفي از اين ايده ها را مطرح كرده ايم. يكي از ايده هاي تزئين و دكور اتاق كودك استفاده از استيكرهاست. استيكرهاي رنگي، كارتوني، اشكال هندسي، حيوانات بامزه يا استيكرهايي كه به منظور اندازه گيري قد كودك طراحي شده اند و جنبه ي تزئيني هم دارند گزينه هاي مناسبي براي استفاده در اتاق كودك هستند. ميتوانيد از استيكرهاي ريز و ساده براي كل ديوارها با پس زمينه ي تك رنگ استفاده كنيد، يا از استيكرهاي درشت و پرطرح براي يك ديوار استفاده كنيد. استيكرهايي هم براي چسباندن روي درها و تبديل آنها به عروسك هايي بامزه وجود دارند. علاوه بر اين استيكرهايي هم هستند كه به صورت يك نوار روي همه ديوارها قرار ميگيرند و جلوه ي زيبا و ساده اي به اتاق كودك ميدهند. نوع ديگري از استيكرها در پايين ديوار قرار ميگيرند و گاها راوي يك داستان كوتاه در  قالب اشكال هستند. استيكرهاي ديواري زير از سايت ترنديول برداشته شده اند.

 

 

 

منبع:

راديو كودك


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۰۵:۲۵ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

براي عكاسي نوزاد ان با سليقه و نظرات عكاس و والدين مي توان عكاسي در فضاي باز,  آتليه عكاسي و يا منزل را انتخاب كنيد.

اگر در فضاي باز عكاسي نمي كنيد حتما در چند عكس از المان هاي طبيعي مانند چوب,گل ها و برگ ها استفاده كنيد و جذابيت عكس ها را افزايش دهيد.

ايده عكاسي نوزادان

مي توانيد يكي از عكس هاي نوزاد را در مزكز كادر قرار بدهيد و عكس هاي گرفته شده از اعضاي بدن نوزاد را در اطراف عكس اصلي گذاشته و يك ميكس بسيار جالب تهيه كنيد.

ايده عكاسي نوزادان

از عكس هاي سياه و سفيد غافل نشويد. اين عكس ها هميشگي بوده و جلوه خاصي دارند. همچنين مي توانيد ميكس بسيار زيبايي از عكس هاي سياه و سفيد و رنگي داشته باشيد.

ايده عكاسي نوزادان

مي توانيد به سليقه خود همزمان از چند رنگ پارچه يا پتو در عكس استفاده كنيد و تركيب رنگ ها را به نمايش بگذاريد.

ايده عكاسي نوزادان

براي متفاوت بودن عكس ها بايد خلاق باشيد. استفاده از سطل هاي فلزي بجاي سبد هاي حصيري رايج, ايده جالبي بنظر ميرسد. درون سطل را با پتوهاي نرم بپوشانيد و راحتي و امنيت نوزاد را بررسي كنيد.

ايده عكاسي نوزادان

حضور حيوانات خانگي در عكس هاي نوزاد نتيجه كار را زيباتر مي كند. هماهنگي رنگ زمينه عكاسي رنگ حيوانات و پارچه هاي بكاربرده شده را در نظر داشته باشيد.

ايده عكاسي نوزادان

گرچه نوزاد اكثر زمان عكاسي را خواب هستند و كار هم ساده تر است ولي سعي كنيد حتما از زمان بيداري و چشمان باز آن ها هم عكسبرداري كنيد. فراموش نكنيد كه نور فلاش براي چشمان نوزادان مضر است.

ايده عكاسي نوزادان

ميتوانيد با ميكس عكس هاي پدر و مادر در يك كادر جذابيت بيشتري به كار ببخشيد. هنگام عكاسي حالت هاي مختلف را امتحان كنيد و از لبخند هاي مصنوعي بپرهيزيد.

 

منبع:

راديو كودك


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۰۴:۲۰ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

عكاسي از نوزاد ان به دليل حركت كم آن ها ساده تر از عكاسي كودكان نوپاست. ولي به دليل حساس بودن آن ها بايد نكات خاصي را رعايت كنيد.

ايده هاي بسياري براي عكاسي از نوزادان وجود دارد. حالت هاي مختلف را امتحان كنيد.
لباس ها و گل سر هاي رنگي و فانتزي جلوه عكس را بيشتر مي كنند ولي مراقب باشيد كه كادر را خيلي شلوغ نكنيد.

ايده هاي عكاسي از نوزاد

حالتي كه دست ها نزديك به صورت باشند ظرافت و معصوميت خاصي به عكس ميبخشد. در عكاسي كودك نيز اين قضيه مهم است.

ايده عكاسي از نوزادان

 

ايده عكاسي از نوزادان

در انتخاب لباس ها و زمينه عكاسي هماهنگي رنگ ها را در نظر داشته باشيد. نوزادان را در پارچه هاي حرير و رنگارنگ بپيچيد.

ايده عكاسي از نوزادان

ميكس عكس نوزاد با عكس هايي با كادر بسته از دست ها, پاها, گوش, دهان, ناف و ديگر اجزاي بدن ايده جالب و زيباييست.

ايده عكاسي از نوزادان

عكس از نوزاد به همراه پدر و مادر كار را ساده تر مي كند زيرا امنيت نوزاد حفظ شده و حالت هاي بيشتري براي عكاسي بدست مي آيد.
عشق و امنيت را نشان دهيد.
حتما عكس هاي تكي با نوزاد داشته باشيد ودر حالت هاي مختلف نوزاد را در آغوش بگيريد.
نيمرخ را فراموش نكنيد.

ايده عكاسي از نوزادان

همه نوزادان روي پوست خود لكه هاي قرمز و كبودي هاي ناشي از تولد دارند.با اديت هاي مناسب رنگ پوست را كرم روشن و صورتي ملايم و يكدست كنيد تا نرمي و كركي بودن پوست بيشتر نمايان شود.

منبع:

راديو كودك


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۰۳:۱۳ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

آيا فكر مي كنيد با پيشرفت و بهبود عكاسي تان، نسبت تصاويري كه نگه مي داريد به عكس هايي كه حذف مي كنيد بيشتر خواهد شد؟ پاسخ منفي است! من در اين مقاله قصد دارم اشتباه بودن اين افسانه يا باور را اثبات كرده و كاري كنم كه شما به عكاسي به عنوان يك سفر فكر كنيد، نه يك مقصد.
آتليه عكاسي و عكاسي كودك
با انتظار اين كه يك روزه به حد عالي برسيد، در واقع داريد خودتان را براي نااميد شدن آماده مي كنيد. بياييد ببينيم چرا اينطور است، و چه كاري مي توانيد انجام دهيد تا رضايت بيشتري از تصاوير خود داشته باشيد. ممكن است حتي در طول اين روند كمي سرگرم شويد و ايده هاي عكاسي عالي بگيريد.
عكاسي يك سفر است – شما نمي توانيد يكباره به انتهاي جاده پرش كنيد

براي اين كه منظورم را بهتر برسانم، از يك قياس سفر استفاده مي كنم. اگر شما بخواهيد به يك جاي جديد برسيد، بايد به نوعي به آنجا سفر كنيد – با رانندگي، پرواز، يا هر نوع ديگري از حمل و نقل. شما نمي توانيد اين مرحله را رد كنيد و بلافاصله آنجا باشيد (البته هنوز! من بي صبرانه منتظرم تا روش انجام تله پورت (دورنوردي) كشف شود تا من بتوانم مرحله فرودگاه را رد كنم!)، و گاهي اوقات مسير سفر براي رسيدن به آنجا بسيار سرگرم كننده و جالب است. به سفر جاده اي فكر كنيد!

عكاسي هم همينطور است، جز اين كه در آن مقصد مورد نظر، رسيدن به يك تصوير خوب (يا عالي) است. هدف ايجاد تصاويري است كه شما را راضي كنند، كه از به اشتراك گذاري آنها با ديگران خوشحال شويد. تصور غلط اين است كه وقتي شما به يك مهارت و سطح تجربه بالا در عكاسي مي رسيد، ديگر «موفق شده ايد و كار تمام است» و هر عكس ديگري كه مي گيريد شگفت انگيز خواهد بود. اين درست نيست!

اجازه دهيد چند نمونه به شما نشان دهم تا متوجه منظورم بشويد. من تقريبا به مدت ۳۰ سال است كه كار عكاسي حرفه اي انجام مي دهم. اين نحوه عكاسي من است. لطفا توجه داشته باشيد كه من كمتر از ۱۰% كل عكس هايي كه مي گيرم را به عنوان «پنج ستاره» يا بهترين عكس مجموعه ام مشخص مي كنم.
[عكاسي سفر است]

در نمونه بالا من صحنه اي را در يك گورستان در ساوانا، گرجستان ديدم كه به نظرم جالب بود. من چهار عكس مختلف از آن گرفتم. هيچ كدام از آنها واقعا بهتر از ديگري نشد، آنها فقط متفاوت بودند. اما اگر من تصميم نگرفته بودم چند عكس بگيرم، عكس هاي بعدي وجود نداشتند. شما بايد تصميم بگيريد كه كدام يك را بيشتر از همه دوست داريد (از بين مجموعه بالا و تصاوير خودتان)، اما اگر بعد از گرفتن عكس اول دست از كار بكشيد، ديگر نمي توانيد به كاوش ادامه دهيد.
كاوش شما را به طلا مي رساند

عبارتي كه من در بسياري از كلاس ها و تورهايم استفاده مي كنم اين است «در اطراف سوژه راه برويد». منظورم دقيقا اين است كه به لحاظ فيزيكي در اطراف صحنه راه برويد. هنگامي كه چيزي چشم شما را مي گيرد، به آن توجهي كه سزاراواش است را نشان دهيد و صحنه را به طور كامل كاوش كنيد.

چيزها را تغيير دهيد، واقعا در اطراف حركت كنيد. پاهاي خود را بجنبانيد! تمام طرف ها و زواياي صحنه را كاوش كنيد. اگر به سمت راست برويد نور چگونه تغيير مي كند؟ يا به سمت چپ؟ چه مي شود اگر براي به دست آوردن يك پرسپكتيو متفاوت روي زمين دراز بكشيد؟

تنها با كاوش كامل صحنه خود مي توانيد طلاي پنهان در آن را پيدا كنيد. از خودتان بپرسيد چه چيزي در وهله اول شما را به سمت اين سوژه جذب كرد؟ آيا روشنايي صحنه بود؟ شايد يك پس زمينه جالب؟ يا يك شخص يا شيء بود؟ اكنون در نظر بگيريد كه چطور مي توانيد سوژه را با چشم انداز آنچه كه چشم شما را گرفته، ثبت كنيد.
در اطراف سوژه راه برويد

اين يك نمونه از محل يكي از كارگاه هاي من است.
[عكاسي سفر است] [عكاسي سفر است]

بالابر غلات در تصاوير بالا محل يكي از كارگاه هاي من در آلبرتاست. من به شركت كنندگان يك تمرين مي دهم كه در اطراف آن راه بروند و حداقل شش عكس بگيرند كه كاملا با هم متفاوت باشند. بنابراين خودم هم همين كار را انجام دادم تا روند تفكرم و اين كه چطور اين مكان را كاوش كردم را به آنها نشان دهم.

در اينجا من چه چيزي را در تركيب بندي ها تغيير داده ام؟ بياييد نگاهي بياندازيم:

چند عكس افقي و عمودي گرفتم.
چند عكس كلوزآپ با جزئيات و چند عكس وايد از فاصله دورتر گرفتم.
بعضي از عكس ها بر روي بالابر فوكوس شده اند، و برخي در پيش زمينه شارپ هستند.
از ديافراگم هاي مختلف استفاده كردم.
از لنزهاي مختلف استفاده كردم.
در عكس آخر، حتي با نوردهي دوگانه داخل دوربين نيز آزمايش كردم.
بعضي از زوايا پايين (گلسنگ هاي روي بتن) و برخي بالا هستند.
همچنين از لحاظ فيزيكي موقعيتم را تغيير دادم و تمام اطراف بالابر را طي كردم. چطور مي توانيد اين را ببينيد؟ راهنمايي مي كنم، به جايي كه سايه ها افتاده اند نگاه كنيد – در يكي از آنها بالابر از پشت روشن شده، در ديگري خورشيد در مقابل آن قرار دارد (عكس وايد)، در بقيه نور از كنار مي آيد.

چه چيز ديگري را مي توانستم در عكاسي تغيير دهم؟ عكاسي ماكرو و حتي نزديك تر شدن چطور است؟ شايد مي توانستم چند عكس سياه و سفيد بگيرم؟ فكر مي كنيد من در كل چند عكس در اين مكان گرفتم؟ حدود ۴۰ تا! اين در واقع عكس مورد علاقه من است.
[عكاسي سفر است]

مربي همكار من در اين كارگاه، بروس كلارك، در واقع به من نشان داد كه چطور اين كار را با دوربين كانن ام انجام دهم. من هيچ وقت اين كار را امتحان نكرده بودم و كار كردن با تنظيمات نوردهي دوگانه داخل دوربين بسيار سرگرم كننده بود.
[عكاسي سفر است]

اين يك نوردهي دوگانه است كه من با كمك يكي از شركت كنندگان كارگاه از بروس گرفتم.
منتظر نور باشيد

چه مي شود اگر شما به يك محل برسيد و نور براي عكاسي مناسب نباشد؟ اگر بتوانيد منتظر بمانيد، اين بهترين گزينه است، همان كاري كه من در نمونه بعدي انجام دادم. خورشيد داشت غروب مي كرد و به طور كلي نور بسيار يكنواخت بود. من اين حصار قديمي را پيدا كردم و مي خواستم بافت آن را ثبت كنم. سپس خورشيد با شدت كامل بيرون آمد و همه چيز را تغيير داد.
[عكاسي سفر است]

تصاوير عمودي من – به دو عكس پايين توجه كنيد كه چطور خورشيد بيرون آمده و نور طلايي گرم خود را بر روي حصار پاشيده است.
[عكاسي سفر است]

در اين تصاوير، من ديافراگم هاي مختلف را براي تغيير عمق ميدان امتحان كردم، و سپس با سرعت شاترهاي آهسته كار كردم تا چمني كه در نسيم حركت مي كرد را ثبت كنم. باز هم نور طلايي را بر روي تصاوير گرفته شده در زماني كه خورشيد بيرون مي آيد، مي بينيد.

آيا مي توانيد ببينيد تغيير نور چه تفاوتي در صحنه بالا ايجاد كرده است؟ سرعت شاترهاي مختلف به بيش از حد مات شدن چمن در برخي از تصاوير منجر شدند، بنابراين من مجبور شدم آزمايش كنم تا تنظيمات مناسب را براي ظاهري كه مي خواستم، پيدا كنم.

اين روندي است كه من در مورد آن صحبت مي كنم! شما نمي توانيد فقط يك عكس بگيريد و برويد، و انتظار داشته باشيد بهترين تصويري شود كه احتمالا مي توانيد در آن موقعيت بگيريد. آزمايش و امتحان كردن چيزهاي مختلف فقط براي يادگيري نيست، بلكه براي تكامل به سمت تصويري كه مي خواهيد ايجاد كنيد ضروري است.
[عكاسي سفر است]

اين عكس مورد علاقه من از ميان مجموعه بود. چمن در نسيم حركت مي كند و به علت سرعت شاتر ۱/۵ ثانيه مات است. پرتو بي رمق نور طلايي خورشيد بر روي حصار تصوير را گرم مي كند. براي من اين عكس به معني «سرزمين» است!
پايين برويد!

در مجموعه هاي زير، مي توانيد پيشرفت عكاسي من را در تخته هاي قديمي و پوسيده يك پل سه پايه قديمي قطار ببينيد. يك بار ديگر من صحنه را كاوش كردم، و به دنبال چيز جالبي به عنوان سوژه ام گشتم. به مجموعه تصاوير زير نگاه كنيد، متوجه خواهيد شد كه تصوير اول اصلا شبيه تصوير آخر نيست. اگر بعد از گرفتن يك عكس از كار دست مي كشيدم و تنها با پايين آمدن بر روي زمين براي به دست آوردن ديد نزديك تر، مي توانستم تصوير آخر را بگيرم؟

ماهيت پوسيده تخته ها و بافت آنها چشم مرا گرفت. سپس من تركيب بندي هاي مختلف را امتحان كردم و سعي كردم يك سوژه اصلي براي تصوير پيدا كنم – چيزي كه توجه بيننده را بر روي خود نگه دارد. اول سعي كردم ميخ را به طور برجسته نشان دهم – اما كمي در سايه قرار داشت و هنوز هم براي من كارساز نبود.
[عكاسي سفر است]

سپس برگ زرد كوچكي را در ميان تخته ها پيدا كردم و مي دانستم كه يك سوژه عالي خواهد بود. اين برگ به چند دليل برجسته شده است.
[عكاسي سفر است]

برگ به دليل رنگ زردش به راحتي قابل مشاهده است (رنگ هاي گرم جلب توجه مي كنند) نور خورشيد نيز با نورپردازي از پشت آن را به خوبي برجسته مي كند. اين واقعيت كه يك موجود زنده از ميان تخته هاي قديمي و پوسيده يك پل در حال رشد است، توجه را جلب كرده و به تصوير هماهنگي و جذابيت مي بخشد. در نهايت، من اشعه خورشيد را نيز اضافه كردم.
[عكاسي سفر است]

اين عكس نهايي از آن مجموعه است.

اما اگر من در اطراف آن پل بر روي دست ها و زانوهايم نمي خزيدم، احتمالا متوجه اين برگ كوچك نمي شدم. بنابراين به ياد داشته باشيد كه پايين برويد – به معناي واقعي كلمه – و به دنبال سوژه هايي كه نزديك زمين هستند بگرديد. ما جهان را در سطح چشم مي بينيم و اين براي ما «عادي» است. با عكاسي از يك موقعيت دوربين ديگر، تصاويري ايجاد خواهيد كرد كه متفاوت هستند و مردم به آنها توجه نشان خواهند داد.
يك نمونه ديگر

باز هم در گورستان گرجستان، رديف هاي يكدست سنگ قبرها توجه مرا به خود جلب كرد. همانطور كه در كل صحنه كاوش كرده و راه مي رفتم چيزي پيدا كردم كه بر روي آن فوكوس كنم. آيا مي توانيد تفاوت را در تصاوير زير ببينيد؟ چه چيزي تغيير كرده است؟
[عكاسي سفر است]

در اينجا من فاصله كانوني مورد استفاده، و محل قرار دادن نقطه فوكوس را تغيير دادم (سنگ قبر جلويي در مقابل رديف بعدي در عقب).
[عكاسي سفر است]

پرچم كوچك و گل هاي سفيد توجه مرا به اين محل جلب كردند.
[عكاسي سفر است]

يكي از تصاوير مورد علاقه من از ميان مجموعه. اين عكس با يك لنز بلند (حدود ۱۵۰mm)، يك ديافراگم بزرگ (f/2.8) و فوكوس شده بر روي رديف دوم سنگ قبرها گرفته شد.
زياد عكس بگيريد – اما نه خيلي زياد

پس چه تعداد عكس مناسب است؟ آيا مي توانيد تعداد خيلي زيادي عكس بگيريد؟

هيچ پاسخ درست يا كاملي براي سوال اول وجود ندارد، اما بله، شما مي توانيد تعداد خيلي زيادي عكس بگيريد. هر كدام از تصاوير در هر يك از مجموعه هاي بالا به دقت تنظيم شده و به طور آگاهانه ايجاد شدند. من در حالت عكاسي پشت سر هم با سرعت ۸ فريم در ثانيه عكس نمي گرفتم به اميد اين كه چيز جالبي به دست آورم. اسم اين كار «پرتاب تيري در تاريكي» است و توصيه نمي شود، چون در اين صورت در واقع چيزي ايجاد نمي كنيد، بلكه تنها داريد چيزي را به سمت ديوار پرتاب مي كنيد به اميد اين كه به آن بچسبد.

نه – همه چيز را در داخل كادر خود آگاهانه انتخاب كنيد. لنزي كه مي خواهيد استفاده كنيد، و تمام جزئيات تكنيكي را انتخاب كنيد. تصميم بگيريد كه پاهاي خود را كجا قرار دهيد و چطور بايستيد. فقط زماني دكمه شاتر را فشار دهيد كه همه چيز خوب به نظر برسد. سپس آنچه را كه ثبت كرده ايد بررسي كرده و هر گونه تغييرات لازم را انجام دهيد (دو اينچ به سمت چپ جابجا شويد، نوردهي را تنظيم كنيد، و غيره) و عكس ديگري بگيريد.

به عكس گرفتن ادامه دهيد تا وقتي كه احساس كنيد به عكس مورد نظر خود رسيده ايد، يا از تمام امكانات و فرصت هاي موجود در صحنه خسته شده ايد. سپس به نقطه بعدي برويد و همين كار را تكرار كنيد. واضح است كه اين روش براي عكاسي از سوژه هاي متحرك قابل اجرا نيست، اما پيام يكي است:
عكاسي يك سفر است نه يك مقصد – چشم هاي خود را باز كنيد و از سفر لذت ببريد!

نويسنده: دارلين هيلدربرانت (Darlene Hildebrandt)

منبع:

لنزك


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۰۲:۰۷ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

 اين كه بگوييم چشم ها پنجره روح هستند كليشه اي است، اما آنها مطمئنا كليد يك عكاسي خيره كننده هستند. اين مسئله هنگام عكاسي از اشخاص و حيوانات خانگي قابل درك است، اما براي عكاسي از پرندگان نيز صدق مي كند. فقط عكاسي از آن سوژه هاي كوچك و سريع به دقت و مهارت بيشتري نياز دارد. در آتليه نوزاد و عكاسي نوزاد نيز بايد اين توصيه ها رعايت شود.

هميشه هدفتان عكاسي از يك چشم با يك پرنده متصل به آن باشد. هنگامي كه چشم به درستي ثبت شود، بقيه اجزاي پرنده نيز معمولا درست از كار درمي آيند. اين آموزش ۵ نكته براي ثبت چشم يك پرنده، و در نتيجه يك عكس پرنده زيبا و جذاب را مطرح مي كند.
۱
يكي از چشم ها بايد قابل مشاهده و در شارپ ترين فوكوس تصوير باشد

در يك كار خلاقانه مانند عكاسي، عجيب به نظر مي رسد كه قوانيني وجود داشته باشد. آيا هدف نشان دادن چيزي منحصر به فرد نيست؟ خب، تعداد عكس هاي پرنده جالبي كه من ديده ام و در آن يكي از چشم هاي پرنده نشان داده نشده يا در فوكوس شارپ نبوده، انگشت شمار هستند. و من هم قطعا هيچ وقت چنين عكسي نگرفته ام.

يكي از دردناك ترين كارهايي كه من مجبور شده ام انجام دهم، حذف عكسي از يك گونه نادر يا يك عكس عالي از يك پرنده در حال پرواز بوده، به اين دليل كه چشم پرنده در عمق ميدان درستي قرار نداشته است.
[چشم ها در عكاسي از پرندگان]

خوب: نقطه فوكوس بر روي چشم است
[چشم ها در عكاسي از پرندگان]

بد: نقطه فوكوس بر روي نوك است

هنگام عكاسي از يك پرنده در حالت نشسته، معمولا بهتر است كه از بازترين ديافراگم لنز خود با فوكوس تك نقطه اي قرار گرفته بر روي چشم استفاده كنيد. اين كار شارپ ترين چشم را با حداكثر ماتي يا بوكه پس زمينه به شما مي دهد. هنگامي كه سوژه سريع حركت مي كند يا در حال پرواز است، اغلب لازم است كه از يك عمق ميدان بازتر، مثل f/8 يا غيره استفاده كنيد. اين ديافراگم، همراه با فوكوس خودكار پيوسته، يك سرعت شاتر سريع تر (در محدوده ۱/۱۰۰۰ تا ۱/۲۰۰۰)، و چندين نقطه كانوني، شانس بيشتري به شما مي دهد كه چشم شارپ شود.
۲
جهت نوك يا منقار بايد در حدود ۹۰ درجه (به چپ يا راست) نسبت به دوربين باشد.

به عبارت ديگر، پرنده بايد به سمت دوربين نگاه كند يا در نيمرخ كامل باشد. براي عكاسان پرنده مبتدي، از جمله خودم، معمولا اين مورد به اندازه نگه داشتن چشم در فوكوس شارپ قابل درك نيست. اما در شرايط عكاسي از اشخاص به آن فكر كنيد. ما به طور معمول از پشت سر اشخاص يا افرادي كه به جايي دور از دوربين نگاه مي كنند، عكس نمي گيريم.
[چشم ها در عكاسي از پرندگان]

خوب: سر در نيمرخ مستقيم است
[چشم ها در عكاسي از پرندگان]

بد: سر بيشتر از نيمرخ چرخيده است

براي به دست آوردن موقعيت مناسب سر و ژست كلي، تقريبا هميشه لازم است كه در حالت عكاسي پشت سر هم عكس بگيريد (كه تحت عنوان عكاسي متوالي نيز شناخته شده است). پرنده ها اغلب سر خود را در تمام جهات حركت مي دهند، معمولا آنقدر سريع كه ما نمي توانيم تنها با يك كليك به ژست درست واكنش نشان دهيم. هنگامي كه سوژه خود را پيدا كرديد، بر روي سر آن فوكوس كرده و با پيش بيني حركات آن شروع به عكاسي پشت سر هم كنيد. بسياري از گونه ها (به خصوص جانوران حشره خوار مانند مرغ مگس خوار) به سمت صداي جالب شاتر سريع نگاه مي كنند.

وقتي نوردهي هاي متعدد را امتحان مي كنيد، به سرعت آنهايي كه در آن منقار رو به سمت دوربين نيست را حذف كنيد. در محدوده يك ژست نيمرخ، شكل بيضي كمي عمودي چشم، هنگامي كه سر تنها كمي بيش از ۹۰ درجه دور از دوربين است، مشهود مي باشد. ممكن است نامحسوس باشد، اما همان كمي دور شدن (چرخش) از دوربين مي تواند به شدت جذابيت تصوير را كاهش دهد.
۳
ارتفاع دوربين از زمين بايد با ارتفاع چشم يكي باشد

عدم عكاسي در سطح چشم شايع ترين عاملي است كه بين عكس هاي پرنده آماتور و عكس هاي پرنده جذاب تفاوت ايجاد مي كند. پرنده ها، با بال هاي مزاحم خود، اغلب بالاي سر ما هستند. يا گاهي اوقات، به خصوص در مورد پرندگان آبزي، پايين تر از ما قرار دارند.

كمي چرخاندن دوربين رو به بالا يا پايين آسان است، بنابراين بسياري از افراد همين كار را مي كنند. آنها با اين كار يك نماي آشنا را ثبت مي كنند – همانطور كه ما هر روز پرنده ها را مي بينيم.

هدف يك عكاس برجسته كردن سوژه اش در يك نور غير معمول است – تا به بينندگانش راهي جديد براي ديدن جهان نشان دهد. يك راه عالي براي انجام اين كار اين است كه با عكاسي در سطح چشم، بيننده را در پرسپكتيو پرنده قرار دهد.
[چشم ها در عكاسي از پرندگان]

خوب: از سطح انگشت پا از طريق منظره ياب چرخيده (رو به بالا)
[چشم ها در عكاسي از پرندگان]

بد: از سطح سر در حالت ايستاده

البته، قرار دادن دوربين در سطح چشم پرنده به زبان ساده تر از عمل است. هيچ راه حل ساده اي براي آن وجود ندارد. تنها به خلاقيت، صبر، و شانس نياز دارد. اينها چند ترفند هستند كه به نظر من مي توانند كارساز باشند.

براي پرنده هاي در حال پرواز يا آنهايي كه در ارتفاع بالا روي درختان قرار دارند، سعي كنيد به جايي با يك تپه شيب دار برويد. شيب اغلب به نفع شما عمل مي كند.
[چشم ها در عكاسي از پرندگان]

از بالاي يك تپه

شكارگاه هاي بعضي از پرندگان برج هاي ديده باني دارند كه براي اين كار مناسب هستند، اما در نظر داشته باشيد كه يك پنجره از طبقه دوم رو به يك باغ نيز در واقع همان است.
[چشم ها در عكاسي از پرندگان]

از يك پنجره در طبقه دوم

وقتي هيچ كدام از اين موارد امكان پذير نبود، رو به بالا برگرديد. زاويه اي كه نسبت به پرنده داريد، به جاي تفاوت ارتفاع مطلق، اهميت دارد. بنابراين استفاده از يك لنز تله فوتوي بلند كه به شما اجازه دهد كمي دور شويد، مي تواند مقداري از شيب دوربين را جبران كند.

براي پرنده هايي كه روي زمين، و به خصوص روي آب شناور هستند، تا آنجا كه مي توانيد دوربين را پايين بر روي زمين قرار دهيد. حتي چمباتمه زدن نيز اغلب كافي نيست. يك سطح ديد شيب دار مي تواند به شما اجازه دهد تا دوربين را تقريبا هم سطح با آب قرار دهيد، اگر اينطور نشد، ممكن است لازم باشد بر روي شكم دراز بكشيد.
۴
چشم بايد برق بزند

آن انعكاس كوچك (به نام برق چشم يا كچ لايت) يك درخشش واقعي به چشم ها مي دهد كه آنها را برجسته مي كند. به عنوان يك مزيت خوب، اگر نور درست در چشم برق ايجاد كند، معمولا آن طرف پرنده كه به طرف دوربين است نيز به خوبي روشن مي شود.
[چشم ها در عكاسي از پرندگان]

خوب: سر به طرف نور خورشيد است
[چشم ها در عكاسي از پرندگان]

بد: سر از نور خورشيد دور است

ثبت آن برق چشم عالي معمولا مستلزم اين است كه در وقت مناسب بيرون برويد و خورشيد در پشت سر شما باشد. بهترين نور براي عكاسي از پرندگان نور كم و مستقيم است. اين به معني سايه هاي بسيار بلند و شارپي است كه معمولا در طول اولين و آخرين ساعات روز وجود دارند. مقاومت در برابر وسوسه بيرون رفتن و عكاسي در طول ساعات ديگر به اضطراب كمتر براي حذف برخي عكس هاي خوب اما با روشنايي ضعيف منجر مي شود.

هنگام كمين كردن و نزديك شدن به پرندگان، از موقعيت خورشيد آگاه باشيد و سعي كنيد خودتان را بين خورشيد و پرنده قرار دهيد. اين كار مي تواند سخت باشد چون به معناي ناديده گرفتن نيمي از ميدان ديد شماست، حتي اگر پرندگان بسيار خوبي آنجا وجود داشته باشند. خبر خوب اين است كه پرندگان زياد به اين طرف و آن طرف مي روند، بنابراين گاهي اوقات تنها لازم است يك جاي مناسب با نور خوب پيدا كنيد و صبر كنيد تا پرندگان به آنجا بيايند.
۵
چشم بايد به درستي نوردهي شود

پرندگان انواع مختلفي از رنگ چشم ها را دارند، كه برخي از آنها بسيار زيبا هستند. من عاشق عكس هايي هستم كه زيبايي چشم پرنده را به طور برجسته نشان مي دهند. هيچ چيزي بدتر از يك گردي (دايره) سياه و بي جان كه يك مردمك و عنبيه در آن قرار دارد نيست.

اگرچه به وضوح بهتر است كه نوردهي درست را در هنگام عكاسي به دست آوريد، اما من متوجه شده ام كه اكثر عكاسان از افزايش نوردهي چشم (و گاهي اوقات اشباع) در پس پردازش نفع مي برند. قلم مو يا ابزار ويرايش انتخابي موجود در اكثر ويرايشگرهاي عكس عالي عمل مي كند. اغلب تنها +۰٫۳ يا +۰٫۷ پله تفاوت بسيار زيادي ايجاد مي كند.
[چشم ها در عكاسي از پرندگان]

خوب: نوردهي چشم افزايش يافته در پس پردازش
[چشم ها در عكاسي از پرندگان]

بد: چشم كم نوردهي شده و بي جان

همانطور كه من به مرور زمان عكس هاي پرنده ام را بهبود بخشيدم، اينها مهم ترين نكاتي بودند كه به آنها پي بردم.

نويسنده: توني گنتيلكور (TONY GENTILCORE)

منبع:

لنزك


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۰۱:۰۱ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

 شما يك سوژه ماكروي عالي، زاويه عالي، و تركيب بندي عالي داريد. فوكوس خود را چك كرده ايد، و بر روي نقطه مناسب قرار دارد. انگشت شما در بالاي دكمه شاتر است، اگر يك فشار سريع وارد كنيد، عكس شما آماده است. همه چيز آنجا براي شما مهياست… درست است؟ ۰شايد نه. يك چيز ديگر وجود دارد كه من از شما مي خواهم قبل از گرفتن عكس آن را چك كنيد – و آن پس زمينه است. اميد است در عكاسي بارداري در آتليه بارداري نيز اين نكات رعايت شود.
[عكاسي ماكرو از گل ها]

ببينيد، اگرچه سوژه، نورپردازي، و تنظيمات در عكاسي ماكرو بسيار مهم هستند، اما پس زمينه نيز مهم است، بسيار بيشتر از آنچه كه مردم اغلب متوجه مي شوند. بله كاملا قابل درك است؛ اين فقط پس زمينه است. تا زماني كه شما سوژه مناسب داريد، چرا بايد نگران باشيد؟

اما زماني كه بحث عكاسي ماكرو مطرح است، پس زمينه مي تواند عكس شما را بسازد يا خراب كند. شما اغلب با پالت تركيب بندي محدودي كار مي كنيد. خطوط، رنگ ها، اَشكال؛ عكاسي ماكرو همه چيز را ساده مي كند، كه نبايد بگوييم عكاسي ساده تر مي شود. در عوض، هر المان را تقويت كرده و به جزئيات مهم تر توجه مي كند.

خوشبختانه، به دست آوردن پس زمينه هاي خوب چندان كار سختي نيست. همانطور كه شما شروع به آگاهي پيدا كردن در مورد پس زمينه ها و اهميت آنها مي كنيد، نگاه شما پرورش خواهد يافت. اما براي تسريع تكنيكتان، در اين مقاله به پنج نكته اشاره مي كنيم كه به طور چشمگيري تصاوير ماكروي شما را بهبود خواهند بخشيد.
۱
سادگي كليد كار است

من گفتم كه پنج نكته به شما مي گويم، اما اين يكي از همه مهم تر است. اين نقطه شروع است كه بايد مقدم بر تمام ملاحظات ديگر در مورد پس زمينه باشد.

وقتي من مي گويم سادگي، لزوما منظورم يك پس زمينه ايستا، يكنواخت، سياه يا سفيد نيست (اگرچه اين هم مي تواند خيلي خوب باشد). منظور من اين است كه پس زمينه شما نبايد شلوغ و درهم و برهم باشد. شما يك پس زمينه پر از اَشكال و خطوط حواس پرت كننده كه نگاه را از سوژه اصلي منحرف كنند نمي خواهيد.

به عنوان مثال، يكي از انواع پس زمينه مورد علاقه من فقط يك رنگ تنهاست. هيچ چيز فانتزي اي ندارد، اما هيچ چيز حواس پرت كننده اي هم ندارد. اگر شما در يك منطقه طبيعي عكاسي مي كنيد، ممكن است بتوانيد خودتان را در موقعيتي قرار دهيد كه كمي درخت در پشت سوژه وجود داشته باشد. سپس مي توانيد يك پس زمينه سبز و خوب ثبت كنيد.
[عكاسي ماكرو از گل ها]

پس زمينه در اينجا يك رنگ سبز ساده است، كه سوژه رنگارنگ را برجسته مي كند.

و اگر پاييز است، چه بهتر. رنگ طلايي برگ هاي در حال تغيير تصاوير زيبايي ايجاد مي كند.
[عكاسي ماكرو از گل ها]

هنگامي كه من اين گل را پيدا كردم، موقعيتم را تغيير دادم تا درختان دوردست را در عكس جاي دهم، كه برخي رنگ هاي پاييزي دوست داشتني را به نمايش گذاشته بودند.

نكته مهم در اينجا اين است كه پس زمينه حواس پرت كننده نيست. هدفتان بايد اين باشد كه پس زمينه سوژه را تكميل كند بدون اين كه بر آن غالب شود. به طور كلي، يك پس زمينه يكنواخت مناسب است (اما مي توانيد چيزي كمي پيچيده تر را نيز امتحان كنيد، همانطور كه در نكات چهار و پنج در زير مشاهده خواهيد كرد).
۲
دستيابي به جدايي خوب بين سوژه و پس زمينه

زماني كه بحث عكاسي ماكرو مطرح باشد، جدايي كافي بين سوژه و پس زمينه بسيار مهم است. به عبارت ديگر، شما بايد سوژه اي پيدا كنيد كه فاصله قابل ملاحظه اي با هر آنچه كه در پشت آن قرار دارد، داشته باشد. زماني كه شما بر روي سوژه خود در پيش زمينه فوكوس مي كنيد، المان هاي پس زمينه دور به طور كلي تاري دلپذيري پيدا كرده، و پس زمينه يكنواختي كه در بالا در مورد آن بحث كردم را ايجاد مي كنند.

خب يك فاصله قابل توجه دقيقا چقدر است؟ به طور كلي، اين مسئله به چند چيز بستگي دارد.
[عكاسي ماكرو از گل ها]

اين به عمق ميدان بستگي دارد. به طور خلاصه، عمق ميدان به مقداري از سوژه كه شارپ و در فوكوس است اشاره دارد، كه با باز و بسته شدن ديافراگم لنز، و فاصله دوربين تا سوژه تغيير مي كند.

بيشتر بخوانيد: عمق ميدان را عمقي ياد بگيريد

اول، فاصله دوربين تا سوژه. هرچه دوربين شما به سوژه نزديك تر باشد عمق ميدان كم تر است و پس زمينه مي تواند به سوژه نزديك تر باشد. اگر دوربين شما تنها پنج اينچ از يك گل فاصله داشته باشد، احتمالا با پس زمينه اي كه تنها ۱۰ اينچ با پشت گل فاصله دارد، مشكلي نخواهيد داشت. با اين حال، اگر دوربين شما پنج فومت از گل فاصله داشته باشد، آن وقت شايد بايد ده فوت فاصله بين گل و پس زمينه وجود داشته باشد تا به آن تاري مطلوب دست يابيد.

هرچه ديافراگم باز تر باشد (محدوده f/1.8-5.6) عمق ميدان كم تر است در نتيجه، سوژه شما مي تواند به پس زمينه نزديك تر باشد، در حاليكه هنوز هم امكان به دست آوردن يك پس زمينه خوب و يكنواخت را فراهم مي كند. اما هنگامي كه از يك ديافراگم باريك استفاده مي كنيد (به عنوان مثال، f/8-32)، بايد خيلي بيشتر مراقب باشيد. بدون فاصله زياد بين پس زمينه و سوژه، خواهيد ديد كه هرچه در پس زمينه شما وجود دارد (برگ ها، ساقه ها، درختان و غيره)، كاملا مشخص باقي خواهد ماند، و در نتيجه، حواس بيننده را از سوژه اصلي منحرف مي كنند.
[عكاسي ماكرو از گل ها]

اين گل چند فوت جلوتر از پس زمينه قرار داشت. فاصله زياد، به علاوه عمق ميدان كم در f/2.8 اجازه داد تا برگ هاي پس زمينه محو در نور خورشيد بعد از ظهر، به طرز دلپذيري مات شوند.
۳
به سمت يك آسمان ابري عكس بگيريد

انجام اين يكي آسان است، و مي تواند به تصاوير واقعا دلپذيري منجر شود. تمام چيزي كه نياز دارد تمايل به عكاسي از زاويه پايين بر روي زمين است، به طوري كه بتوانيد آسمان را پشت سوژه خود قرار دهيد. اگر طبق معمول هميشه عكس بگيريد، و براي سوژه اصلي نوردهي كنيد، متوجه خواهيد شد كه پس زمينه به رنگ سفيد يكنواخت و دلپذيري درخواهد آمد.
[عكاسي ماكرو از گل ها]

من تا جايي پايين آمدم كه اين سوژه درست در بالاي خط افق قرار گرفت، و توانستم ابرها را به عنوان پس زمينه ثبت كنم.
۴
در نور خورشيد عكس بگيريد

اغلب اوقات، عكاسان ماكرو دوست دارند خورشيد را پشت خود قرار دهند، به طوري كه نور آن از بالاي شانه هاي آنها عبور كرده و به جلوي سوژه بتابد. اگرچه اين مي تواند يك استراتژي عالي باشد، اما گاهي اوقات تغيير برخي چيزها مي تواند جلوه هاي خلاقانه اي به وجود آورد.

يكي از جالب ترين تكنيك ها اين است كه صبر كنيد تا خورشيد پايين بر روي خط افق قرار گيرد. سپس سوژه را بين خودتان و خورشيد قرار دهيد، پايين برويد، و براي سوژه اصلي نوردهي كنيد. هدفتان نبايد جاي دادن خورشيد در عكس باشد. در عوض، سعي كنيد كمي از آن نور طلايي كه درست در كنار خورشيد قرار دارد را ثبت كنيد.
[عكاسي ماكرو از گل ها]

من اين تصوير را در حالي گرفتم كه بر روي چمن مقابل خودم دراز كشيده بودم، در حاليكه خورشيد داشت از خط افق پايين مي رفت. اين رنگ ها در واقع مستقيم از دوربين بيرون آمده اند (ويرايش نشده اند).

بسيار مهم است كه اين كار را در اواخر عصر انجام دهيد. اگر زودتر اين كار را بكنيد، نور خورشيد بيش از حد روشن خواهد بود. در اين صورت آن رنگ هاي طلايي غني را به دست نمي آوريد، و نوردهي براي سوژه اصلي سخت خواهد بود.

همچنين از شما مي خواهم كه مراقب باشيد؛ از طريق منظره ياب دوربين خود به خورشيد نگاه نكنيد. اين كار مي تواند به چشم هاي شما آسيب برساند. در عوض، در حين استفاده از عملكرد نمايش زنده (Live View) دوربين خود عكس بگيريد.
۵
از رنگ هاي اطراف خود استفاده كنيد

اگرچه يك پس زمينه يكنواخت اغلب بسيار خوب است، اما ممكن است بخواهيد به عكس هاي خود چيزي اضافه كنيد. كمي برجستگي. اين جايي است كه رنگ هاي شاداب و پر انرژي مي توانند مفيد واقع شوند.

در حال حاضر، من لزوما پيشنهاد نمي كنم كه رنگ ها را مثل لباس هايتان ست كنيد، و پيشنهاد هم نمي كنم كه از نظريه رنگ استفاده كنيد. هيچ نيازي به اين كار نيست، نه وقتي كه تازه شروع به كار كرده ايد. در عوض، فقط سعي كنيد به دنبال نقاط رنگارنگ در پس زمينه باشيد، و عكس را طوري تركيب بندي كنيد كه در پشت سوژه اصلي كمي رنگ وجود داشته باشد.
[عكاسي ماكرو از گل ها]

براي اين تصوير، من دوربينم را در زاويه اي قرار دادم كه چند گل زرد رنگ در پس زمينه با رنگ قرمز سوژه كنتراست ايجاد كردند.

هنگامي كه شما بيرون در حال عكاسي هستيد، ممكن است خيلي از گزينه ها را نبينيد، اما مكث كنيد و به اطراف خود نگاه كنيد. سعي كنيد در حين تغيير زاويه دوربين از ميان منظره ياب نگاه كنيد. ممكن است معلوم شود كه بعضي از قسمت ها هنگامي كه خارج از فوكوس هستند، ناگهان زيبا مي شوند.

يكي از تكنيك هاي مورد علاقه من در هنگام عكاسي از گل ها تنظيم تركيب بندي است به طوري كه يك غنچه ديگر كمي پشت اولي قرار داشته باشد، درحاليكه با يك عمق ميدان كم عكس مي گيرم. اين غنچه در پس زمينه كه به صورت يك تكه رنگ خارج از فوكوس نشان داده مي شود، سوژه اصلي را كامل مي كند.
[عكاسي ماكرو از گل ها]

در اينجا من در جايي قرار گرفتم كه يك گل ديگر، كمي پشت اولي، به خوبي خارج از فوكوس نشان داده شد.
ن
نتيجه گيري

عكاسي ماكرو نيازمند توجه دقيق به پس زمينه است، اما اجازه ندهيد اين كار شما را عقب نگه دارد. با دستيابي به جدايي خوب بين سوژه و پس زمينه، با عكاسي به سمت آسمان، خورشيد در حال غروب، يا گنجاندن رنگ هاي پر انرژي در عكس، و مهم تر از همه با تمركز بر سادگي، در مسير خود براي به دست آوردن تصاوير ماكروي فوق العاده موفق خواهيد شد.

اگر نكته اي در ذهن داريد كه من در اينجا به آن اشاره نكردم، دوست دارم آن را در قسمت نظرات بخوانم!

نويسنده: جيميز دمپسي (Jaymes Dempsey)

منبع:

لنزك


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۵۹:۵۷ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 43
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 8795
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب