آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري
آتليه كودك آتليه نوزاد آتليه بارداري

اهداف عكاسي آناتومي «دست ها»

در مورد عكاسي از دست‌ها اين مطلب را بايد بدانيم كه اين عكاسي در زير مجموعه‌ي عكاسي آناتومي قرار مي‌گيرد. عكاسي آناتومي با اهداف مختلفي انجام مي شود‌: گاهي علمي است، گاهي مفهومي و گاهي صرفا براي زيبايي گرفته مي‌شود يعني اينكه حتما نبايد مفهوم خاصي داشته باشد بلكه يك هدف را در بر مي‌گيرد و بر قسمت زيبايي شناسي تاثير مي‌گذارد. آتليه كودك
اهداف عكاسي اناتومي‌: هدف علمي

يكي از اهداف عكاسي نوزاد و آناتومي كمك به علم هست‌. اينجا نه مفهوم زياد مهم است نه زيبايي شناسي، بلكه آنچه مهم است‌: وضوح، تركيب بندي‌هاي خاص كه زوايا را به خوبي نشان بدهد و نورپردازي  است‌. اينجا ما در مورد عضوي كه مورد بحث است سفارش مي گيريم و هدف كاملامشخص است‌.
عكاسي از دست‌ها: بعد زيبايي شناسانه‌، فيگور‌ و هدف‌ تبليغاتي، تجاري

اگر بخواهيم بعد زيبايي شناسانه يا فيگور را در اين عكاسي مد نظر قرار بدهيم يعني جنبه‌ي مفهومي را كنار بگذاريم‌، اين قسمت خودش دو وجه پيدا ميكند: يكي تجاري و ديگري تبليغاتي، در بعد تجاري خب مسلما براي تبليغ انگشتر‌،‌ كرم يا زيور آلات مرسوم است يك سري معيار‌ها و ملاك‌ها حتما بايد دخيل باشد كه البته بسته به خلاقيت شما اين معيارها متفاوت است.

اولين چيزي كه معيار قرار مي‌گيرد: پوست‌، رنگ و تميزي دست‌، حالت انگشت ها‌، چروك نبودن دست‌ها براي تبليغ لوازم آرايشي يا رنگ پوست و همخواني آن با زيورالاتي كه مورد استفاده قرار مي‌گيرد. بسيار ديده شده كه از دستهايي استفاده مي‌شود كه به هيچ وجه همخواني با زيور آلات ندارند يا زيور آلاتي استفاده مي‌شود كه رنگ‌هايش با رنگ پوست فرد سازگار نيست به طوري كه جلوه‌ي آن زيور الات گرفته مي‌شود‌. اين نكات ريز به تنهايي مي‌تواند تفاوت نگاه تبليغاتي و نگاه خلاقانه‌ي شما را نشان دهد پس رعايت اين نكات ريز بينانه بسيار مهم است‌.

يك مسئله‌اي كه در عكاسي از دست‌ها‌ حتما معيار قرار داده شود، زوايه‌ي قرار گيري دوربين نسبت به دست است‌.

ما وقتي مي‌خواهيم محصولي ارائه دهيم بايد حتما اين مسئله را مد نظر قرار دهيم به عنوان مثال : فكر كنيد قرار است يك انگشتر را روي يك دست ست كنيد و يك محصول تبليغاتي ايجاد كنيد يا يك عكس تبليغاتي بگيريد ، زاويه اي كه در نظر مي گيريد صد در صد تاثير گذار است . به اين دليل كه ممكن است شما از زاويه‌اي عكاسي كنيد كه آن محصول مثلا دستبند به خوبي ديده نشود و آن انرژي و جذابيت بصري را نداشته باشد كه در اين مواقع وقت و زمان شما هدر خواهد رفت زيرا هدف مخاطب ديدن آن محصول است و وقتي شما نماي خوبي از آن ارائه ندهيد روند عكاسي شما موفق نخواهد بود‌. شما بايد زواياي مختلف را امتحان كنيد تا متوجه شويد كه محصول در كدام يك از زاويه‌ها به هدف تجاري‌اش نزديك تر شده است‌.

عكاسي تبليغاتي از دست ها

حالت و فرم قرار گيري دست‌ها خيلي مهم است اينكه انقباضات دست‌ها به گونه‌اي باشد كه بتواند بر ضمير ناخوداگاه مخاطب تاثير بگذارد‌. دست‌ها نبايد خشك و بي حالت و مصنوعي قرار گيرند‌. و اين مسئله در دست‌هاي مردانه و زنانه متفاوت است‌. ما در دست‌هاي مردانه به دنبال ملاحت و ظرافت خاصي نيستيم‌. معمولا براي عكاسي فيگور از دست‌هاي مردانه‌ عضلات‌، رنگ پوست‌، موهاي دست و مرتب بودن ناخن ها ملاك است‌. گاهي يك انگشتر در دستان مردانه با همه‌ي زمختي‌اش به واسطه‌ي زاويه خوب و تركيب درست به خوبي به تصوير كشيده مي‌شود‌.
عكاسي از دست‌ها‌: بعد مفهومي
همه‌ي كساني كه به دنبال عكاسي تبليغاتي يا تجاري نيستند. گاهي به دنبال مفهوم ديگري از عكاسي آناتومي هستند‌. يكي ممكن است پيامي را به اين‌ واسطه انتقال دهد  و ديگري به سبك امپرسيون و آبستره فعاليت كند. يكي ممكن است در اين‌ راه به دنبال روشي نو‌، خلاقيت و آفرينشي تازه در اين حيطه دست بزند‌. ابعاد مفهومي اين روش  عكاسي مي‌تواند زياد باشد.
عكاسي مفهومي از دست ها
در تصوير بالا همانطور كه مشاهده مي‌كنيد . وقتي يك مخاطب عام به اين تصوير نگاه كند اولين برداشت وي از اثر، سن پيري است و مسلما به دليل چروك بودن پوست و عصايي است كه دست‌ها بر روي آن قرار دارند‌. اما اگر بخواهيم به واسطه ي المان شناسي اين تصوير را بررسي كنيم مي‌توانيم به يك سري دلايل ديگر هم برسيم‌. ببينيد فيگور دست خيلي ملاك است‌. دست‌ها چه پير باشند چه جوان‌، زاويه‌هاي نرمي كه بين انگشتان ايجاد مي‌شود حس آرامش را در مخاطب القا مي‌كند حس خونسرد بودن و عدم استرس را در انسان منتقل مي‌كند و در كليت دستي كه روي دست‌هاي ديگر قرار گرفتي مفهومي كه انتقال مي‌دهد آرامش و ثبات است و صاحب اين دست‌ها به راحتي عصباني نمي‌شود و شنونده‌ي خوبي ست. اين‌ها ملاك‌هاي مفهومي است كه معمولا مورد توجه قرار مي‌گيرد در اين گونه عكسها نمي‌شود كاملا در مورد همه دست‌ها اين مثال‌ها را زد اما در اكثريت اين موارد وجود دارد.

آموزش عكاسي از دست‌ها

همانطور كه در عكس بالا مي‌بينيد‌، اين نوع قرار گيري ساعد دست‌ها در كنار هم‌، رو به بالا و تركيب آن با حالت انگشت‌ها و همچنين يك پس زمينه زيبا كه معمولا در اين گونه حالت‌ها به كار مي‌رود حالتي مثل سرخوشي و مستي را در بيننده تداعي مي‌كند‌. اين‌حالت‌، حالتي نيست كه مدافعانه باشد گاهي تسليم شدن هم است در مقابل زيبايي.

اين سبك‌ها و اين نوع فيگور‌ها در زير مجموعه فاين آرت هم‌ قرار مي‌گيرند و معمولا هم تعبير بر مفاهيم‌ فلسفي صاحب اثر مي‌شود‌.



دست‌هاي مشت زده و گره خورده معمولا مفهوم قوي بودن محكم بودن در يك راه را دارد‌. گاهي معاني مثل خشم را نيز در بر مي‌گيرد و بسيار مهم است كه اين دستان در چه فضايي در چه مد رنگي و چه فيگوري و چه زاويه‌اي قرار داده شده باشد‌. تمامي المان‌هاي ديگر دست به دست هم مي‌دهند تا ما بتوانيم معاني مختلفي را از اين ثبت نهايي داشته باشيم.

مسلما دستي كه مشت شده باشد و به موازات بدن قرار گرفته باشد ميتواند خشم را به خوبي تداعي كند. دست‌هايي كه مشت شده باشد و به سمت آسمان قرار داده شده باشد ميتواند تصميم‌، مصمم بودن و در واقع اعتراض را برساند‌. ببينيد چقدر مي‌تواند معاني مختلفي داشته باشد اين نوع فيگور ها و اين به زاويه بازو و بدن هم مي‌تواند بستگي داشته باشد‌.

منبع:

,وينه


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۵۹:۱۱ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

كمپاني آلماني مير اپتيك (Meyer-Optik Goerlitz) از لنز Nocturnus 75mm f/0.95 كه سريعترين لنز ۷۵ ميليمتري دنيا تا به امروز است رونمايي كرد. اين لنز كه براي دوربين‌هاي بدون آينه طراحي و توسعه يافته است بر اساس كمپاني سازنده جزييات شارپي را حتي در آتليه كودك بازترين حالت ديافراگم ارائه مي‌كند.

نسخه مشكي لنز Nocturnus 75mm f/0.95

اين لنز از ۱۵ عدد تيغه ديافراگم از جنس استيل بهره مي‌برد و به پوشش ضد انعكاس براي دست يابي به بوكه‌هاي چشمنواز مجهز شده است كه به گفته كمپاني سازنده آنرا به گزينه‌اي مناسب براي عكاسي پرتره در شرايط نوري نامناسب تبديل مي‌كند.

نسخه مشكي لنز Nocturnus 75mm f/0.95

اين لنز دست ساز آلماني از رينگ ديافراگم ضد تيك استفاده مي‌كند كه به فيلمبرداران اين اجازه را مي‌دهد تا تنظيمات نوردهي را نرم و بدون سر وصدا تغيير دهند.

ديگر مشخصات لنز Nocturnus 75mm f/0.95:

    محدوده ديافراگم: f0.95 – f16
    ساخته شده براي ماونت: X فوجي، E سوني، M لايكا
    ميدان ديد: ۳۲ درجه
    حداقل فاصله فوكوس: ۹۰ سانتيمتر
    قطر فيلتر: ۸۲ ميليمتر
    المان/گروه: ۵ المان در ۵ گروه
    وزن: ۷۵۰ گرم

لنز جديد Nocturnus 75mm f/0.95 دسامبر امسال عرضه خواهد شد و مشتريان آتليه نوزادي كه تا قبل از ۲۰ مي اين لنز را پيش خريد كنند با تخفيف فوق‌العاده‌اي مواجه مي‌شوند و اين لنز ۴۲۴۰ دلاري به قيمت ۲۳۰۰ دلار تصاحب خواهند كرد.

منبع:

,وينه


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۵۷:۴۹ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

باور همه ما اين است خانم هايي كه لاغر نيستند نمي توانند عكس هايي به خوبي عكس هاي روي مجله ها داشته باشند. اما اين باور غلط است. هر خانمي صرفنظر از نوع اندامي كه دارد با رعايت يكسري نكات مي تواند بهترين عكس ها را داشته باشد.

نكات ژست عكاسي

بازوها را لاغرتر نشان دهيد

براي اين كه بازوها در عكس لاغرتر نشان داده شوند نبايد آن ها را زياد به بدن نزديك كنيد. در مقابل دوربين كمي يك طرفه بايستيد و يكي از دست ها را روي كمر قرار دهيد تا با بدن فاصله بگيرد. با اين ژست ساده بازوها لاغرتر نشان داده مي شود. آتليه كودك

نكات ژست عكاسي

پاها را زياد به هم نزديك نكنيد

فاصله بين ران ها فرم اندام را متعادل تر نشان مي دهد پاها را لاغرتر. براي اين كار روي انگشت ها بايستيد و باسن را كمي عقب بدهيد.

نكات ژست عكاسي

غبغب

غبغب فقط مشكل چاق ها نيست بلكه ممكن است لاغرها هم داشته باشند. اگر دوست نداريد در عكس ها غبغب داشته باشيد كمي سرتان را جلو ببريد و زبانتان را به سقف دهان بچسبانيد.

نكات ژست عكاسي

باريك نشان دادن كمر

يك طرفه جلوي دوربين بايستيد و دست را روي كمر قرار دهيد. اين ژست باسن را بزرگ و كمر را باريك نشان مي دهد.

نكات ژست عكاسي

با كمر صاف بنشينيد

صاف نشستن در ظاهر عكس بسيار موثر است. اما خيلي ها اين را فراموش مي كنند. اگر صاف بنشينيد هم چربي هاي شكم مشخص نمي شود و هم بازوها و پاها لاغرتر نشان داده مي شوند.

ژست عكاسي خانم هاي چاق

كمي بدن را جلو بدهيد

هنگام گرفتن عكس پرتره به عقب تكيه ندهيد زيرا با اين كار چاق تر نشان داده مي شويد، چانه پهن و گردن كوتاه تر مي شود. سرتان را كمي بچرخانيد و بدن را به سمت دوربين جلو بدهيد.

ژست عكاسي خانم هاي چاق

وزنتان را به يك طرف بدن بيندازيد

تحت هيچ شرايطي به صورت نيمرخ جلوي دوربين نايستيد. سعي نكنيد بدنتان را مخفي كنيد. بلكه بايد زيبايي هاي آن را نشان دهيد. سه رخ در مقابل دوربين بايستيد، شانه ها را عقب بدهيد، وزنتان را روي يكي از پاها بيندازيد، پاي جلويي را جلوتر بدهيد و روي انگشت ها بايستيد. عكاسي كودك

ژست عكاسي خانم هاي چاق

پاها در حالت ضربدري

براي اين كه چاقي بدن در عكس ها كمتر نشان داده شود پاها را در حالت ضربدري قرار دهيد مثل اين كه مي خواهيد قدم برداريد. و يكي از دست ها را روي كمر قرار دهيد.

منبع:

بدونيم

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۱۹:۳۰ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

گرفتن عكس هاي زيبا و شيرين از يك مادر به همراه فرزندش ( يا فرزندانش ) مي تواند وظيفه اي دشوار باشد. اما با كمي برنامه ريزي، پاسخ مناسب به پويايي خانواده و كمي دقت در انتخاب زوايا مي توانيد عكس هايي زيبا را ثبت كنيد كه تا سال ها مانند يك گنج باقي بمانند.

خانم ها مي توانند منتقدان سرسخت خود باشند، بنابراين لرزشش را دارد كه فكر كنيد چگونه يك مادر را براي عكس هايش راضي نگه داريد. اين موارد مي تواند شامل آرامش دادن به مادر چه قبل از عكساي چه در زمان عكاسي كودك و انتخاب زاويه هايي مناسب در زمان عكساي مي شود. در ادامه مي خواهم ۱۰ نكته براي عكساي بهتر از يك مادر و فرزند را در آتليه بارداري به شما آموزش دهم.

لباس پوشيدن

توصيه مي شود از پوشيدن تاپ هاي بدون آستين پرهيز شود تا زير بغل ها در معرض عكساي قرار نگيرند. همچنين توصيه مي شود از لباس هايي كه روي آنها تصاوير گرافيكي وجود دارد پرهيز كنيد تا تمركز بيشتر روي چهره ها باشد تا لباس ها. مادرهايي كه تازه صاحب فرزند شده اند بهتر است از تي شرت يا پيراهن هاي آزاد استفاده كنند تا تاپ هاي تنگ مخصوص شيردهي.

نكاتي براي عكاسي از مادر و فرزند

ميكاپ

در اين نوع عكساي توصيه مي شود از پودر صورت استفاده كنيد تا جلوي درخشش را بگيرد، همچنين يك كانسيلر زير چشم مي تواند جلوي سايه افتادن را بگيرد. از يك سايه چشم كم رنگ استفاده كنيد تا صورت روشن تر شود.

آرامش دادن به مادر

قبل از اينكه با مادر ديدار و شروع به عكاسي كنيد در صورت امكان كمي با او چت كنيد. هرچه او بيشتر با شما احساس راحتي كند در طول عكاسي نيز كمتر استرس دارد و عكسها بهتر مي شوند.

زواياي جذاب پيدا كنيد

اگر مي خواهيد در ژست گرفتن مادر را راهنمايي كنيد به مادر پيشنهاد كنيد وزنش را روي پشت پاهايش خم كند تا بتوان بهترين زوايا را از او گرفت. به او بگوييد پيشاني اش را به طرف بالا بگيرد تا از هرگونه غبغب جلوگيري شود. بهترين جايي كه مي توانيد كودك را نگه داريد اساسا قسمت ران مادر است.

زوايايي براي تازه مادرها

مطمين شويد وزن بچه باعث ايجاد برآمدگي نشود، معمولا خانم هايي كه تازه مار شده اند خيلي نگران اضافه وزن حاصل از بارداري هستند و نمي خواهند در عكس ها به چشم بيايد. نگه داشتن بچه در خمِ بازو اين مشكل را مي پوشاند و اگر مادر خيلي نگران وزن بچه بود، مي توانيد كودك را به دست پدر بدهيد و مادر از پشت دستهاي خود را دور آنها حلقه كند.

يكي ديگر از انتخاب هاي مناسب اين است كه مادر به كنار و نزديكه كودك دراز بكشد. از او بخواهيد براي گرفتن يك پرتره زيبا سرش را نزديك به كودك كند. با اين كار زاويه را مي توانيد طوري تنظيم كنيد كه وزن بچه در عكس پيدا نباشد.

بازي و خنداندن

متوجه شويد در آن لحظه كودك از چه بازي لذت مي برد و از مادر بخواهيد همان كار را انجام دهد. بازي هايي نظير پنهان شدن پشت يك عروسك و سپس بيرون آمدن، چرخاندن كودك، هواپيما شدن، بلند كردن كودك روي دو دست همه اينها مي تواند لحظاتي را بسازد كه عكاس تصاويري فوق العاده دلنشين را ثبت كند.

نكاتي براي عكاسي از مادر و فرزند نكاتي براي عكاسي از مادر و فرزند

بغل كردن و بوسيدن

اين يكي از ارزشمندترين عكس ها براي مادر است، بنابراين بايد كاري كنيد كودك به زيبايي در آغوش مادر قرار بگيرد. اگر كودك به درخواست شما مادرش را بوس نمي كرد مي توانيد او را با به چالش كشيدن وادار به اين كار كنيد. مثلا به او بگوييد نمي تواند بيني مادرش را ببوسد!

در مورد كودكان تازه متولد شده از مار بخواهيد بوسه اي آرام روي صورت كودك بنشاند. مي توانيد به نقطه اي كه با دوربين روي آن ديد داريد اشاره كنيد تا مادر همان قسمت را ببوسد.

نكاتي براي عكاسي از مادر و فرزند

در حال حركت

مادرها مي خواهند خاطره نگه داشتن دستان كوچك فرزندشان را ثبت كنند. بنابراين به خاطر داشته باشيد كه از مادر و فرزند در حالي كه دست در دست هم راه مي روند عكس بگيريد. همچنين از مادراني كه در مقابل دوربين احساس خجالت مي كنند مي توانيد بخواهيد با كودك به طرف دوربين بدوند تا هم راحت تر باشند و هم خوش بگذرانند.

نكاتي براي عكاسي از مادر و فرزند

لحظات آرام

حواستان به لحظات لطيفي كه بين مادر و كودك اتفاق مي افتد باشد – چنين موقعيت هايي را مي توانيد تبديل به عكس هايي بسيار زيبا و تاثير گذار كنيد. ثبت كردن پيوند عاطفي بين مادر و فرزند يك امتياز بزرگ است. وقتي كودك در كناره مادر احساس آرامش كرد فرصت را غنيمت بشماريد و سريع ثبتش كنيد.

نكاتي براي عكاسي از مادر و فرزند

مادرهاي خجالتي

در مورد مادرهاي خجالتي سعي كنيد جزئيات را وارد كار كنيد مانند دستانشان كه كودك را نگه داشته اند. اگر چهره اش در عكس باعث مي شود احساس ناراحتي كند مي توانيد از اين روش استفاده كنيد. ثبت چنين جزئياتي مي تواند وقتي كودك بزرگ شد برايش خيلي ارزشمند باشد.

منبع:

بدونيم


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۱۸:۱۶ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

اگر فكر مي كنيد نمي توانيد عكاس خوبي باشيد به خاطر اين است كه يكسري نكات ساده در عكاسي نوزاد را نمي دانيد. با ياد گرفتن اين نكات ديگر به خودتان نمي گوييد كه من عكاس خوبي براي آتليه نوزاد نيستم. و با اعتماد به نفس بيشتري عكس هايي كه گرفته ايد را به ديگران نشان مي دهيد.

نكات عكاسي

۱٫وقتي ميخواهيد از فردي در مقابل يك ساختمان يا يك منظره عكس بگيريد تمركز اصلي بايد روي شخص باشد و ساختمان به عنوان بك گراند عكس در نظر گرفته شود. يا اين كه ساختمان تمركز اصلي باشد و يك تصوير سايه نما هم از فرد در عكس باشد. اگر بخواهيد روي هر دو موضوع تمركز كنيد عكس مصنوعي مي شود مثل اين كه با فتوشاپ سوژه مورد نظر را در عكس گذاشته باشيد.

۲٫عكس هايي كه هيچ داستاني نداشته باشند پوچ هستند. پس سعي كنيد عكس هايي بگيريد كه مفهوم يا داستان داشته باشند. به عنوان مثال به جاي اين كه از فرد در مقابل پارك عكس بگيريد از او بخواهيد روي نيمكت بنشيند و وانمود كند كه مشغول فكر كردن است.

۳٫خجالت كشيدن دشمن عكس هاي خوب است. از فرد بخواهيد لبخند بزند، شكلك در بياورد يا هر كار ديگري. عكس بايد زنده باشد. بعضي ها در مقابل دوربين بيش از حد سرد هستند و تصورشان از خودشان اين است كه هيچوقت نمي توانند با لبخند عكس بگيرند. اما اين اشتباه است براي عكاسي از اين افراد طوري عكس بگيريد كه خودشان متوجه نشوند.

۴٫اگر چيزي در دست خود نگه داريد عكس طبيعي تر مي شود. به عنوان مثال از فرد بخواهيد كيف دست بگيرد يا با گل ها بازي كند.

۵٫عكس در حالت نشسته بهتر مي شود چون فرد مي تواند ريلكس و راحت باشد.

نكات عكاسي

۶٫وقتي مي خواهيد از شخصي عكاسي كنيد سر يا هيچ قسمت از بدن او را كات نكنيد. اگر عكس تمام قد نمي خواهيد از زانو عكس نگيريد. به عكس هاي بالا نگاه كنيد عكس اول اشتباه است اما دو عكس ديگر كاملا درست هستند.

۷٫در اطراف فرد فضاي خالي وجود داشته باشد. او را در يك فضاي تنگ قرار ندهيد. به عنوان مثال اگر سوژه به سمت راست نگاه مي كنيد يا به سمت راست اشاره مي كند بايد فضاي خالي بيشتري در قسمت راست او  وجود داشته باشد.

۸٫اگر از شهر يا طبيعت عكس مي گيريد پيشنهاد من اين است كه مردم هم در عكس حضور داشته باشند. حضور مردم عكس را زنده مي كند. پيشنهاد ديگر اين است كه از بوميان عكاسي كنيد. اما چگونه اجازه از آن ها عكس بگيريم؟ بهترين راه اين است كه يكي از دوستانتان را در كنار آن ها قرار دهيد.

۹٫البته در هر ساعتي از روز مي توان بهترين عكس ها را گرفت اما ساعاتي هستند كه مي توان عكس بهتري د رآن زمان گرفت و عكاسان به آن ساعت ها ساعت آبي يا ساعت طلايي مي گويند.

۱۰٫ساعت آبي يك ساعت قبل از طلوع آفتاب و يك ساعت بعد از غروب آفتاب است. شايد از نگاه شما چيز خاصي در اين ساعات از روز نباشد اما نگاه دوربين متفاوت است. در اين ساعات عكس هايي مي گيريد كه طيف آبي ملايمي در آن هاست.

۱۱٫ساعت طلايي يك ساعت بعد از طولع خورشيد و يك ساعت قبل از غروب خورشيد است. در اين ساعات خورشيد در پايين ترين سطح خط افق قرار دارد و باعث مي شود همه چيز طلايي شود. در اين نور ملايم حتي خيابان هاي معمولي هم متفاوت به نظر مي رسند چه برسد به مناطر زيباي طبيعي. حتي عكس هاي پرتره هم در ساعات طلايي زيباتر مي شود.

۱۲٫يكي از نكاتي كه تقريبا همه مي دانند اين است كه در مقابل نور مستقيم خورشيد عكس نگيريد. اين قانون را بشكنيد. عكاسان قدرت عكس هاي ضد نور را مي شناسند وقتي نور از پشت شخص مي تابد و به عكس ها حس آزادتري مي دهد.

۱۳٫گاهي اوقات براي گرفتن يك عكس خوب قط بايد منتظر شويد. منتظر شويد تا مردم مكاني كه در آن هستيد را ترك كنند.

نكات عكاسي

۱۴٫بعضي ها براي روشن تر كردن عكس از افكت هاي مختلفي استفاده مي كنند. اين كار كمي عكس را مصنوعي مي كند. براي جلوگيري از مصنوعي شدن عكس رنگ هاي سفيد عكس را تغيير ندهيد. مثل خط كشي عابر پياده در اين عكس.

۱۵٫بعد از ويرايش عكس شدت افكت ها را به ۳۰ درصد كاهش دهيد.

حالا كه با نكات مهم عكاسي آشنا شديد تنها كاري كه بايد انجام دهيد تمرين است. هر چه بيشتر تمرين كنيد عكاس بهتري مي شويد.

منبع:

بدونيم


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۱۶:۵۶ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

گرفتن عكس هاي حرفه اي معمولا هزينه زيادي را در بر دارد اما روش هاي ساده اي هم هستند كه مي توان با آن ها با كم ترين هزينه حرفه اي ترين عكس ها را گرفت. تنها چيزهايي  كه نياز داريد زمان و صبو و حوصله شماست. بدونيم براي اين كه از شما يك عكاس حرفه اي بسازد ترفندهاي بسيار ساده اي آورده است كه همين حالا مي توانيد آن ها را امتحان كنيد. اين ترفندها عكس هاي شما را زير و رو مي كند. به خاطر داشته باشيد كه عكاسي مثل يك زمين بازي است و روشهاي درست يا غلط براي رسيدن به آن وجود ندارد. مهم اين است كه آن روش به كار بيايد. نكات زير را بخوانيد و اگر روش هاي ساده ديگري هم وجود دارد در قسمت ديدگاه با ما به اشتراك بگذاريد. آتليه كودك

استفاده از فويل براي درست كردن ديوار بوكه

ساده ترين ترفندهاي عكاسي

استفاده از الك براي ايجاد سايه روي عكس

ساده ترين ترفندهاي عكاسي

استفاده از شيشه اكواريوم براي گرفتن عكس هاي زيرآبي

ساده ترين ترفندهاي عكاسي

استفاده از كيسه پلاستيكي به عنوان ابزار نور (سافت باكس)

ساده ترين ترفندهاي عكاسي

استفاده از يك تكه پارچه و مقوا براي ايجاد يك بك گراند زيبا و ارزان

ساده ترين ترفندهاي عكاسي

حذف كردن انسان ها از عكس:

۱٫دوربين را روي سه پايه قرار دهيد و هر ۱۰ -۲۰ ثانيه از سوژه مورد نظر عكس بگيريد تا زماني كه از تمام قسمت هاي مكان مورد نظر بدون مانع عكس گرفته شده باشد.

۲٫سپس فوتوشاپ را باز كنيد و به ترتيب گزينه هاي file – scripts و statistics را انتخاب كنيد. در آخر آن را در حالت median قرار دهيد. آتليه بارداري

ساده ترين ترفندهاي عكاسي

۳٫تمام فايل هايي كه مي خواهيد را باز كنيد.

۴٫اگر عكس ها روي سه پايه ثابت گرفته نشده و تصاوير در يك حالت گرفته نشده اند گزينه auto align را انتخاب كنيد.

اگر عكس هاي خوبي گرفته باشيد بعد از انجام اين تنظيمات به نتايج خوبي خواهيد رسيد.

ساده ترين ترفندهاي عكاسي

از اضافه كردن نور با لامپ هاي معمولي نترسيد

منبع:

بدونيم

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۵۲:۴۹ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

شايد تصور كنيد كه عكاسي از سوژه در حال حركت فقط به ورزش ختم مي شود اما بايد بدانيد كه با تكنيك هاي ثبت موشن مي توان عكس هاي هنري زيبايي نيز خلق كرد. عكس هايي كه عادي نيستند و عنصري در آن ها حالتي از كشيدگي و حركت را به بيننده منتقل مي كنند.

به اين سبك از عكاسي، موشن بلور گفته مي شود. اگر كنجكاو هستيد تا بدانيد چگونه مي توان بدين طريق، تصاوير منحصر به فردي خلق كرد، پيشنهاد مي كنيم تا در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد. عكاسي كودك

۱- سرعت شاتر را كم كنيد

يكي از دلايل بلور شدن حركت در عكس اين است كه شاتر به اندازه كافي باز مي ماند تا حركت سوژه را ديده و دنبال كند.

به همين خاطر، بهترين حقه براي ثبت عكس از سوژه هاي در حال حركت، انتخاب سرعت شاتر طولاني است. به طور مثال، اگر سرعت شاتر شما ۱/۴۰۰۰ در ثانيه باشد، شما نمي توانيد حركت سوژه را به خوبي در عكس خود ثبت كنيد، مگر اينكه سوژه به همان اندازه سريع حركت نمايد.

اما اگر مثلا شاتر راروي ۵ ثانيه تنظيم كنيد، لازم نيست براي بلور كردن تصوير، خيلي نسبت به سوژه حركت كنيد.

عدد يا فرمول مشخصي براي اين امر وجود ندارد. شما بايد با توجه به سرعت حركت سوژه، سرعت شاتر دوربين را تنظيم كنيد. بدون شك، حركت حلزون با حركت يك ماشين برابر نيست و در نتيجه سرعتي كه براي هر كدام از آن ها در نظر مي گيريد با يكديگر متفاوت خواهد بود.عكاسي نوزاد

از ديگر عوامل موثر در اين امر، نور محيط است. به اين نكته توجه داشته باشيد كه وقتي شاتر براي مدت طولاني باز است، يعني نور بسيار بيشتري وارد لنز مي شود. در نتيجه، اگر نوردهي شما هم بالا باشد، در نتيجه يك عكس بيش از حد روشن (اُوِر اكسپوزد) خواهيد داشت كه به هيچ عنوان زيبا نيست.

۲- دوربين را در جايي قرار دهيد كه كمترين لرزش را داشته باشد

براي نمايش حركت در عكس ها دو روش وجود دارد، يا سوژه حركت مي كند يا دوربين شما (يا هر دو). در هر حالت، چون شاتر براي زمان طولاني قرار است باز بماند، پس كوچك ترين لرزش و حركتي مي تواند به خراب شدن عكس منجر گردد. از اين رو لازم است كه دوربين را در جايي مطمئن و بدون حركت قرار دهيد.

بهترين گزينه براي اين امر، سه پايه است. البته در اين شرايط هم شايد بهتر باشد از سلف تايمر يا ريموت شاتر استفاده كنيد تا بدنه دوربين حركت زيادي نداشته باشد تا عكس مورد نظر خود را در بهترين حالت به ثبت برسانيد.

۳- از كليد تقدم شاتر بهره بگيريد

يكي از مهم ترين و كليدي ترين تنظيمات براي عكاسي از سوژه در حال حركت، سرعت شاتر است. كوچك ترين تغيير در سرعت شاتر مي تواند اثرات فراواني روي عكس داشته باشد. بنا بر اين تفاسير، شايد بهتر باشد دوربين را روي حالت تقدم شاتر تنظيم كنيد.

به اين مفهوم كه يا آن را روي مود دستي (M) يا روي Shutter Priority Mode قرار دهيد. در اين حالت، شما فقط سرعت شاتر را تنظيم مي كنيد و بقيه تنظيمات همانند ديافراگم را خود دوربين انجام مي دهد تا بهترين نوردهي روي تصوير اعمال شود.

وقتي دوربين را در چنين حالتي تنظيم مي كنيد، مي توانيد مطمئن باشيد كه يك عكس عالي با بهترين نوردهي در اختيار خواهيد داشت.

در حالت دستي هم لطفا توجه داشته باشيد كه شاخص نوردهي دوربين روي نقطه صفر قرار بگيرد تا عكس تيره يا روشن نشود.

وقتي نور محيط زياد است چگونه مي تواند با سرعت شاتر طولاني عكس گرفت؟

در زير ۳ روش براي تنظيم بهترين نوردهي در چنين موقعيتي را برايتان ذكر كرده ايم:

۱- ديافراگم بسته

يكي از روش هايي كه مي تواند ميزان نور ورودي را كاهش دهيد، بستن ديافراگم است. ديافراگم، منفذي است كه از آن نور وارد لنز مي شود. وقتي شما سرعت شاتر را زياد مي كنيد ( يعني زمان نورگيري زياد مي شود)، براي اينكه از شدت نور ورودي به لنز بكاهيد، لازم است كه تا حد امكان ديافراگم را ببنديد.

وقتي دوربين را روي حالت تقدم شاتر تنظيم مي كنيد، ميزان گشودگي ديافراگم به صورت خودكار و با توجه به نور محيط تغيير خواهد كرد.

شايد به زبان ساده تر بتوان گفت كه وقتي شما سرعت شاتر را يك استاپ كاهش مي دهيد، زمان باز بودن شاتر و ورود نور را دو برابر بيشتر مي كنيد. به طور مثال از ۱/۲۵۰ به ۱/۱۲۵٫

اين فرمول در ديافراگم نيز همين تاثير را دارد؛ به اين صورت كه اگر ديافراگم را يك استاپ كاهش دهيد، در واقع ميزان باز بودن شاتر را تا ۵۰ درصد كم مي كنيد. به اين ترتيب، اگر هر كدام از تنظيمات را يك استاپ تغيير دهيد، يعني براي داشتن بهترين نوردهي، فقط كافي است كه آن يكي را يك استاپ به صورت برعكس تغيير دهيد.

۲- كاهش ميزان ايزو

يكي ديگر از عوامل موثر براي گرفتن عكس هاي با كيفيت با سرعت شاتر بالا اين است كه ميزان حساسيت نوري دوربين را كم كنيد. عدد ايزو هر چه بالاتر باشد، يعني حساسيت نوري دوربين بالاتر است و در نتيجه، ممكن است عكس نويزهاي بيشتري داشته باشيد. اما اگر ايزو را پايين بگيريد، سرعت شاتر بالاتري را مي توانيد انتخاب كرده و از كيفيت عكس مطمئن باشيد.

۳- از فيلترهاي كاهنده نور (ND)

اين فيلترها، شدت نور ورودي به لنز را كاهش مي دهند به همين خاطر با راحتي بيشتري مي توانيد سرعت شاتر را كم كنيد بدون اينكه تصوير زياد از حد روشن بشود.

از ديگر تكنيك هاي گرفتن موشن بلور مي توان به عكاسي پَنينگ (Panning) اشاره كرد. براي اين نوع عكاسي شما بايد دوربين را با سرعتي برابر با سرعت حركت سوژه و به موازات حركت وي، حركت دهيد. زماني كه سوژه درست در مقابل شما قرار گرفت، شاتر را فشار دهيد. در اين حالت، فوكوس بايد دستي بوده و روي سوژه باشد. همچنين بايد از تنطيم نوردهي دوربين نيز اطمينان حاصل كنيد.

روزياتو


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۵۱:۴۱ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

اگرمي خواهيد در عكس هايي كه مي گيريد چه گروهي و چه تكي هميشه خوش عكس باشيد نكات زير را هرگز فراموش نكنيد.

خوش عكس شدن

مراقب چانه باشيد

زماني كه مي خواهيد عكس بگيريد چانه و سر را كمي جلو بياوريد. شايد احساس كنيد كه كمي غير طبيعي شده ايد اما داخل عكس متوجه مي شويد كه صورت لاغرتر نشان داده شده و چانه ها غبغب ندارند.

خوش عكس شدن

مراقب شانه ها باشيد

در اين مورد هم بايد كمي به سمت جلو متمايل شويد. اين ژست شانه ها را زيباتر و بازوها را لاغرتر نشان مي دهد.

خوش عكس شدن

و همينطور زبان

زماني كه در عكس لبخند مي زنيد زبان را به سقف دهان و پشت دندان ها قرار دهيد. با اين كار لبخند طبيعي تر نشان داده مي شود.

خوش عكس شدن

كمي پيچ و خم به خود بدهيد

به جاي اين كه مستقيم به دوربين در آتليه بارداري خيره شويد كمي بدن را بچرخانيد و يكي از پاها را جلوي پاي ديگر قرار دهيد و وزنتان را روي پاي عقب بيندازيد.

نكات عكاسي

خودتان را وسط گروه جاي دهيد

در عكس هاي گروهي در آتليه نوزاد همه مي خواهند خوب بيفتند بنابراين كسي دلش نمي خواهد انتهاي عكس باشد چون درشت تر از حالت معمول نشان داده مي شود. پس بهتر است خودتان را وسط گروه جاي دهيد.

نكات عكاسي

بازوهاي لاغر

بازوها را به بدن نچسبانيد. آن ها را يا روي كمر قرار دهيد و يا به هر روش ديگري از بدن كمي فاصله بدهيد.

نكات عكاسي

از فيلتر عكس نترسيد

از فيلترها براي زيباتر شدن عكس هاي تان استفاده كنيد.

منبع:

بدونيم


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۵۰:۳۱ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

به لطف صنعت گستره موبايل و توليد انبوه ژيروسكوپ ها قيمت پرنده هاي تصويربرداري به شدت كاهش يافته و در عمل به حدي رسيده كه به يك وسيله ي در دست همگان تبديل شده است. صنعتي كه با خود سوالاتي را نيز به همراه آورد. در اين مقاله، با انواع پهباد (drone) براي عكاسي هوايي آشنا مي شويد، مارك هاي معروف مثل گوپرو و دي جي آي (DJI) و تجهيزات ضروري را خواهيد شناخت و در مورد مجوز هاي پرواز پهباد اطلاعات لازم را كسب مي نماييد. به راهنماي خريد و عكاسي با پهباد خوش آمديد.عكاسي كودك

چه بخريم؟

در حقيقت شما دو گروه انتخاب داريد:

پرنده هاي بنزيني و پرنده هاي الكترونيكي.

از نظر نگارنده گروه اول براي يك مصرف كننده ي غير تخصصي در زمينه علوم پروازي منتفي است و شما بايد سراغ پهباد هاي الكترونيكي برويد كه براي يك كاربر آماتور طراحي شده است.

بي شك اگر اين مقاله توسط يك متخصص علوم پروازي نوشته مي شد معرفي كاملي از چهار دسته زير نيز مي داشت. اما ما فقط با ذكر نام و تصوير از اين كلاس پرنده ها گذر خواهيم كرد.


Firefly6

Panther

Hammerhead II

QuadCriuser

موضوع را به سمت مولتي روتر هاي عمود پرواز زير هدايت مي كنيم.

در اين گروه نيز دو زير مجموعه اصلي وجود دارد:

پرنده هاي كاستومايز شده كه به صورت دستي توليد مي شوند و ديگري پكيج هاي اماده ي موجود در بازار.

بي شك در اين مورد نيز پكيج هاي آماده ترجيح يك عكاس يا فيلم ساز غير سينمايي است. هرچند بي شك توانايي هايي مثل قدرت و سرعت مانور در مسابقات مهارت تنها در اختيار پرنده هاي كاستومايز شده است.

اما پيش از ورود به بحث، اين پرنده ها را از نظر تعداد بال مورد بررسي قرار مي دهيم.

كواد كوپتر ها ( چهار ملخ)

هكزا كوپتر ها (شش ملخ)

اكتاكوپتر ها (هشت ملخ)

اين ها همگي در دسته مولتي روتر ها قرار مي گيرند و تفاوت آن ها با هم در قدرت حمل بيشتر و پايداري مناسب تر است كه با افزايش تعداد موتور افزايش مي يابد. اما هزينه ساخت و اصطكاك بيشتر باعث شده بيشتر تو ليد كننده ها براي كلاس هاي عمومي خود از كوادكوپتر ها بهره بگيرند. و موتور هاي بيشتر تنها براي كساني كه نياز به حمل دوربين هاي سنگين تري دارند توصيه مي شود.

چه شركت هايي كوادكوپتر هاي استاندارد تصويربرداري توليد مي كنند؟

دو كمپاني معتبر و چند شركت ديگر اين محصولات را توليد مي كنند.

كمپاني DJI Gopro ParrotYuuneec3DR (solo)WalkeraSymaGaui رقباي اصلي اين بازارند و شركت ام جي ايكس، جي جي آر سي و دبليو ال تويز و … در حقيقت اسباب بازي هاي پرنده توليد مي كنند كه اغلب قابليت تصويربرداري را نيز دارند.

شخصا احساس مي كنم اين رقابت بيشتر بين گوپرو و دي جي آي باشد و سهم بازار و خبرها را اين دو كمپاني بيشتر به خود اختصاص داده اند.

DJI پنج كلاس متفاوت دارد كه وزني حدود دو كيلوگرم يا كمتر دارند. ماتريك -فانتوم – اينسپاير – ماويك – اسپارك. (در نهايت تنوع محصولات و كلاس هاي دي جي آي بيشتر از اين تعداد است)

و گوپرو توليد كننده ي مدل محبوبي به نام كارما است.


با توجه به اينكه مقايسه ي محصولات اين دو كمپاني به دفعات متعدد انجام شده است وارد جزييات آن نخواهيم شد و فقط به اختصار به وجه تمايز آن ها خواهيم پرداخت.

البته ذكر اين نكته نيز ضروري است كه به هيچ وجه همه محصولات DJI به دلايل فني متعدد قابل مقايسه با پرچمدار گوپرو (كارما) نيستند و در عمل مي توانيد اين محصول را با كلاس هاي پايينتر كمپاني DJI مثل ماويك و اسپارك مقايسه كرد.

چه چيز گوپرو را جذاب مي كند؟

چند نكته وجود دارد كه گوپرو را به محصولي با نمك و جذاب تبديل مي كند.

– اندازه كوچك آن

– قابليت اتصال و جدا كردن دوربين آن

– قابليت جدا كرد گيمبالِ كارما و استفاده ان به صورت يك استاپلايزر دستي جهت حذف تكان هاي تصوير در تصوير برداري.

– داراي يك پكيج كامل از جمله پرنده ( تاشو) – فرستنده – گيرنده – دوربين  آتليه كودك– گيمبال – نمايشگر و در نهايت پكيج قابل حمل

قيمت اين محصول با دوربين حدود هزار دلار است.

دقيقا هم قيمت ماويك پرو از شركت DJI . با اين تفاوت كه شما به يك موبايل ( به عنوان نمايشگر) نياز داريد. در هر صورت انتخاب سختي است.

دي جي آي محصولات ديگري دارد ك در بالا نام آن ها برده شد. مقايسه و مشخصات آن ها در صد ها سايت فارسي و انگليسي موجود است. كه شما با توجه به بودجه و تعريف منطقي نياز هاي خود مي توانيد از موجود باهوش خانگيِ دي جي آي به نام اسپارك تا غول بلند پرواز كمپاني يعني MATRIC600 پنج هزار دلاري انتخاب كنيد.

كدام محصول توجه شما را براي خريد جلب كرد؟

در حقيقت من جواب ساده اي براي آن دارم. نيازم را كه به درستي تعريف كردم (عكاسي از طبيعت و تصويربرداري با كيفيت قابل قبول) و شروع به جستجو كردم تحقيقات من نشان داد كه بي جهت نيست كه عكاسان و تصويربرداران غير سينمايي بيشتر به خريد يك محصول رغبت دارند: فانتوم چهار پرو.

محصولي جذاب و كمي بزرگ. داراي هندلينگ پرواز فوق العاده – دوربين قابل قبول براي نور روز – تصوير برداري عالي – پشتيباني از فرمت فايل هاي عكاسي خام – داراي امكاناتي عالي جهت برگشت به نقطه پرواز در صورت بروز اتفاق – داراي مود هاي تصويربرداري جالب جهت انجام دستوراتي مثل دنبال كردن سوژه يا دور سوژه اي چرخيدن و … زمان پرواز طولاني تر. به نظر من فامتوم چهار پرو يك انتخاب نرمال است.

مجدد تاكيد مي كنم كه محصولات گرانتر و ارزانتر از فانتوم چهار هم هستند كه بسته به نياز و بودجه شما انتخاب را متفاوت مي كند.

پس از خريد چه كنيم؟

شما بعد از خريد هر يك از محصولات پرنده ابتدا نياز به آموزش داريد. با اينكه پرواز با اين پرنده ها بسيار راحت است، اما حتما شما نياز داريد نكاتي را در مورد نرم افزار تخصصي آن پرنده بدانيد.
نكاتي همچون كاليبره كردن – توجه به باد – اصول پرواز – مود هاي تصوير برداري – تنظيمات دوربين پرنده و … نكاتي هستند كه يك مدرس كار بلد مسير رسيدن به هدف را براي شما كوتاه خواهد كرد.
دومين موضوع شما مجوز هاست. بسته به قوانين جاري آن كشور نياز به اخذ مجوز هايي داريد و در كنار آن لازم است قوانين و اصولي را جهت پرواز ايمن بدانيد.

پس از خريد پرنده چه تجهيزاتي ضروري است؟

كارت حافظه اولين نياز شما است. فايل هاي عكس خيلي حجيم نيستند، ولي كسي كه تصويربرداري مي كند نياز به حجم مناسب ميكرو اس دي با سرعت بالا دارد. كارت حافظه هاي سرعت پايين براي ثبت تصوير مناسب نيستند.

باتري اضافه – مدت پرواز پرنده ها با يك بار شارژ باتري متفاوت است. اما به طور متوسط و در شرايط عادي (باد نرمال) يك پرنده بين دوازده تا بيست و چند دقيقه پرواز مي كند. بخشي از اين زمان به پرواز تا مقصد و فرود اختصاص پيدا مي كند و با توجه به اينكه حد اقل بيست درصد باتري را براي اطمينان خاطر از عدم قطع ارتباط راديويي بايد ناديده بگيريد، عملا مدت پرواز كوتاه است. شما براي كار جدي حداقل چهار باتري نياز داريد.

يك هاپ شارژر سه تايي/ وسيله اي كه به شما اجازه مي دهد سه باتري را همزمان به شارژ بزنيد و در طول شب اين باتري ها به نوبت شارژ شوند.

يك نمايشگر (موبايل يا تبلت) / در ميان دستگاه هاي موجود در بازار برند اپل كمترين باگ و بيشترين همخواني را با بيشتر مدل ها دارد. يك موبايل با صفحه نمايش ۵.۵ اينچي تا يك تبلت ده اينچي گزينه مناسبي است. شخصا استفاده از نمايشگر بزرگتر را ترجيح مي دهم.

محافظ ملخ / اگر در سوله ها و فضا هاي بسته كار مي كنيد و يا پرنده از يك سطح كاملا تراز شروع پرواز نمي كند اين محافظ ملخ به كار شما مي آيد. گرچه نصب و جداسازي آن كمي زمانبر است اما فكر ميكنم انتخاب مناسبي براي محافظت از ملخ ها باشد.

كوله تخصصي/ اگر براي عكاسي يا تصوير برداري پياده روي زيادي داريد، يك كوله هم نياز داريد. البته اين مورد در مورد پرنده هاي بزرگتر بيشتر مورد نياز است.

سايبنان تبلت يا موبايل / يكي از بزرگترين چالش هاي يك تصوير بردار مزاحمت نور خورشيد در نمايشگرش است. سايبان هاي استاندارد قدري وضعيت را بهبود مي دهند.

ملخ اضافه / اگر دور از شهر هستيد و پروژه مهمي داريد، حتما ملخ اضافه با خود همراه داشته باشيد. شكستن ملخ اتفاق رايجي است. ريسك توقف پروژه را هرگز به جان نخريد.

فيلتر كاهنده نور (ND) يا پلارايزر / ضرورت اين موضوع را با توجه به محيط و هدفتان از عكاسي معين نماييد. بعضي از انواع پهباد ها چند ثانيه اجازه نوردهي طولاني را به كاربر مي دهند.

منبع:

لنزك

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۴۰:۴۴ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

دوربين هاي مدرن به ما اجازه مي دهند تا تصاوير منظره رنگي باور نكردني بگيريم. يك نگاه سريع به سايت هايي مانند ۵۰۰px نمونه هاي فوق العاده اي از اين ژانر را به شما نشان خواهد داد. با اين حال، زماني كه كسي يك عكس منظره سياه و سفيد خيره كننده را پست مي كند، اغلب لايك ها و كامنت هاي بيشتري نسبت به معادل رنگي آن دريافت مي كند. مناظر سياه و سفيد به پايه اي ترين خواسته هاي عكاسي ما مي پردازند. فقدان رنگ آنها به عنوان يك برانگيزنده تركيبي و احساسي به اين معني است كه ما از آنهمه تفكر و خلاقيتي كه در يك  آتليه بارداري با منظره تك رنگ عالي به كار رفته قدرداني مي كنيم. ايجاد مناظر سياه و سفيد عالي آسان نيست، آنها به پيش بيني، درك درستي از نور و شكل و دانش خوبي از نوردهي نياز دارند. در اين مقاله ما قصد داريم نگاهي به المان هايي كه يك منظره سياه و سفيد خوب را مي سازند، بياندازيم.

چگونه رنگ و اَشكال هندسي قوي مي توانند به برجسته شدن يك عكس كمك كنند

ممكن است عجيب به نظر برسد كه هنگام صحبت در مورد عكاسي مونوكروم يا تك رنگ به رنگ اشاره كنيم، اما اين امر براي شيوه عكاسي ما حياتي است. رنگ يكي از روش هايي است كه ما با آن اشياء را در تصاوير سياه و سفيد از هم جدا مي كنيم، بنابراين ما به دنبال كنتراست رنگ عالي در عكس هاي خود هستيم.

در كنار رنگ ما به اَشكال هندسي واضح و مشخص نيز نياز داريم. اين اَشكال لبه هايي با كنتراست شديد در تصاوير ما ايجاد كرده و به عنوان ابزارهاي تركيب بندي براي در كنار يكديگر نگه داشتن عكس عمل مي كنند.

خلاصه اينكه: تركيب خوبي از رنگ هاي جدا از هم و اَشكال هندسي قوي به يك منظره تك رنگ خوب وضوح مي بخشند.

اَشكال هندسي قوي در تصاوير سياه و سفيد خوب عمل مي كنند. اثر Misha Sokolnikov

به همين دليل است كه الگوها و بافت ها در عكاسي سياه و سفيد مهم هستند

دو المان مهم ديگر براي هر منظره سياه و سفيد، الگوها و بافت ها هستند. اينها به تصوير ما عمق مي بخشند، و به تصاوير دو بُعدي يك احساس سه بُعدي مي دهند. الگوها ممكن است محصولات متفاوت در يك مزرعه، لايه هاي مختلف سنگ، يا حتي شكل يك جاده پر پيچ و خم در ميان يك منظره باشند. بافت ها معمولا در المان هاي نزديك تر در صحنه ما قابل مشاهده هستند. آنها ممكن است زنگ روي يك تراكتور قديمي يا سطح سايشي يك سنگ باشند. نور جهت دار نرم، بهترين نور براي برجسته كردن الگوها و بافت هاست.

سياه و سفيد بافت ها را واقعا خوب نشان مي دهد. اثر BeckerG

چرا آسمان و ابرها مي توانند يك تصوير منظره را بسازند يا خراب كنند

آسمان يك المان مهم در بسياري از مناظر و به خصوص در مناظر تك رنگ است. يك آسمان به خوبي نشان داده شده نگاه ما را در تصوير نگه مي دارد، و آن را به سمت جذابيت اصلي برمي گرداند، مانند تصوير زير. يك آسمان صاف و غير جذاب نگاه و توجه ما را در عكاسي بارداري بالاي تصوير سرگردان نگه مي دارد. ابرها چيزي هستند كه آسمان را مي سازند، ابرهاي سفيد پفي در آبي ژرف يا ابرهاي طوفاني با چندين تُن و اَشكال و فرم هاي زياد. حتي ابر سيروس در سطح بالا نيز مي تواند به نگه داشتن نگاه ما بر روي منظره كمك كند. حفظ وضوح در آسمان يك بخش اصلي از نوردهي است و ما اكنون مي خواهيم آن را بررسي كنيم.

يك آسمان عالي مي تواند در حالت سياه و سفيد چشمگير به نظر برسد. اثر steffen#

درك نوردهي، فيلترها، و HDR براي به دست آوردن نتايج بهتر

به دست آوردن نوردهي درست يكي از سخت ترين كارها در يك منظره تك رنگ است. سوژه بايد به خوبي مشخص شده و روشن شود، اما وضوح در قسمت هاي سايه دار و جلوگيري از بيش از حد روشن شدن آسمان نيز لازم است. انسل آدامز نظام ناحيه اي (zone system) را براي حل اين مشكل طراحي كرد و امروزه اكثر دوربين ها از يك نسخه ديجيتالي از اين سيستم با نورسنجي استفاده مي كنند. نورسنجي ماتريسي (Matrix) خوب است اما هميشه درست نيست. براي يك منظره، اغلب نورسنجي نقطه اي بهترين گزينه است. شما مي توانيد براي سوژه اصلي خود نورسنجي كرده و در صورت نياز جبران نوردهي كنيد.  اغلب بزرگترين مشكل نوردهي حفظ جزئيات در آسمان در حين داشتن نوردهي درست بر روي سوژه است. ما چند گزينه براي كمك به غلبه بر اين مشكل داريم. اول از همه مي توانيم با براكتينگ نوردهي يك سري عكس با نوردهي متفاوت بگيريم و آنها را در پس پردازش به صورت يك عكس HDR در هم ادغام كنيم. اين كار اكثر اوقات جواب مي دهد، اما در روزهايي كه باد مي وزد، مشكلاتي را مي توان در برگ ها و چمن ها مشاهده كرد.  گزينه ديگر استفاده از فيلترهاي كاهنده نور يا ND براي تاريك نگه داشتن آسمان، و حفظ پيش زمينه است.

HDR در حالت سياه و سفيد اغلب ظريف تر از حالت رنگي است. اثر Ah Wei (Lung Wei)

چرا پس پردازش براي عكاسي منظره سياه و سفيد بسيار مهم است

پس پردازش براي عكاسي ديجيتال سياه و سفيد به همان اندازه مهم است كه چاپ براي فيلم مهم بود. اپليكيشن هايي مانند لايت روم و فتوشاپ طيف وسيعي از ابزارهاي مختلف براي تبديل به سياه و سفيد دارند، اما احتمالا از همه مهمتر آنهايي هستند كه رنگ را كنترل مي كنند. اين اسلايدرها به ما اجازه مي دهند تا كنتراست و سطح تك تك رنگ ها را كنترل كرده و تصوير را آنطور كه مي خواهيم تغيير دهيم.

به عنوان مثال، با كاهش سطح كانال آبي مي توانيم كاري كنيم كه يك آسمان آبي با يك تُن بسيار تيره تر به نظر برسد. به طور مشابه افزايش سطح كانال سبز تُن چمن و برگ درختان را روشن تر خواهد كرد. با تركيب ابزارهاي رنگ با ماسك انتخابي، مي توانيم هر تصوير سياه و سفيد را به چيزي خيره كننده تبديل كنيم.

لنزك: تن (tone) به معني ميزان روشنايي است. تن هاي تيره و روشن. درجه روشنايي يا تيرگي. در انتهاي مطلب و بخش مولفه هاي رنگ بيشتر با مفهوم تن آشنا خواهيد شد.

محدوده تن ها (tonal range). تصوير فوق براي درك عميق تر شما از مفهوم تن (tone) آورده شده است.

عكاسي از مناظر تك رنگ آسان نيست، اما با درك اين كه چطور رنگ ها به تُن ها تبديل مي شوند و اَشكال و الگوها يك عكس را مي سازند، مي توانيد خيلي زود شروع به«ديدن» در حالت سياه و سفيد  بكنيد. صبر، نور خوب و البته يك صحنه زيبا نيز عواملي هستند كه يك عكس منظره سياه و سفيد خوب را خواهند ساخت.

نويسنده: جيسون راو (Jason Row)

منبع:

لنزك

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۳۹:۳۴ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 46
دیروز : 12
افراد آنلاین : 1
همه : 11023
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب