آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري
آتليه كودك آتليه نوزاد آتليه بارداري

وقتي رستوران مي رويد از ديدن منوي غذا آب دهانتان راه مي فتد و فقط دوست داريد هرچه سريع تر آن را سفارش دهيد و ميل كنيد؟ آيا تاكنون به اين فكر كرده ايد از ظرف خوراك خوشمزه خود عكس بگيريد؟ در ادامه اين مطلب ترفندهايي براي عكاسي از غذا را برايتان نام برده ايم. آتليه نوزاد
تقريبا همه ما در هر كجا كه هستيم گوشي ها ي موبايل خود را به همراه داريم و مي توانيم از صحنه هاي زيباي اطراف عكاسي كنيم. يكي از روش هاي بسيار جالب براي عكاسي نوزاد با موبايل را مي توان عكاسي از غذاهاي خود دانست.
1.    استفاده از اپليكيشن هاي موبايل
نرم افزارهايي كه در اينجا برايتان نام برده ايم، دو تا از بهترين نرم افزرهاي دوربين براي عكاسي از غذا هستند. درست است كه از هر برنامه و دوربيني مي توان براي عكاسي از خوراكي ها استفاده كرد اما اين اپليكيشن ها به طور اختصاصي براي غذا و خوراكي طراحي شده اند و فيلترها  تنظيمات متناسب با آن را دارند.

ترفندهاي عكاسي از خوراكي ها

•    Hipstamatic (آي‌فون)
اين نرم افزار مشهور براي عكاسي از غذا قابليتي به نام Foodie SnapPak دارد كه تركيبي از فلاش، لنز و فيلترهاي تصويري است كه نماي زيبا و جالبي به عكس هاي غذا مي بخشد.

ترفندهاي عكاسي از خوراكي ها

•    دوربين SnapDish Food (اندرويد)
SnapDish نرم افزار اندرويدي است كه براي عكاسي از غذا و خوراكي طراحي شده است. هنگام عكاسي از يك ظرف غذاي بسيار اشتهاآور با تزئينات عالي، SnapDish به گونه اي عمل مي كند كه تصاوير فوق العاده ديده شوند. با اين نرم افزارمي توانيد عكس هاي حاصله را به طور همزمان در چندين سايت به اشتراك بذاريد.
2.    سرعت عمل داشته باشيد
غذاها هميشه به همان تازگي ابتداي سرو به نظر نمي رسند. به طور مثال، نان ها بيات ديده مي شوند. به همين دليل، بايد سرعت عمل بالايي داشته باشيد و همه چيز براي عكاسي از غذا آماده باشد و بلافاصله تا غذا داغ است، عكس هاي داغ و خلاقانه از بشقاب غذاي ثبت كنيد. 3.    از زواياي مختلف و تنظيمات متفاوت نوردهي كمك بگيريدهنگام عكاسي از غذا بهتر است عكس هاي متعددي از آن بگيريد اما نه از يك زاويه، بلكه از زواياي مختلف اين كار را انجام دهيد. لازم نيست هميشه از بالاي بشقاب يا از كنار صندلي خود عكس‌برداري كنيد. ببينيد از كدام زاويه منظره بهتر و نماي مناسب تري دارد. خلاق باشيد. هر چه عكس هاي بيشتري بگيريد، حق انتخاب بيشتري هم خواهيد داشت.
4.    نورپردازي
هرگز از فلاش روي دوربين استفاده نكنيد. اگر از نرم افزارهاي استاندارد عكاسي يا دوربين عكاسي با فلاش استفاده مي كنيد، تا حد امكان سعي كنيد از نوردهي هايي بيروني و اكسترنال استفاده كنيد. فلاش دوربين ها يا موبايل ها بسيار مستقيم مي تابند و باعث رنگ و رو رفته ديده شدن عكس مي شوند. اگر منبع نور طبيعي همچون پنجره داريد، معطل نكنيد. به كنار پنجره برويد و از نور طبيعي بهره بگيريد. 
5.    براي سوژه خود پس زمينه تعيين كنيد

ترفندهاي عكاسي از خوراكي ها

با قرار دادن وسايل و دكوري هاي مختلف در پس زمينه عكس، سوژه موردنظر بيشتر به چشم مي آيد. به طور مثال، مي توانيد در كنار  ظرف غذا از قاشق و چنگال، يا دستمال، پارچه، بشقاب هاي ديگر و ... استفاده كنيد. البته منظور از اين كار اين نيست كه فضا را شلوغ كنيد، فقط كافيست آن را از خالي بودن رها كنيد.

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۰۲:۲۲ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

روح الله خزائي: در اين مطلب نگاهي داريم به قديمي ترين دوربين عكاسي جهان. دوربين عكاسي كودك يكي از هيجان انگيزترين اختراعات بشري است كه از قرن 19 تا به امروز دستخوش تغييرات زيادي شده و همچنان طرفداران خود را دارد.آتليه نوزاد

 
نگاهي به قديمي ترين دوربين عكاسي جهان

با وجود گذشت نزديك به 2 قرن از تاريخ شروع به كار قديمي ترين دوربين عكاسي جهان، اين محصول هنوز طرفداران خود را دارد. فيزيك دان و هنرمند معروف فرانسوي ژاك لوئي داگر، با ابداع روش  داگرئوتيپ (نخستين روش موفق در ثبت عكس كه در سال 1837 ميلادي اختراع شد) و ساخت دوربين خود توانست براي اولين بار عكاسي كند.

داگر براي ساخت دوربين عكاسي خود از يك جعبه چوبي استفاده كرد و در سال 1839 ميلادي اولين دوربين عكاسي جهان را به نام خود ثبت كرد. اين دوربين در سال 2007 بعد از گذشت حدود 170 سال با قيمت 775هزار دلار به حراج گذاشته شد.

عكسهاي قديمي ترين دوربين عكاسي جهان

در ادامه شاهد تصاويري از اين دوربين و عكسهاي ثبت شده با قديمي ترين دوربين عكاسي جهان هستيم :

 

نگاهي به قديمي ترين دوربين عكاسي جهان
يك عكس داگرئوتيپ كه در سال 1837 توسط داگر ثبت شده

نگاهي به قديمي ترين دوربين عكاسي جهان
تصوير متعلق به بلور تمپل پاريس، عكاس لوئي داگر بهار سال  1838
 
نگاهي به قديمي ترين دوربين عكاسي جهان 
 

نگاهي به قديمي ترين دوربين عكاسي جهان

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۰۱:۰۸ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

عكاسي، حرفه اي مادام العمر است. پيشرفت و ترقي در آن معمولا سال ها به طول مي انجامد – اگر دهه ها طول نكشد! و اين چيز خوبي است! شما هرگز چيزهاي شگفت انگيز براي يادگيري را تمام نخواهيد كرد!
اما همه ي ما ميدانيم كه اين همه زمان صبر كردن براي بهتر شدن چه قدر سخت است. فرآيند هاي سريع مي تواند روحيه ي شما را بهتر كند، و شما را براي حركت با انگيزه نگه دارد. بنابراين بياييد تا نكته هايي را ياد بگيريم كه عكاسي شما را به سرعت بهبود مي بخشد.
 ۱ در ساعت طلايي عكاسي كن
عكاسي در ارتباط با نور است، پس بهترين نور روز را براي عكاسي انتخاب كنيد تا لايه اي ضخيم از جادو به عكاسي كودك شما اضافه كند. ساعت طلايي به يك ساعت قبل از غروب خورشيد و يك ساعت بعد از طلوع آن گفته مي شود. همين امروز در يكي از اين ساعات بيرون برويد و عكس بگيريد و بگيريد و بگيريد. شما از اينكه چه طور نور عكس شما را زنده مي كند شگفت زده خواهيد شد.

10 راه براي اينكه يك شبه عكاس بهتري شويد

۲ از تكنيك تركيب بندي چهارگوشه استفاده كن
شما به راحتي مي توانيد با استفاده از فن تركيب بندي چهار گوشه، چيزها را جور ديگري ببينيد و ايده هاي تركيب بندي جديدي را كشف كنيد. اين به راحتي آب خوردن است. همينطور كه دوربين جلو چشم شما قرار دارد، سوژه را در چهار گوشه كادر قرار دهيد و يكي يكي عكاسي كنيد (همچنين اگر به نظرتان جذاب مي آيد مي توانيد سوژه را دقيقا در وسط كادر قرار دهيد). اين روش به شما كمك مي كند تا هر عادتي داريد را بشكنيد و در پيدا كردن كادر بندي هاي خلاقانه جديد موثر خواهد بود.
۳ يك حلقه فيلم عكاسي كن
يكي از ارزشمند ترين نكته ها در مورد عكاسي آنالوگ اين است كه شما محدوديت داريد. شما فقط مي توانيد ۲۴ يا ۳۶ عكس بگيريد، همين. اين شما را مجبور مي كند تا در مورد تك تك عكس ها با دقت فكر كنيد و بعد عكس بگيريد. پس يك دوربين آنالوگ تهيه كنيد و برويد قدم بزنيد تا ببينيد كه چه خلق خواهيد كرد! اگر دوربين آنالوگ نداريد، از دوربين ديجيتال استفاده كنيد، اما خودتان را محدود كنيد تا بيشتر از ۲۴ عكس نگيريد. شما حتي مي توانيد LCD را بپوشانيد كه نتيجه عكس هايتان را تا قبل از رسيدن به خانه نبينيد.

10 راه براي اينكه يك شبه عكاس بهتري شويد

۴ به يك نفر عكاسي ياد بده
تقريبا باور نكردني است كه چه طور فرآيند آموزش يك مفهوم به ديگري مي تواند آنرا فورا در ذهن خود شما ساده سازي و روشن كند. علاوه بر اين، به اشتراك گذاشتن علاقه شما در عكاسي، دوز زيادي از رضايت و انرژي را به شما تزريق خواهد كرد! يك دوست يا يكي از اعضاي خانواده كه به عكاسي علاقه مند است را پيدا كنيد، بنشانيد و به او درس بدهيد! آنها احتمالا از شما سوالاتي ميپرسند كه ذهنتان را به كار خواهد گرفت!

10 راه براي اينكه يك شبه عكاس بهتري شويد

۵ دفترچه راهنماي دوربين را بخواندر رابطه با هر عكس دو تصوير وجود دارد: تصويري كه شما در ذهنتان مي بينيد، و تصويري كه دوربين خلق مي كند. ياد گرفتن اينكه دوربينتان چگونه كار مي كند و چگونه بايد آنرا كنترل كنيد، چيزي است كه به شما امكان مي دهد به آن تصوير ذهني جان ببخشيد! پس بنشينيد و كتاب راهنماي دوربينتان را از اول تا آخر بخوانيد. اين بخش ضروري يادگيري اين است كه گجت دوست داشتنيتان چگونه كار مي كند. شما حتي ممكن است خودتان را در حالي كه داريد مي گوييد "خداي من، اصلا فكرش را نمي كردم اين گونه كار كند” پيدا كنيد. پس براي خود يك نوشيدني بريزيد و بنشينيد و كتابچه ي راهنما را بخوانيد. آتليه كودك

منبع:

برترين ها

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۹:۵۶ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

به جرات مي‌توان گفت كه مهم‌ترين مسئله در عكاسي «تركيب بندي» است. از ابتداي تاريخ عكاسي بارداري تا كنون، پيشرفت‌هاي تكنولوژيك فراواني بوجود آمده است، اما هيچ كدام نتوانسته‌اند جاي قدرت تركيب بندي در عكس را بگيرند. هر قدر هم كه دوربين‌هاي پيشرفته و امكانات فراواني در اختيار داشته باشيد، تا زماني كه تركيب بندي را بلد نباشيد، از گرفتن عكس‌هاي خوب از عكاسي كودك عاجز خواهيد بود.
  
در اين يادداشت مي‌خواهيم ده نكته براي رسيدن به تركيب بندي‌هاي بهتر را با هم مرور كنيم. ( در اين مقاله به جاي واژه Balance از كلمه توازن استفاده شده است. اميدوارم جايگزين مناسبي انتخاب كرده باشم)

۱ . نگاه بيننده در عكس چگونه هدايت مي‌شود؟

پيشنهاد مي‌كنم به تركيب‌بندي، به عنوان مقوله‌اي كه قرار است طرز نگاه مخاطب به عكس را تعيين كند توجه كنيد. وقتي عكسي را تركيب بندي مي‌كنيد، نگاه مخاطب به دو شيوه كلي در عكس هدايت مي‌شود؛ شيوه سيال و شيوه ابداعي.

روش‌هايي براي رسيدن به تركيب بندي‌هاي بهتر در عكاسي!


شيوه سيال : در اين روش،‌ نگاه مخاطب به وسيله خطوط هدايت شونده در عكس به گردش در‌ مي‌آيند. اين خطوط مي‌توانند خطوط جاده يا رودخانه باشند. همچنين در اين روش به وسيله ساختن پيش‌زمينه، ميان زمينه و پس زمينه، نگاه مخاطب بين اين سطوح به گردش درمي‌آيد.

شيوه ابداعي : در اين شيوه، بدون استفاده از روش‌هاي تركيب بندي رايج، با قرار دادن سوژه‌هاي اصلي در نقاط مناسب و بدون استفاده از خطوط هدايت شونده، نگاه مخاطب بين اين سوژ‌ه‌ها به گردش درمي‌آيد. مهم‌ترين مسئله در اين روش، قرارگيري مناسب سوژ‌ه‌هاي مورد نظر در كادر است، به شيوه‌اي كه ارتباطي بين آنها به وجود بيايد.

اگر عكس بالا را نگاه كنيد، چشمان شما خودبخود به سمت ساختماني كه در يك سوم بالايي سمت چپ كادر قرار دارد هدايت مي‌شود. دليل آن هم اين است كه اكثر انسان‌ها از سمت چپ و بالاي كادر شروع به ديدن عكس مي‌كنند. سپس نگاه به سمت پايين ساختمان و از آنجا به روي پل هدايت مي‌شود. اين عناصر، تشكيل يك مثلث مي‌دهند، كه پل نقش بسيار مهمي در آن دارد. پل نگاه را از سمت ساختمان به بيرون كادر برده و دوباره به سمت ساختمان و مردم ايستاده در پايين ساختمان هدايت مي‌كند.

۲ . حاشيه‌هاي كادر خود را ببينيد!

براي اينكه در يك عكس به توازن برسيم، بايد حاشيه هاي كادر ما توازن داشته باشند. به صورت طبيعي نگاه انسان از مركز كادر به سمت حاشيه‌هاي آن متمايل مي‌شود. براي اينكه بتوانيد نگاه مخاطبتان را بر روي عكس خود متمركز نگه داريد، بايد با قرار دادن عناصر مناسب در حاشيه‌هاي كادر، نگاه او را به سمت سوژه مورد نظر خود بازگردانيد. يكي از دلايلي كه در اغلب عكس‌هاي منظره، در گوشه‌هاي كادر شاخ و برگ درختان را قرار مي‌دهند همين مساله است. تكنيك ديگري كه براي اين كار استفاده مي‌شود، تيره‌ كردن حاشيه‌هاي كادر يا همان استفاده از وينت (Vignette) است.

روش‌هايي براي رسيدن به تركيب بندي‌هاي بهتر در عكاسي!


به شاخه‌هاي قرار گرفته در گوشه‌هاي اين عكس دقت كنيد. اين شاخه‌ها بخوبي نگاه مخاطب را در كادر نگه مي‌دارند. عملكرد بهتر اشياء به اين منظور، براي قرار گرفتن در حاشيه كادر، منوط به استفاده از تنها قسمتي از آنها در كادر است.

۳ . قانون يك سوم‌ها؛ بايدها و نبايدها!
قان يك‌سوم، تنها يك پيشنهاد براي تركيب بندي است و به هيچ‌وجه نبايد به آن نگاه مطلق داشت. اكنون بسياري از عكاسان تازه‌كار، به صورت بي‌رويه و بسيار دقيقي در تركيب‌بندي‌هاي خود از قانون يك‌سوم‌ها استفاده مي‌كنند، در حالي كه در بسياري از عكس‌هايشان، با تركيب‌بندي مركزگرا يا انواع ديگر تركيب بندي، به نتيجه بهتري دست ميافتند.
قانون يك‌سوم‌ها يعني قراردادن سوژه يا سوژه‌هاي اصلي در يكي از چهار محدوده‌اي كه محل تلاقي خطوطي هستند كه كادر را از جهت افقي و عمودي به سه قسمت مساوي تقسيم مي‌كند. اين شيوه باعث مي‌شود كه عكس چشم‌نوازتر به نظر آمده و تمركز چشم بر روي سوژه‌هايي كه روي اين نقاط قرار دارند بيشتر شود. همچنين استفاده از اين روش، باعث سهل شدن ايجاد توازن در عكس مي‌شود.

روش‌هايي براي رسيدن به تركيب بندي‌هاي بهتر در عكاسي!

روش‌هايي براي رسيدن به تركيب بندي‌هاي بهتر در عكاسي!


همانطور كه در عكس بالا مشاهده مي‌كنيد، با وجود اينكه عكس كاملاً مطابق با قانون يك‌سوم‌ها تركيب بندي نشده، به دليل وجود درخت، كه دقيقاَ بر روي يكي از خطوط يك‌سوم قرار دارد، عكس به توازن رسيده است. هردو ساختماني كه در سمت چپ و راست كادر قرار گرفته‌اند، بازهم درحالي كه چندان با يك سوم‌ها مطابق نيستند، نقش خطوط راهنما را ايفا كرده و باعث ايجاد تمركز بر روي سوژه اصلي، يعني ساختمان وسط كادر مي‌شوند. اين دو ساختمان همچنين با قرارگرفتن در حاشيه‌هاي كادر، بخوبي نگاه مخاطب را در عكس حفظ مي‌كنند.

روش‌هايي براي رسيدن به تركيب بندي‌هاي بهتر در عكاسي!


با اين حال بايد گفت كه نبايد از قرار دادن سوژه اصلي خود در مركز كادر هراس داشته باشيد. سوژه قرار گرفته در مركز كادر، باعث مي‌شود كه تمركز از هر آنچه غير از سوژه اصلي است برداشته شده و نگاه مخاطب مستقيم به مركز كادر دوخته شود. اين شيوه تركيب بندي، در صورتي كه يك چهره ويژه يا يك نگاه خيره به دوربين در مركز عكس قرار گيرد، به بهترين شكل موثر خواهد بود. علاوه بر اين، توازن ايجاد شده در تركيب بندي مركزگرا، بسيار قدرتمندتر از باقي روش‌هاي تركيب بندي است.

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۸:۴۴ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]
برترين ها - ترجمه از پرديس بختياري: ستاره ها از دست پاپاراتزي ها آرامش ندارند، هر جا بروند دوربين خبرنگاران نيز دنبال آنها هستند. آنها چه بخواهند چه نخواهند هميشه توي چشم اند كه البته براي خيلي از آنها اهميت چنداني ندارد اما برخي از ستاره ها هستند كه اجازه نمي دهند كودكان شان وارد اين بازي شوند. اگر شما هم دوست داريد بدانيد كه اين ستاره ها كدامند، در زير نام برخي از آنها را برايتان آورده ايم. عكاسي نوزاد
 
جورج و امل كلوني  
 
زماني كه عكس هايي از دوقلوهاي تازه به دنيا آمده جورج و امل كلوني در مجله فرانسوي، آنهم بدون اجازه آنها، چاپ شد، جورج طاقت نياورد و نسبت به آن عكس العمل نشان داد. او در اين باره مي گويد: «هفته قبل خبرنگاران از ديوار ما بالا رفتند و بدون اجازه ما از فرزندان مان كه درون خانه بودند، عكس گرفتند. با اين كارها ما در خانه هم آسايش نداريم. من تنها امنيت فرزندانم را مي خواهم.» آتليه نوزاد
 
 عكاسي از فرزندان اين ستاره ها، ممنوع!
 

 
كريستن بل و دكس شپارد
 
كريستن بل و دكس شپارد  براي حمايت از كودكان ستاره ها كمپيني راه انداختند. آنها در اين كمپين از خبرنگاران خواستند تا بدون اجازه پدر و مادرها از فرزندان شان عكس نگيرند. بل از تجربه خود مي گويد: «زماني كه من كودكم را به مدرسه مي بردم، نزديك مدرسه ناگهان متوجه مي شدم كه 10 تا مرد دور من جمع شده و دوربين هايشان را روي من و فرزندم زوم كرده اند. آنها با اين كارشان آنقدر جلب توجه كردند كه كودكان ديگر هم از مدرسه براي تماشاي ما به بيرون آمدند.»
 
 عكاسي از فرزندان اين ستاره ها، ممنوع!
 

 
هلي بري
 
هلي بري مي گويد: «وظيفه ما مادران، حفاظت از كودكان مان است. آنها كودكان بي گناهي هستند كه هيچكس از آنها نپرسيد كه آيا دوست دارند يك ستاره باشند يا خير. آيا واقعا آنها دوست دارند كه وارد اين بازي شوند؟ آنها حتي نمي دانند كه در اطرافشان چه مي گذرد. ما نبايد اين امنيت را از آنها بگيريم.»
 
 عكاسي از فرزندان اين ستاره ها، ممنوع!
 

 
جنيفر گارنر
 
جنيفر گارنر مي گويد: «من خودم زندگي ام را انتخاب كرده ام. من كارم را به زندگي شخصي ام ترجيح دادم، بنابراين از اين كه سوژه مدام خبرنگاران شوم ناراحت نيستم اما فرزندان من زندگي شخصي خودشان را دارند. آنها تازه دوران كودكي خود را سپري مي كنند، بنابراين بگذاريم كه خودشان در آينده براي سبك زندگي شان تصميم بگيرند.»
 
 عكاسي از فرزندان اين ستاره ها، ممنوع!
 

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۷:۳۰ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

آدامز شاون روش جالبي براي عكاسي از مراسم عروسي پيدا كرده، او از انعكاس تصاوير در حلقه ازدواج استفاده مي كند. به گفته او اين كار بسيار مشكل است و از سال 2012 به تجربه و تمرين اين نوع عكاسي كودك پرداخته است. او قبلا از انعكاس چشم افراد براي عكاسي عروسي استفاده مي كرد. گفته مي شود كه برنامه بعدي او عكاسي با استفاده از انعكاس حباب صابون است!

روش جالب عكاسي از مراسم عروسي!

روش جالب عكاسي از مراسم عروسي!

روش جالب عكاسي از مراسم عروسي!

روش جالب عكاسي از مراسم عروسي!

روش جالب عكاسي از مراسم عروسي!

روش جالب عكاسي از مراسم عروسي!

روش جالب عكاسي از مراسم عروسي!

روش جالب عكاسي از مراسم عروسي!

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۶:۱۵ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

وب سايت نيوز آي آر: عكاسي هنري است كه براي حرفه‌اي شدن در آن به تجربه نياز داريد و تجربه در عكاسي از كودك با تمرين زياد و تجربه كردن حالت‌هاي مختلف عكاسي به دست مي‌آيد. قصد داريم در نيوزآي تي با كارلو دِ لئون (Karlo de Leon) همراه شويم تا با هم 3 مدل عكسي را كه از نظر او در عكاسي مهم‌ترين هستند، مرور كنيم.آتليه كودك

پنج مدل عكسي كه همه عكاس ها بايد گرفتن آنها را بلد باشند


آيا مي‌دانستيد پنج نوع عكس پايه وجود دارد كه هر عكاسي بايد تكنيك ايجاد آن‌ها را فرا بگيرد؟ تمام تكنيك‌هاي ديگر عكاسي و استفاده از دوربين بر پايه همين پنج نوع عكس استوار است و اگر عكاس هستيد يا حتي عكاسي جز علاقه‌مندي‌هاي شما است، بايد در گرفتن اين نوع عكس‌ها حرفه‌اي باشيد. اگر شما مي‌توانيد در شرايط نوري متفاوت (چه با نور مصنوعي و چه بدون كمك نور مصنوعي) به راحتي اين پنج نوع عكس را ايجاد كنيد به اين معني است كه شما استفاده از دوربين را به خوبي بلد هستيد. البته اين نكته را در نظر داشته باشيد كه منظور من از ايجاد كردن عكس‌ها تكيه بر بخت و اقبال نيست، شما بايد دقيقاً همان نتيجه‌اي را بگيريد كه پيش از فشردن شاتر دوربين تصور آن را داشته‌ايد و براي به دست آوردن آن از تكنيك خاصي استفاده كنيد.

اگر عكاسي تازه كار هستيد و دوست داريد بدانيد براي رسيدن به نتيجه‌ي مطلوب بايد از چه تنظيماتي (سرعت شاتر، ديافراگم يا حساسيت ايزو) استفاده كنيد، ادامه‌ي اين مقاله مي‌تواند به شما كمك كند.بياييد با هم نگاهي اجمالي به اين پنج نوع عكس بيندازيم.

۱. عكس با پس زمينه‌ي تار

افراد زيادي به اين قبيل عكس‌ها علاقه‌مند هستند، اين نوع عكس به «عمق ميدان كم» معروف است. اگر شما بتوانيد با استفاده از عمق ميدان كم (نه تنها با استفاده از دوربين حرفه‌اي، بلكه با استفاده از هر دوربيني مثل دوربين موبايل يا دوربين‌هاي كامپكت) به تاري مورد نظر خود برسيد، نشان مي‌دهد كه شما رابطه‌ي ميان وضوح و تار بودن را كاملاً درك كرده‌ايد و دقيقاً مي‌دانيد كه اين رابطه در يك عكس چگونه عمل مي‌كند. بنابراين شما به راحتي مي‌توانيد در عكس خود وضوح يا تاري ايجاد كنيد. براي اين كار اصولاً بايد سوژه‌ي مورد نظر را در عمق ميدان يا همان ناحيه وضوحي كه در نظر گرفته‌ايد، قرار دهيد و و زاويه را به گونه اي تنظيم كنيد كه يا پس‌زمينه پشت سوژه واقع شود يا اين كه پيش زمينه‌‌اي كه قبل از سوژه وجود دارد، در ناحيه تار عكس قرار بگيرد. حالا فقط كافي است شاتر را بفشاريد تا يك بوكه‌‌ي زيبا توليد كنيد.

پنج مدل عكسي كه همه عكاس ها بايد گرفتن آنها را بلد باشند


براي اينكه بتوانيد تشخيص دهيد چه مقدار تاري لازم است تا آثاري حرفه‌اي و خارق‌العاده توليد كنيد، بايد درك خود را از عمق ميدان و عوامل مؤثر بر آن (اندازه ديافراگم، فاصله و فاصله كانوني) بالا ببريد.

۲. عكس كاملاً واضح (شارپ)

اگر مي‌توانيد بدون استفاده از فلش  عكس‌هايي كاملاً واضح بگيريد، به موفقيت بزرگي دست پيدا كرده‌ايد. عكاسان منظره زمان زيادي صرف مي‌كنند تا زيبايي عمق ميدان گسترده را به عكس‌هاي منظره‌ي خود اضافه كنند.

استفاده از عمق ميدان گسترده باعث مي‌شود همه چيز در نهايت وضوح ثبت شود. از آنجايي كه عمق ميدان بسيار گسترده است، هيچ جايي براي تار شدن وجود ندارد و شما در موقعيتي عكاسي مي‌كنيد كه همه چيز كاملاً واضح به نظر مي‌رسد. البته در اين نوع عكاسي سوژه‌هاي متحرك استثنا هستند و اگر در عكس سوژه‌اي متحرك وجود داشته باشد، مقداري تاري به وجود مي‌آيد. البته هنگام عكاسي به اين شيوه بايد به مسئله فاصله‌ي ابر كانوني هم توجه ويژه‌اي داشته باشيد.

پنج مدل عكسي كه همه عكاس ها بايد گرفتن آنها را بلد باشند


به نظر مي‌رسد اكثر مردم، خصوصاً هنگام  استفاده از دوربين‌هاي كامپكت، به راحتي از پس اين قضيه بر مي‌آيند.

۳. تاري متحرك (Motion blur)

تاري متحرك نوعي از عكاسي است كه در آن سوژه‌هاي متحرك به گونه‌اي ثبت مي‌شوند كه در صحنه عكاسي تار به نظر مي‌رسند. اين نوع عكاسي تا حد زيادي مورد توجه عكاسان جديد قرار گرفته است. اين مدل عكس با استفاده از سرعت شاتر پايين براي سوژه‌هاي متحرك به دست مي‌آيد. خود من هم در آغاز راه عكاسي علاقه زيادي به ياد گرفتن اين تكنيك داشتم.

پنج مدل عكسي كه همه عكاس ها بايد گرفتن آنها را بلد باشند


از آنجايي كه در اين روش وضوح تصوير از اهميت خاصي برخوردار است، بنابراين براي ياد گرفتن عكاسي به روش تاري متحرك بايد علاوه بر يادگيري تكنيك‌هاي استفاده از شاتر در سرعت پايين، مهارت‌هاي اساسي فوكوس كردن و ميدان ديد را هم فرا بگيريد. همچنين براي اينكه مفاهيم اصلي عكاسي به روش تاري متحرك را كاملاً درك كنيد، نياز است با مفاهيم روشنايي و نوردهي هم آشنايي داشته باشيد.

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۵:۰۴ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

خبرگزاري ايسنا: آيفون ۱۰ ( ايكس) در تازه ترين گزارش ها، رتبه نخست گوشي‌هاي هوشمند از لحاظ عكاسي و كيفيت دوربين را كسب كرده است.

موسسه و مجله آماري و تحقيقاتي كانسومر ريپورتس به تازگي اعلام كرده است كه گوشي پرچمدار جديد اپل، آيفون ۱۰ (ايكس)، در كيفيت دوربين و عكاسي از ساير رقباي خود پيشي گرفته است.

بهترين گوشي‌ها براي عكاسي كدامند؟

كارشناسان و متخصصان اين موسسه دوربين گوشي‌هاي هوشمند را از لحاظ رزولوشن تصوير، دقت رنگ، دامنه داينميك و نويز بصري مورد تحقيق و بررسي قرار داده‌اند و گزارشي را ارائه داده اند كه نشان مي‌دهد جديدترين محصول و پرچمدار اپل آمريكايي يعني آيفون ۱۰ در جايگاه نخست اين رده بندي قرار گرفته است.

هدف پژوهشگران در اين موسسه اين بوده است كه كيفيت تصوير و دوربين عكاسي در گوشي‌هاي هوشمندي كه هم اكنون در بازارهاي جهاني جولان مي‌دهند و هريك از خود تبليغ مي كنند، را بسنجند و ببينند كدام از تبليغات آنها با واقعيت نزديك‌تر است. عكاسي بارداري

در اين فهرست ارائه شده، آيفون ۱۰، آيفون ۸ و ۸ پلاس به ترتيب در جايگاه‌هاي نخست، دوم و سوم جاي گرفته‌اند.

البته اين گزارش از ديد بسياري از تحليل‌گران بسيار بحث برانگيز و مشكل‌دار است، چراكه در اين همه گوشي هاي هوشمند قدرتمند با دوربين هاي عكاسي با كيفيت چرا تنها سه گوشي جديد اپل معرفي شده اند و در صدر اين جدول قرار گرفته اند. آتليه بارداري

اين در حالي است كه برندهاي ديگري همچون سامسونگ، سوني، گوگل و غيره نيز از دوربين هاي بسيار پيشرفته با دقت و وضوح بالايي بهره مي برند. آنها بر اين باورند كه موسسه كانسومر ريپورتس از تمامي برندهاي ديگر چشم پوشي كرده و تنها نام گوشي هاي آيفون را در صدر اين ليست گنجانده است.

بر اساس گزارش هاي ديگري كه پيشتر منتشر شده بود، گوشي هاي هوشمند گوگل يعني پيكسل ۲ و پيكسل ۲ ايكس ال از بهترين گوشي ها در زمينه عكاسي شناخته شده بود.
در ادامه، فهرست گوشي هاي هوشمندي كه توسط موسسه كانسومر ريپورتس بعنوان بهترين گوشي از نظر دوربين و كيفيت عكاسي ارائه و معرفي شده اند، به چشم مي خورند:

- آيفون ۱۰ اپل
- آيفون ۸ اپل
- آيفون ۸ پلاس اپل
- گلكسي اس ۸ پلاس سامسونگ
- آيفون ۷ اپل
- آيفون ۶ اس اپل
- گلكسي اس ۸ سامسونگ
- گلكسي نوت ۸ سامسونگ
- آيفون ۷ پلاس اپل
- گلكسي اس ۸ اكتيو سامسونگ

هرچند كه در آخر اين گزارش و فهرست ارائه شده ، موسسه مذكور عنوان كرده است كه در اصل رتبه بندي ۱۰ گوشي برتر نام برده شده بسيار سخت و دشوار بوده و آنها در حقيقت تفاوت خاصي باهم ندارند.

البته برخي ديگر از اين فهرست اشكال گرفته و مي گويند كه چطور آيفون ۶ كه هم اكنون دو سال از مزان عرضه آن مي گذرد، عملكرد دوربين بهتري نسبت به گلكسي اس ۸ سامسونگ دارد كه با دوربين دوگانه در سال گذشته عرضه شد.

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۳:۵۳ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]
ماهنامه ايران فردا - آرش موسوي: عكاسي واقعيت را در يك لحظه ثبت مي كند، از همين رو امروز يكي از مهم ترين شيوه هاي مستندسازي افراد و وقايع و احساسات است. با نگاهي به تاريخ عكاسي مي بينيم كه اين شيوه بازنمايي در لحظات دشوار باعث تاثرات فراواني شده است. بحث ها و گفت و گوهاي مهمي را سبب شده و توانسته است افكار عمومي را به شدت تحت تاثير خود قرار دهد. مي توان ادعا كرد كه عكاسي مستند جهان را تغيير داده است. راز تاثيرگذاري آن در بيان كردن واقعيت نيست، بلكه در نشان دادن آن است. احساسي كه از طريق عكس منتقل مي شود بسيار پرقدرت و باطنين است. عكاسي كودك
 عكس لاشخوري كه در كمين كودكي در حال مرگ از قحطي، عكس بدن هاي رو هم انباشته غيرنظاميان  كشته شده در جنگ ويتنام، عكس كودكان برهنه در حال فرار از ذوب شدن در بمب هاي ناپالم، يا عكسي از مردي ايستاده جلوي چهار تانك در ميدان تيان آنمن- همه لحظه هايي هستند كه اگر ثبت نمي شدند تو گويي كه انگار هيچ گاه اتفاق نيافتاده اند و در مخروبه هاي تاريخ مدفون مي شدند. عكاسي از مهم ترين منابع انتقال تجربه جنگ به حوزه عمومي است. عكاسي جنگ تقريبا قدمتي به اندازه تاريخ عكاسي دارد. گفته مي شود اولين بار راجر فنتون در سال 1855 مامور شده بود كه درگيري هاي كريمه را با دوربين هاي ابتدايي (كند و سنگين) آن زمان ثبت كند. از آن روزگار تا به حال جنگ هاي زيادي به وقوع پيوسته است.
 
عكاسي از جنگ؛ بحران بازنمايي واقعيت
 
اما تا امروز تفكر و تكنولوژي هم در جنگ و هم در عكاسي پا به پاي هم بسيار دگرگون شده اند. امروزه هم دوربين ها بسيار سبك و سريع شده اند، هم جنگ ها خشن تر و ويران گرتر. به دليل قدرت عظيم بازنمايي و انتقال احساسات، عكاسي با محدوديت ها و نظارت هاي مختلف و متعددي از سوي قدرت ها و دولت ها مواجه بوده است. اگر تاريخ عكاسي جنگ را بنويسند بخش عمده آن، كشمكش عكاسان مستقل و دولت ها بوده است. در جنگ جهاني اول دولت آمريكا با نظارت سخت گيرانه اي اجازه انتشار عكس هايي از سربازان كشته شده و يا حتي مجروح شده آمريكايي را نمي داد. دولت مارگارت تاچر هم نظارت سرسختانه اي بر انتشار عكس هاي درگيري هاي فاكلند در سال 1982 داشت. دولت جورج بوش پدر هم در جنگ خليج فارس در سال 1991 همين سياست را دنبال كرد.
 اما در اين روزها كنترل و نظارت به روش هاي قبل سخت شده، دولت ها به اشكال ديگري اين نظارت ها را اعمال مي كنند، سياست «خبرنگار تحت پوشش» در دولت جورج بوش پسر خبرنگاران را مجبور مي كرد با امضاي تفاهم نامه اي زير نظر و كنترل نيروهاي نظامي (البته به بهانه امنيت خودشان) درآيند. صدها خبرنگار اين جام شوكران را سركشيدند. دولت آمريكا با سياست «خبرنگاران تحت پوشش» اميدوار بود، شرايطي به وجود آيد كه خبرنگاران با برقراري حس همذات پنداري در ارتباط نزديك با نيروهاي نظامي و كساني كه امنيت آن ها را تامين مي كنند بتواند روايت جنگ را تحت كنترل خود دربياورد. و همچنين بتواند از حس به وجود آمده براي نوعي تبليغات بلندپروازي هاي نظامي دولت ايالات متحده بهره بگيرد.
 اين روش بيشتر ايدئولوژيك و مبتني بر نوعي خودسانسوري از طرف خبرنگاران و عكاساني بود كه حس ملي گرايي و وطن دوستي در آن ها جوشيده است. اين نوع از كنترل دولتي به هيچ وجه منفعل نبود بلكه عكاسان و خبرنگاران را بدل به بخشي از ماشين جنگ مي كرد. به طوري كه به گفته كالين ياكوبسن «عملا هيچ تصويري كه طبيعت اين درگيري را به سوال و چالش بكشد يا چيزي را افشا كند از اين ارتش خبرنگاران منتشر نشد». در اين حالت اغلب، بخش هايي از واقعيت بازنمايي مي شود و به طور فعال نگاه هاي آلترناتيو را كه از ديدگاه نظامي مورد پسند نيستند، حذف مي شوند.
 
عكاسي از جنگ؛ بحران بازنمايي واقعيت 
 
«خبرنگاران تحت پوشش» به واسطه همذات پنداري با نيروهاي نظامي به تدريج ديدگاه مستقل خود را از دست مي دهند و با خودسانسوري، ضعف ها و خشونت ها و خطاها را بازنمايي نمي كنند و تمركزشان به جنبه هاي قهرمانانه نيروهاي در خطر جلب مي شود. به گفته مارتا گلهورن، همسر ارنست همينگوي و روزنامه نگار جنگ، در درگيري هاي فاكلند، گرانادا، پاناما و خليج فارس دولت ها مهارت خود را در كنترل و دستكاري مطالب و خبرهاي رسانه ها نشان دادند. رسانه ها چيزي را بازنمايي و روايت مي كردند كه دولت ها مي پسنديدند. البته اين ها به اين معني نيست كه قدرت ها در كنترل بازنمايي عكاسانه كاملا موفق بوده اند، همواره عكاسان مستقل يا حتي آماتور توانسته اند در اين روايت سفت و سخت رسمي شكاف هايي ايجاد كنند.آتليه بارداري
يكي ديگر از چالش هاي قابل توجه در كنترل هاي دولتي و نظامي در عكاسي، دراماتيزه كردن جنگ و خشونت بوده است. در بسياري از روايت هاي رسمي با دراماتيزه كردن و صيقل دادن نقاط تيز و خشن درگيري ها، از جنگ چيزي خواستني و جذاب ساخته اند. چيزي كه شايد از طرفي تبليغاتي باشد براي تامين نيروي نظامي ماشين جنگي و از طرف ديگر كم كردن انتقادات به سبب تلفات زياد جنگي. بدني ترتيب هم مي توان نيروي تازه نفس گرد آورد و هم از داغ دل بازماندگان است. دان مك كالن در عكس معروفي از جنگ ويتنام كه در آن سربازي آمريكايي، كه كودكي از ويتنام شمالي را از مهلكه جنگ نجات داده و به ويتنام جنوبي برده بازنمايي كرده است. در اين عكس مردم با تعجب به سرباز نگاه مي كنند.
 اين عكس نوع دوستي و مهرباني آن سرباز آمريكايي را مي نماياند، اما چيزي كه در پشت اين عكس حماسي و درام ديده نمي شود سبعيت و خشونتي هست كه همين سربازان به كار برده اند و احتمالا پدر و مادر آن كودك را كشته اند. اين لبه ديگر تيغ تيز جنگ است. عكاسي و بحران بازنمايي جنگ و خشونت موضوعي هست كه در كتاب ها و مقاله ها و يادداشت و مستندهاي زيادي به آن ها پرداخته شده ولي همچنان موضوعي مهم باقي مانده است. جنگ هشت ساله ايران و عراق پر از حوادث و اتفاقات بوده است اما متاسفانه كمتر به طور مستقل به آن پرداخته شده و بيشتر پرداخت ها ايدئولوژيك بوده است. اين جنگ هشت ساله جنبه هاي متفاوت و متعددي دارد كه شايسته است بيشتر مورد مطالعه قرار گيرد.

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۲:۴۵ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]

وب سايت فارنت - حسين سلطانلو: اصل و جوهره اين سبك از عكاسي، يعني عكاسي خياباني، ثبت گذر زندگي روزمره انسان و جامعه در قاب تصوير است كه هر تصوير مي تواند مفاهيم خاص و زيادي را در خود بگنجاند. پيدا كردن سوژه هم البته براي اين كار سخت نيست و اگر حوصله گشت و گذار در گوشه و كنار شهر را داشته باشيد مي توانيد به نتايج خوبي برسيد. عكاسي از نوزاد

ين ژانر از عكاسي معمولاً داوطلبانه و بدون نياز به مجوز خاصي انجام مي گيرد. نكته مهم عكاسي خياباني اين است كه سوژه نبايد از تصويربرداري اطلاعي داشته باشد تا ثبت تصوير در طبيعي ترين حالت ممكن باشد. براي جذابيت بيش تر حتي عكاس مي تواند از غريبه ها اجازه گرفته و از آن ها پرتره هم ثبت كند. آتليه نوزاد

۱۰ نكته كه حتما بايد براي موفقيت در عكاسي خياباني در نظر بگيريد!


با همه اين اوصاف، مهم ترين ركن در عكاسي خياباني آن است كه عكاس با عشق و علاقه دوربين خود را در دست بگيرد، به دل شهر بزند و پي شكار لحظه ها و احساسات مختلف برود. البته با رعايت ۱۰ نكته زير، شما هم مي توانيد خلاقيت خود را شكوفا كنيد و تصاوير ثبتي را به استانداردهاي لازم برسانيد.

۱- انتخاب بهترين لنز

يكي از فاكتورهاي مهم در عكاسي خياباني، انتخاب لنز مناسب است. بسياري از افراد ممكن است در اولين انتخاب به دنبال لنز تله فتو بروند؛ اما غافل از اين كه توجه مردم با ديدن لنزي بزرگ جلب مي شود و ديگر نمي توان نام عكاسي خياباني را روي اين كار نهاد. اگر مي خواهيد زياد جلب توجه نكنيد، بايد يك لنز وايد انتخاب كنيد و به دل سوژه ها بزنيد. اين كار باعث مي شود تا بتوانيد تصاويري ثبت كنيد كه شلوغي و تلاطم زندگي شهري را به خوبي نشان دهد. بسياري از عكاسان خياباني حتي به جاي دوربين هاي دي اس ال آر از دوربين هاي كامپكت استفاده مي كنند كه سبك و جمع و جور هستند و مي توانند پاسخگوي بسياري از نيازهاي اوليه براي عكاسي خياباني باشند.

۱۰ نكته كه حتما بايد براي موفقيت در عكاسي خياباني در نظر بگيريد!

 



۲– تنظيمات دوربين

آسان ترين و سريع ترين تنظيمات موجود براي عكاسي خياباني را مي توان در حالت AV يا همان اولويت گشادگي ديافراگم يافت. در اين حالت خود كاربر به صورت دستي گشادگي ديافراگم و ISO را تعيين مي كند و سرعت شاتر را هم خود دوربين به طور خودكار و متناسب با ديگر پارامترها تنظيم مي كند. تنظيمات معمول براي يك روز آفتابي شامل f/16 و ISO بين ۲۰۰ تا ۴۰۰ است. در اين حالت اگر دوربين سرعت شاتري سريع تر از يك دويستم ثانيه را برگزيند، يعني شرايط خوب است و مي توانيد عكاسي را شروع كنيد.

در غير اين صورت، اگر سرعت شاتر دوربين كندتر از يك هشتادم ثانيه باشد، به احتمال زياد با تصاوير ثبتي تار مواجه خواهيد شد. براي غلبه بر اين مشكل هم تنها چاره زياد كردن ISO يا گشادگي ديافراگم است. اگر هم مبتدي هستيد مي توانيد از همان ابتدا حالت خودكار يا برنامه اي دوربين را انتخاب كنيد و با اين تنظيمات درگير نشويد. در اين حالت هم مي توانيد با استفاده از پارامتر EV، نور را به دلخواه تنظيم كنيد.

گرچه حالت خودكار دوربين مي تواند در شرايطي كه وقت تنظيم كردن به صورت دستي را نداريد، كمك حال شما باشد، اما استفاده از اين حالت در نور كم پيشنهاد نمي شود؛ چراكه سرعت شاتر پايين مي آيد و نمي توان تصاويري ثبت كرد كه به اصطلاح فريز شده باشند.

۱۰ نكته كه حتما بايد براي موفقيت در عكاسي خياباني در نظر بگيريد!

 



۳– به سوژه نزديك شويد

درست برخلاف لنزهاي تله، استفاده از يك لنز وايد به شما اين امكان را مي دهد كه به خوبي به سوژه ها نزديك شويد و اين احساس را تلقي مي كند كه عكاس در لحظه و در مكان بوده و توانسته حس موجود در فضا را به خوبي به تصوير بكشد. بهترين تصاوير خياباني هميشه موقعي ثبت شده اند كه عكاس به دل جمعيت و شلوغي زده و توانسته سوژه هاي نابي پيدا كند. به تعبيري ديگر در اين تصاوير حتي در مواقعي عكاس به قدري به سوژه نزديك مي شود كه تنها چند سانتي متر با آن فاصله دارد.

۱۰ نكته كه حتما بايد براي موفقيت در عكاسي خياباني در نظر بگيريد!

 



۴– دوربين را با خود به همه جا ببريد

در يك كلام بايد بگوييم عكاسي خياباني زمان و مكان نمي شناسد! در اين سبك هيچ سوژه اي منتظر عكاس نيست تا از راه برسد و آن را به تصوير بكشد. مي توان گفت عكاسي خياباني، عكاسي لحظه هاست و فرصتي است براي به اشتراك گذاري چيزي كه عكاس با چشمانش مي بيند. دروازه اي است از چشمان عكاس به چشمان مخاطب و يك عكاس حرفه اي نمي تواند به سادگي از كنار سوژه هاي لحظه اي عبور كند؛ پس بايد دوربينش را جزئي از خود بداند.

با اين اوصاف مي توان اصطلاح «لحظه طلايي» را به اين مواقع اطلاق كرد كه در آن لحظه، عكاس فقط چند صدم ثانيه فرصت ثبت سوژه را دارد.

۱۰ نكته كه حتما بايد براي موفقيت در عكاسي خياباني در نظر بگيريد!

 



۵– به نداي دروني تان اهميت ندهيد!

بعضي از عكاسان با پديده اي به نام ترس از سوژه دست و پنجه نرم مي كنند كه آن ها را از وارد شدن به اين سبك بازمي دارد. اين ترس چيزي نيست جز اين كه هنگام عكاسي، سوژه خشمگين شود، عكاس را تهديد جاني كند و يا حتي با پليس تماس بگيرد. اين ها همه منطقي به نظر مي رسند اما مي توان با به كارگيري روش هايي بر اين ترس غلبه كرد.

براي شروع مي توانيد به جاي ايستادن در وسط خيابان با دوربيني در دست كه سوژه ها را مي ترساند، در پياده روها و كافه ها جايي را براي نشستن انتخاب كنيد و منتظر عبور سوژه ها باشيد. با اين كار كم تر موردتوجه مردم قرار خواهيد گرفت و آسايش بيشتري براي عكاسي خواهيد داشت.

راه ديگري كه مي توان پيشنهاد كرد اين است كه هنگام عكاسي، از هندزفري استفاده كنيد و به موسيقي گوش فرا دهيد. اين كار باعث آرامش بيشتر مي شود اما مبتديان بايد با مراقبت بيش تري به مكان هاي شلوغ و پرجمعيت بروند تا از گزند خطرات احتمالي در امان باشند.

منبع:

برترين ها


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۱:۳۶ ] [ آتليه كودك ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 45
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 8797
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب